George Papatheodorou eredetileg a LinkedInen megjelent cikkében tíz SEO taktikát mutat be, amivel e-kereskedelmi weboldalunkat még megtalálhatóbbá tehetjük a kereső találati oldalakon.
1.Termék illetve szolgáltatás URL-ek
Minden előkészületet megtettünk, és “összeraktuk” a weboldalunkat? Itt az ideje kiegészíteni termékeinkkel (vagy szolgáltatásainkkal), és a legjobb ezt az URL-eknél elkezdeni. SEO szempontból az URL-ek döntő fontosságúak. Mire figyeljünk tehát oda?
A webcímek legyenek egyszerűek, érthetőek és jól írják le a tartalmat. Ne tartalmazzanak speciális karaktereket, vagy bármi olyasmit, ami nem releváns az adott termék/szolgáltatás szempontjából. Nem kell töltelékszavakat, marketinges kifejezéseket használnunk, mint pl. “megfizethető”, “legjobb termék” “egyedülálló élmény”, vagy akár ‘és”.
Ügyeljünk arra, hogy ne soroljuk be kategóriák alá az egyes termékek oldalainak URL-jeit!
Ha a termékeinket rendszerezzük és kereshetővé tesszük pl. szín, méret szerint, akkor ennek során duplikálhatjuk az oldalunkat. Vigyázzunk arra, hogy ne hozzunk létre ugyanannak a tartalomnak több azonos oldalt, mert ez a keresőoptimalizálás szempontjából hátrányos.
2. Jó snippetek kialakítása
Az URL struktúrával azonos fontosságú annak a bemutatkozó szövegnek a megfelelő kialakítása, amit a felhasználó lát, amikor ránk keres és megkapja a találatot. Érthető, egyértelmű és tartalomgazdag leírást adni a találati oldalon létfontosságú, és nagyban hozzájárulhat a jó átkattintási arányhoz, ezáltal a SEO-nk eredményességéhez.
A title tag legfeljebb 55-60 karakter lehet, és tartalmaznia kell minden lényeges keresőkifejezést, ami a felhasználóink számára fontos lehet. Legyen benne a termék vagy szolgáltatás neve, a brand név, és e-kereskedelmi oldalak esetében hasznos lehet még a készletinformáció is.
A találati oldalon levő szövegben érdemes a termékünk vagy szolgáltatásunk egyedi értékeit kiemelnünk, azaz ez egy tökéletes felület az USP kihangsúlyozására.
A leírás (description tag) legfeljebb 155 karakter legyen, nehogy levágja a Google a mondanivalónk egy lényeges részét. Érdemes ide gondoskodnunk megfelelő szöveges tartalomról, mivel az automatikusan generált szöveg nem feltétlenül az lesz, ami a számunkra legmegfelelőbb. Ha WordPresst használunk, a SEO by Yoast plugin elég sok feladatot levesz a vállunkról; vagy használhatjuk ezt a karakterszámlálót is.
3. Elsődlegesek a jó képek
Egy jó kép többet mond ezer szónál! Készítsünk magunk termékfotókat, törekedjünk a jó képi megoldásokra. Az ALT textben használhatjuk ugyanazokat a kulcsszavakat, amiket például a H1-ben vagy a title-ben is.
Fontos emellett, hogy a képek ne legyenek túl nagy méretűek, lehetőleg 2-300 KB-ra tömörítsük őket. Ellenkező esetben nagyban növelhetik a betöltődés hosszát, és ezáltal rontják a megtalálhatóságunkat is. Használhatjuk a képek optimalizálására az alábbi eszközöket: Google PageSpeed Insights, Pingdom & GTmetrix.
4. Termékleírások
A termékkel kapcsolatos szöveg megírása egy remek – és egyben gyakran elszalasztott lehetőség – arra, hogy lekörözzük a konkurenciát.
Ne vegyünk át máshonnan termékleírást, alkossuk meg a magunkét! A kulcsszavak megfelelő elhelyezése a szövegekben alapvető fontosságú, a következő eszközök segíthetnek abban, hogy rátaláljunk, hogyan keresnek minket a vásárlóink: Google Search Console, Ubersuggest, KW Finder, Keyword Tool és valamilyen szinten a Google auto suggestion is. Magyarországon a Google AdWords Keyword Tool-t, és a Search Console-t vagy Google Analytics-et érdemes használni. A konkurencia elemzése is segíthet jó megoldásokat találni ezen a téren.
Emellett lényeges, hogy a formázásra gondot fordítsunk, többek közt emeljük ki a lényeget boldolással, és más módon is tegyük jól olvashatóvá, vonzóvá a tartalmat.
A rövid termékvideók szintén emelik a tartalmunk színvonalát, és jó tudnunk, hogy viszonylag kevesen élnek ezzel a lehetőséggel.
5. További termékinformációk
Mindenképpen egészítsük ki a termékünkkel kapcsolatos infókat az alábbiakkal:
- információk az elérhető készlettel kapcsolatban;
- árengedmények, ajánlatok;
- keresztértékesítések;
- a házhoz szállítás feltételei és árai;
- kívánságlisták;
Mindezekről tegyünk közzé nagyon érthető információkat, és világosan különítsük el a termékleírástól!
6. Belső linkelés, navigáció
Gyakran figyelmen kívül hagyják ezt a SEO szempontból igen releváns területet. Megfelelően kialakított menü és belső linkelések nélkül mind a látogatók, mind a keresőmotorok elveszetten bolyonganak a weboldalunkon. Tehát, hogy ne nehezítsük meg a dolgukat, ajánlatos a következőket tenni:
Alakítsunk ki átlátható és könnyen használható menüt, ami lehetővé teszi, hogy pár klikkeléssel a termékhez jusson a főoldalról a felhasználó. Az egyéb tartalmaktól, például blogoldalról linkeljünk a termékoldalakra, ami pozitív a keresőmotorok “szemében”. A termék/szolgáltatás oldaláról is linkeljünk át releváns tartalmakra, például olyan blogposztra, ami kifejti a termékünk használatának módját.
7. Értékelések, felhasználói vélemények
Rendkívül lényeges tartalom SEO szempontból mind a szöveges, mind a csillaggal, számmal történő értékelés, és nem mellékes, hogy a látogatók vásárlással kapcsolatos döntéseire is nagy befolyással vannak az ilyen információk.
Eszerint a tanulmány szerint a megkérdezett userek 85.57%-a elolvassa a közzétett értékeléseket, és 83,65%-uk összeveti a pozitív és negatív kommenteket is.
8. Megosztások a közösségi médiában & email feliratkozások
Minden egyes termékhez adjunk social media megosztás gombokat, valamint hírlevél feliratkozást, hogy a vásárlóink közreműködjenek a promóciónkban.
Az alábbi számok elég csüggesztőek, de azt mutatják, hogy a felhasználóknak meglehetősen sok biztatásra és információra van szüksége a cselekvéshez, azaz a vásárlás meglépéséhez.
- A látogatók kb. 68%-a kilép a vásárlói kosár megtöltésének pontjánál.
- A látogatók 30%-a kilép a vásárlási folyamatból, mert közben összehasonlítja az árakat a konkurenciával.
- A kiskereskedőknél az átlagos online konverzió mindössze 3%.
9. Reszponzív és mobilbarát weboldal
A mobilon keresztül történő értékesítés aránya egyre emelkedik, jelenleg az online eladáson belül Európában 30,1%, és az USA-ban 36,5%. Itt kipróbálhatjuk, a mi site-unk mobilbarát-e.
10. Lokális SEO
Minden termékkel kapcsolatos oldalra helyezzük el a brand nevét, a címünket és telefonszámunkat. A találati listán elfoglalt pozíciónkra hatással van, hogy ezek az információk konzisztensek-e minden velünk kapcsolatatos online tartalmon, így a site-unkon, és a saját Google Cégem megjelenésünkben. Ha az adataink nem mindenhol azonosak, akkor feltétlenül javítsuk ki a hibát. Egyrészt, ha ezt nem tesszük, a SEO besorolásunk is rosszabb lesz, másrészt – és nem utolsósorban – nem találnak meg minket a vevők.