Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Lokális SEO: így alkoss releváns tartalmat a célközönségednek

Tartalomjegyzék

Kristóf Molnár
2020.09.22.

Hogyan szabjuk a tartalmainkat a célközönségünknek megfelelőre? Hogyan tűnjünk ki a környezetünkben fellelhető konkurencia sűrűjéből? Hogyan segít ebben a kulcsszókutatás, a blogolás, vagy éppen a közösségi média? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a legújabb, lokális SEO-ról szóló cikkünkben.

A lokális SEO a helyi kisvállalkozások egyik legnagyobb fegyvereSorozatunk korábbi cikkében már körüljártuk a lokális SEO jelentését, foglalkoztunk ennek technikai oldalával. Ezúttal a tartalmi részt fogjuk egy kicsit közelebbről megfigyelni: hogyan generáljunk olyan posztokat a blogunkon, vagy a közösségi médiában, ami segíthet nekünk kitűnni a versenytársaink közül? Körüljártuk, melyek lehetnek azok a konkrét témák, amelyek felvetésével vállalkozásunk jobban beágyazódhat a helyi közösségekbe, és több vásárlóra, magasabb profitra tehet szert.

Mi a célunk? 

Először is fel kell magunknak tennünk a kérdést: miért van szükségünk a lokális SEO-ra, miért pont efféle praktikákat szeretnénk használni? A lokális SEO-eszközök – nem túl meglepő módon – akkor a leghatékonyabbak, ha a vállalkozásunk a helyi, lokális piacon szeretne tevékenykedni. 

Tehát nem elsősorban az országos szinten házhozszállító áruházak forgalmának növelésére szolgálnak, viszont reális célként fogalmazható meg segítségükkel egy kisvállalkozás, egy bolt, egy fodrászat, egy étterem forgalmának növelése. Ha helyi embereket szeretnél a boltodba csábítani, vagy eladni nekik különböző szolgáltatásokat, akkor érdemes szem előtt tartanod a lokális SEO eszközeit – kiváltképp, amikor a célcsoportod számára tartalmat gyártasz. 

A lokális SEO-val felvehetjük a versenyt a helyi versenytársainkkal

A lokális SEO segítségével a helyi versenytársainkkal vehetjük fel a versenyt.

Fontos megjegyeznünk, hogy a lokális SEO esetében kiemelten fontos, hogy a honlapunk megfelelően mobilbarát legyen. A keresések több, mint a fele (Amerikában már közel kétharmada) mobilos böngészéshez köthető, a trend pedig lassan, de biztosan növekszik. A mobilos keresések többsége ráadásul lokális kulcsszavakra irányul, így a helyi közönség megcélzása előtt legyünk 100%-ig biztosak abban, hogy a weboldalunk mobileszközökre is optimalizált. Ne feledkezzünk meg például a megfelelő betűméret használatáról, a keresősávról, a megfelelő menüstruktúráról – általánosságban érdemes a Google által javasolt UX-szempontokat követni. 

Kezdjünk kulcsszókutatással

Az első lépésünk mindig az kell legyen, hogy megállapítjuk, pontosan mi az a néhány kulcsszó, ami a mi vállalkozásunkra jellemző, és közben keresett kifejezésként tartjuk számon. Mivel lokális SEO-ról van szó, a földrajzi lokációnkat mindenképpen tartalmazniuk kell ezeknek a kulcsszavaknak, kifejezéseknek. Érdemes mindezt összekötni a szolgáltatásokkal, amik elérhetőek nálunk, így létrejöhetnek olyan kulcsszavak, mint a “Fodrászat Mezőtúron”, vagy “Étterem Siófokon”.

Fontos, hogy mindig a szemünk előtt lebegjen a kérdés: mi a felhasználó szándéka azzal, hogy rákeres erre a kifejezésre? Mit keres pontosan? Ennek nyomán aztán tovább alakíthatjuk a kulcsszavainkat, ha például vegán éttermünk van, akkor a “vegán étterem Siófokon” kifejezés egy szűkebb, de specifikusabb, a vásárlásra hajlamosabb célcsoport számára alkalmas választás. 

De honnan tudjuk, hogy megfelelőek a kulcsszavaink, és hogy van értelme őket használni a későbbiekben? Ennek nyomon követésére több eszköz is a rendelkezésünkre áll. A Google Trends például megmutatja a számunkra, hogy mely időszakokban volt egy kulcsszó felkapott, és mikor volt kevésbé népszerű kifejezés. 

A Google Trends bepillantást nyújt a felkapott kulcsszavak közé

A nyár közeledtével egyre nagyobb a kereslet a “Siófok étterem” kulcsszóra a Google Trends adatai alapján.

Azt is képesek vagyunk ellenőrizni, hogy egy bizonyos kulcsszóra szám szerint hányszor keresnek rá az emberek egy adott hónapon belül. Megfigyelhetjük ezen adatok alakulását az Ubersuggest eszköz, vagy a Google Ads kulcsszótervezőjének segítségével, és megcélozhatjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek érdekesek lehetnek a célközönségünk számára. 

A szövegeink hosszát illetően érdemes legalább 300 szóban gondolkodnunk. A kulcsszavainkat elhelyezhetjük a weboldal meta title-jében, a meta descriptionben, a h1 tagben, valamint egyes képek alt textjében, alcímben (h2 tag) és akár elvétve a szövegben is. Utóbbi két esetben érdemes a 2-4 szavas, úgynevezett long tail kulcsszavakat preferálni. Fontos azonban, hogy a racionális keretek között maradjunk, és nemet mondjunk a kulcsszóhalmozásra. Arról, hogy miként érdemes kulcsszavakat elhelyezni a weboldalunkon, ebben a cikkünkben írtunk korábban.

Blogolj!

Elsőre meglepőnek tűnhet, de a blogolásnak kitüntetett helye van a SEO-praktikák körében. Nem csak linképítés szempontjából kiváló ötlet rendszeresen írni, de a különböző érdekes témák bevetésével új közönséget szerezhetsz a vállalkozásod számára. Heti egy blogposzt megírása ugyan nem óriási erőbefektetés, de bőven hozhat megtérülést a konyhára.

A blogolás fontosságát rengetegen alábecsülik

A blogolás fontosságát rengetegen alábecsülik.

Ahogy erről már a kulcsszavak esetében szó volt, lokális SEO esetén érdemes a helyi kötődésű tartalmakra összpontosítani, és ezt összekötni a vállalkozásoddal. Egy hatvani csárda esetében például írhatunk blogcikket arról, hogy mitől különlegesebb a hatvani töltött káposzta, mint az ország többi helyén kapható töltött káposztája (mellékes, de a paradicsom használata és a káposzták mérete jelenti a különbséget). Kiemelhető, hogy mi, hatvaniak ezt így szeretjük. Ezért különösen finom a hatvani töltött káposzta.

A reakció egyrészt a megosztások számában is megmutatkozik – sokaknak talán új információ, hogy a városuk töltött káposztája másabb, vagy jobb, mint máshol – másrészt a nevezett ételről hosszasan olvasó felhasználó a cikk végére érve biztosan szívesen elfogyasztana egy jó káposztát – így nagyobb eséllyel tér majd be a szóban forgó csárdába. A téma megfog, az érdekes szöveg megtart, a cikk végére érve pedig az olvasó biztosan nagyobb eséllyel vásárol, mintha a poszt meg sem született volna.

A ilyen blogcikkek a közösségi médiában is megoszthatók, nagyobb elérést generálva a weboldalad számára. 

A más weboldalakon történő vendégblogolás is ajánlott, egyrészt a közönségünk bővítése, másrészt a backlink hálózatunk növelése miatt – utóbbiról egy későbbi cikkünkben bővebben írunk majd. Érdemes a lokális SEO alapelveit követni ebben az esetben is, tanácsos például olyan oldalon publikálnunk, ami kötődik a mi lokációnkhoz, és a cikkünk témáját is érdemes helyi ügyekkel összekötnünk, ahogy azt a saját honlapunk blogján is tennénk.

Hogy segít a közösségi média? 

Ma már minden kisvállalkozás számára fontos eszköz a közösségi média. A rendszeres kommunikáció a vásárlóink felé mára alapkövetelmény lett. Tájékoztathatjuk őket a nyitvatartásról, arról, hogy mi a mai menü, esetleg hogy perceken belül nyitunk, és már tűkön ülve várjuk, hogy betérjenek hozzánk. Megoszthatunk képeket az üzlethelyiségünkről, a nálunk dolgozó vidám munkatársakról, a GDPR szabályait észben tartva a hozzánk boldogan ellátogató vásárlókról is.

A megfelelő aktivitás a közösségi médiában ma már alapkövetelmény

A megfelelő aktivitás a közösségi médiában ma már alapkövetelmény.

Ahogy a blogcikkek esetében, úgy a Facebook vagy Instagram oldalunkon is érdemes a helyi közönség felé nyitni, és foglalkozni egy kicsit a helyi eseményekkel. Kiváló alapot képeznek például a városnapi események: “a Rúzsa Magdi koncert alatt, vagy akár utána is betérhetnek hozzánk a vásárlóink, hiszen éjfélig nyitva vagyunk”. Kiemelhetjük ezeket a helyi eseményeket, és összeköthetjük a saját vállalkozásunkkal. Fodrásszalonként meginvitálhatjuk egy Facebook posztban a helyi focicsapatot hajvágásra, mielőtt ők vágnak gólokat az ellenfélnek. Mindenhol léteznek helyi ügyek és helyi közösség, amivel egyszerűen és frappánsan össze tudjuk fésülni a saját tartalmainkat. Ráadásul a hirdetések sem drágák a Facebookon és az Instagramon, egyszerűen és költséghatékonyan találhatjuk meg a célközönségünket a közösségi médiában. 

A lehetőségek határtalanok, és ha hirtelen mégsem találnánk a fentiekhez hasonló eseményt, ami témát szolgáltatna, akkor mi is felléphetünk proaktívan, és létrehozhatunk ilyet, hogy aztán elsősorban blogcikkek, vagy akár csak Facebook- és Instagram-posztok formájában beszámoljunk róluk. Bátran indíthatunk önállóan is a helyiek életéhez köthető kezdeményezéseket, amik egyúttal a mi termékünkkel is összekapcsolhatóak, olasz étteremként például tarthatunk városi pizzasütő versenyt.

Más helyi vállalkozásokkal is összefoghatunk hasonló célokkal, kereshetünk közösen hasonló témákat és gondolkodhatunk nagyobb projektekben is. Egy Egészségnap például hasonlóan releváns egy étterem és egy sportruházati bolt számára is, hiszen a helyes étkezés és a rendszeres mozgás is az egészséges életmód része. Ezekkel a vállalkozásokkal a korábban említett vendégblogolás során is együttműködhetünk. Mindezek során ne feledjük el megszólítani a lokális közösséget, hiszen annak fontos részévé kívánunk válni! Érdemes jelen lenni az utcán apró játékokkal, szerencsekerékkel, kóstoltató standokkal felvértezve, készíthetünk a helyiekkel interjúkat, mindezeket pedig elsősorban az oldalunkon publikált, közösségi médiában megosztott blogposzt, de akár YouTube-videó formájában is bemutathatjuk online.

Összegezve: a lokális SEO alapja a lokális tartalom

A határ a csillagos ég a témákat illetően, a cél viszont röviden megfogalmazható: pozícionáljuk úgy a brandünket, hogy az a helyi közösség egyik vezető, megkerülhetetlen eleme legyen – a szolgáltatásunk típusától függetlenül. Tartalomgyártáskor ne feledkezzünk meg a helyi ügyekről – kövessük a helyi híreket, hivatkozzunk rájuk.

Sőt, mi magunk is létrehozhatunk helyi eseményeket, legyen szó a virágboltunk, vagy kutyakozmetikánk szülinapi bulijáról, ahol minden kutyus csinosra vágathatja magát a jeles alkalomból. Bemutathatjuk a vásárlóinkat, beszélgethetünk velük, az engedélyükkel készíthetünk velük videót például arról, hogy miért szeretnek hozzánk járni. 

Gondolkodjunk helyi ügyekben, legyünk jelen a közösségben látványosan offline és online is egyaránt. Meglesz a haszna.

Folytatjuk…

Ez a cikk egy átfogó helyi keresőoptimalizálás cikksorozat része. A sorozat további részeit is olvasd el:

Mi a lokális SEO? Miben más, mint az “átlagos” SEO?
Lokális SEO – technikai oldalról nézve
Local SEO: Hogyan optimalizáljuk a Google Cégem profilt?
Így szerezz végtelen sok Google Cégem értékelést!
Lokális linképítés – a helyi vállalkozások csodafegyvere

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet