Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A keresési megjelenések kimaxolása összehangolt stratégiával

Tartalomjegyzék

András Igaz
2016.08.15.

Thomas Stern cikke alapján elmagyarázzuk, hogyan segítheti egymást a fizetett és az organikus stragtégia a ROI növelésében miközben hozzájárul a márkaismertség növeléséhez is.

Az összehangolt keresési stratégiák növelik a láthatóságot és konverziókhoz vezethetnek. A marketingcélok eléréséért a fizetett és organikus csatornák együttműködve dolgoznak, a Page Authority növelése, a felhasználók tudatosságának fejlesztése és a folyamatos adatgyűjtés segítéségével.

Az egymást kiegészítő fizetett és organikus stratégia, nagyobb láthatóságot eredményez azáltal, hogy keresések egy nagyobb hányadát fedi le, „kitölti” azokat a réseket is amelyeket – ha csak az egyik csatornát használnánk – nem érnénk el. Ennek következtében könnyebben rávilágíthatunk azokra a területekre, amelyek elköteleződést, majd később bevételt generálhatnak.

A fizetett hirdetések nagy szerepet játszanak abban, hogy kiegészítsék az oldalunkon lévő tartalmat új, versenyképes kifejezésekkel; egy fizetett hirdetés jelenléte a keresési eredmények oldalon körülbelül 30%-al csökkenti az első organikus találat átkattintási arányát – tehát ha az organikus találatok között az első helyen szerepelünk a keresési oldalon, akkor is számos kattintástól elmaradunk, ha nem vagyunk jelen fizetett hirdetéssel is.

A kattintások és az ezzel együttjáró forgalom növelésére a fizetett és az organikus stratégia kölcsönösen előnyös kapcsolatára van szükség. Az egységes SEO és fizetett hirdetések gyártásához, induljunk ki a következő 4 pontból:

  • a rések azonosítása
  • kulcsszókutatás
  • tartalom priorizálása
  • láthatóság erősítése

A rések azonosítása

A SEO a felhasználók számára releváns tartalom megjelenítését szolgálja, olyan fogyasztóknak, akik a célzott kulcsszavakra keresnek. A fizetett hirdetések pedig erősíthetik az organikus tartalmat olyankor, ha azok az organikus tartalmat nem célzó kulcsszavakra vannak optimalizálva. Ezáltal pedig egyedi, nagy vásárlási hajlandósággal rendelkező felhasználókat az oldalra irányítva.

Az organikus forgalom kitörési pontjainak megtalálásához célzott kulcsszavak, kifejezések és a magasan rangsorolt találatok manuális elemzésére van szükség. A keresési találati lista folyamatos vizsgálatával láthatjuk, hogy a konkurencia, hogyan jeleníti meg saját oldalát, illetve megtudhatjuk, miért kerül a versenytársak elé.

Ha lehetőségünk adódik, hogy felülkerekedjünk egy versenytársunkon, szolgáltassunk még több értékes tartalmat – elsősorban SEO és felhasználói szempontokat figyelembe véve. Ragaszkodjunk a konkrét, informatív tartalomhoz és távolítsuk el azokat az akadályokat, amelyek a felhasználó elvesztéséhez vezethetnek.

Amennyiben a tartalomfejlesztésünk SEO fókuszú és szeretnénk kiszolgálni megfelelő tartalommal a még kínálkozó témákat, egy összehangolt on-page és off-page SEO munkára lesz szükségünk, mely rendkívül időigényes, akár fél évig is eltarthat. Ez idő alatt érdemes futtatni lassabb kifutású fizetett hirdetéseket, melyekkel lefedhetjük azokat a kulcsszókereséseket, melyekre organikus oldalon még nem állunk készen.

Kulcsszókutatás

Végezzünk kulcsszókutatást ne csak magunkon, hanam a versenytársakon is, vizsgáljuk meg, hogy a miként használták szerepelnek a keresőkben legyen szó organikus vagy fizetett találati listáról. Akkor tudunk hosszú távon erős jelenlétet építeni, ha a kulcsszókutatás alatt feltárt piaci résekre ráfekszünnk és kiaknázzuk a lehetőségeket.

Használjuk a rendelkezésünkre álló eszközöket, mint a Google Analytics és az Adwords Kulcsszótervező; az ezekből kinyert adatokból kiindulva, hatékony kiegészítő (SEO és PPC) taktikát alakíthatunk ki, így uralhatjuk a keresési találati lista elejét.

Tartalom optimalizálás

Ajánlott, hogy minden írott tartalom, amely egy kulcsszót/témát feldolgoz, egy-egy előre definiált célcsoportnak szóljon, így ezeknél csoportoknál nagyobb elköteleződést érhetünk el. Ez azt jelenti, ha 20 különböző kulcsszavunk/témánk és 5 különböző közönség szegmensünk van (bár ez a legtöbb esetben túl sok, maximum 2-3-al dolgozunk), 100 különböző tartalmat javasolt generálni, hogy az elköteleződést magasan tartsuk.

Használjuk az elköteleződés mértékét mérő mutatószámokat (kattintások, oldalon töltött idő stb), hogy megtaláljuk tartalmunk legjobban teljesítő 20%-át, hogy aztán ezt bővítve uraljuk a természetes találatokat. A másik 80%-al ne törődjünk, nem éri meg az időráfordítást.

A láthatóság erősítése

A tartalom csak annyira jó amennyire jó eredményeket hoz. Az egyidejű organikus és fizetett találatok a keresési eredmények oldalon nemcsak nagyobb láthatóságot eredményeznek, de a brand megbízhatóságát és nem utolsósorban ismertségét is növelik. Ha sikerül is megszereznünk az első organikus pozíciót, a fizetett hirdetések akkor is 50%-al több kattintást fognak eredményezni. Minél nagyobb a márkánk jelenléte, a felhasználók annál inkább fognak kapcsolatba lépni, elköteleződni velünk.

Marketing automatizáció

Egy másik hatékony módja a konverziónövelésnek, a landolóoldalak optimalizálása, közönségünkre szabása. Landolóoldalaink jobb pozíciókat fognak elérni, ha long-tail kulcsszavakra optimalizáljuk őket. Itt nyugodtan használhatjuk a fizetett hirdetéseknél megszerzett tapasztalatainkat, így vonzó title és meta description tageket írhatunk.

Amennyiben szeretnénk kihozni a maximumot a tartalomgyártásból, a keresőoptimlizálásból, fizetett hirdetésekből és a mellé párosított digitális PR és közösségi média kommunikációnkból, akkor mindenképpen komplex és fejlett online eszközökre lesz szükségünk, mely csatornáktól függetlenül követi, hogy látogatóink épp milyen vásárlói vagy érdeklődési fázisban tartanak.

Erre kiváló eszköz az általunk is előszeretettel alkalmazott HubSpot teljes arzenálja, melyet tényleg csak azoknak ajánlunk, akik a teljes online marketing folyamatukat szeretnék automatizálni és átlátni, kezdve a perszonák (célcsoport szegmensek) meghatárázástól, a tartalomgyártáson keresztül, a CRM-be történő integráláson át, egészen a szuper targetált hirdetésekig és értékesítésig. A marketing automatizálásról, inbound marketingről és HubSpot-ról bővebb információkat megtudhat kollégáinktól, ha felveszi velünk a kapcsolatot ezen a linken!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet