E hónapban jelentette be a Google, hogy már összekapcsolhatjuk a Google+ üzleti oldalunkat (Google Business Page) a Google Térképen elhelyezett címünkkel (Local Business Listing, vagy más néven Google Places).
Mindehhez elérhető egy Help oldal, ami pontosan leírja, hogyan kell ezt kivitelezni. Viszont nagyon fontos, hogy csak előzetesen ellenőrzött és jóváhagyott helyeket lehet összekapcsolni. A folyamat lényege, hogy a Google Places szolgáltatásából minden információt átad a Google Page-nek: címet, értékeléseket, nyitvatartási időt, mindent.
Hogyan működik?
1. Miután bejelentkeztünk a Google+-ba, ki kell választani a baloldali irányítópultból az Oldalak lehetőséget.
2. Ha jó felhasználóval jelentkeztünk be (értsd ugyanazzal, aki menedzsere a Google+ oldalnak és a Google Places-nek is), akkor ne a Google+ oldal szerkesztését válasszuk, hanem a másik nagyon hasonló kinézetű dobozt. Ezt onnan ismerjük fel, hogy nincsenek követői és nincsen semmilyen profil kép sem beállítva.
3. Ha már egy verifikált Google Place-ről van szó, akkor, ahogyan az alábbi kép is mutatja, látható lesz egy kis pipa a név mellett. Ellenkező esetben az ellenőrzést még el kell végezzük.
4. Majd válasszuk az irányítópult/beállítások menüt.
5. A Profil részben, ha letekerünk az egérrel látható lesz, hogy ez az Oldal már csatlakozott a Google Place-ben megadott címhez.
6. Itt kell kiválasztani, hogy csatlakoztassunk egy másik Oldalt ehhez a címhez. Ezután már megtekinthetjük, hogy mi az új beállítások eredménye és már csak egy megerősítésre van szükség.
Az újonnan csatlakozott Oldalon a következőket tapasztalhatjuk:
- Az új oldal megörökli a verifikált státuszt.
- Megjeleníti a régi Oldaltól örökölt üzleti információkat (telefonszám, nyitva tartás, stb.) és felhasználói véleményeket.
- Áthoz minden követőt, posztot (ha voltak véletlenül ott is) és kezelőket a korábbi Oldalról.
AdWords vetülete
A korábbi oldalhoz kapcsolt AdWords hirdetések leállnak, erre érdemes figyelni!
Lokális SEO vetülete
A Google térképes találataink optimalizálása egyre fontosabb hazánkban is. A lokális SEO-nak az egyik legfontosabb faktora, hogy minden üzleti információ korrektül – és optimalizálva – legyen kitöltve. A mostani migrációnál erre érdemes figyelni és akár újra átnézni minden megadott adatot. Külön fontos SEO tényező a felhasználói vélemények, amiknek a migrációja szerencsére automatikusan történik.