Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

10 tipp az organikus Instagram elérés növeléséhez

Tartalomjegyzék

Krisztina Szombati
2021.11.30.

Mindenki szeretne nagyobb Instagram elérést produkálni, pláne organikusan. Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen tartalommal és stratégiával tudod ezt elérni – természetesen egy forint ráfordítása nélkül – akkor olvasd tovább blog cikkünket, amiben megtalálod, hogyan kell az aktuális stratégiádon változtatni.

De előbb tisztázzunk egy kérdést, azaz miért is számít az organikus elkötelezettség az Instagramon?

A legnépszerűbb social csatornák közül a második helyet foglalja el az Instagram. 2021-ben világszerte csaknem 1 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhetett ez a platform. A 2021-es nyári adatok szerint a hazai internetezők – generációkra lebontva –  a következő arányban használják az Instagram platformot: 

  • X generáció (40-56 évesek) 23%
  • Y generáció (26-39 évesek) 36%
  • Z generáció (18-25 évesek) 60%

Meg kell említeni azt is, hogy sajnos egyre többet hallunk hamis követő bázisokról, amelyekre  “egyes” marketing szakemberek nem kevés pénzt pazarolnak. Hogy ez miért pazarlás? Jó hír, hogy ezek a követőbázisok ellene mennek az Instagram algoritmusoknak, azaz a valóságban rontják az elköteleződési rangsort  és csak örülhetünk, ha komoly büntetéssel nem fenyít meg minket az Instagram. Ez így fair az organikus és a hirdetett eléssel felépített követőbázissal szemben.

A márkád iránt valós érdeklödők tábora, melyet organikus Instagram tartalommal értél el, fontos szerepet tölt be rangsorolás szempontjából. De milyen organikus tartalommal tudod elérni ezt az eredményt? Meg kell akadályozni, hogy valaki továbbgörgessen az Instagram csatornán, akkor mikor a márkáddal találkozik. Rá kell venni hogy megnézze a tartalmadat, ami már fél siker. Rendben, de sokunkban felmerül a kérdés: mindezt hogyan érhetem el? Lássuk a tippeket:

#1 Priorizáld az Instagram Carousel Post képeket

A carusel képek olyan egyedi hírcsatorna tartalmak, amelyek 2–10 képből vagy videóból állnak össze. A carusel tartalom könnyen azonosítható a képek alatti pontok számából, illetve a kép jobb felső sarkában található figyelmeztető ikonból.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

A carusel tartalom lehetővé teszi sorozatok bemutatását egyetlen bejegyzésen belül. Amellett, hogy kényelmes módja annak, hogy több képet vagy videót töltsünk fel a hírcsatorna megzavarása nélkül, a carusel további előnye, hogy megkétszerezi az expozíció esélyeit. Hogyan?

Amikor valaki látja a carusel bejegyzésünk első fotóját, de nem foglalkozik vele, hanem továbbgörget, akkor  az Instagram később újra megjeleníti neki ezt a bejegyzést a hírcsatornájában, de más képet mutat a képek közül.

Tippek a carusel bejegyzéshez:

  • Ne tegyél fel azonos képeket a carusel bejegyzésbe, mivel az Instagram algoritmusa nem veszi jó néven.
  • Helyezd el azt a képet elsőnek, ami a legjobban sikerült és felkelti a látogató figyelmét. Így nagy valószínűséggel a teljes tartalmat át fogja lapozni.

#2 Induljon a poszt egy “ütős” mondattal

Az Instagram csak két sornyi szöveges megjelenést biztosít a posztok alatt. Ez minden esetben látható, viszont a teljes szöveges tartalomért a “… tovább” gombra kell kattintani. Ezért érdemes olyan üzenetet indítani,, ami felkelti az érdeklődő figyelmét a komplett tartalom megtekintéséhez és elolvasásához.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

Amikor valaki rákoppint, hogy tovább olvassa a bejegyzést, akkor az Instagram ezt pozitív elköteleződésnek veszi, annak ellenére, hogy nem fogja látni ezt a mutatót az elemzési adataiban.

Tippek az figyelemfelkeltő indításhoz

  • Ragadd meg a figyelmet NAGYBETŰK és emojik használatával. Ezek mind egyszerű, de hatékony módszerei annak, hogy valaki elolvassa a bejegyzésed.
  • Törekedj a hatásos tartalomra úgy, mint amikor egy erős címsort hozol létre a weben.

#3 Használj  #hashtageket

A hashtagek Instagram bejegyzésekben történő elhelyezésének a célja, hogy a lehető leghosszabb ideig elérje a lehető legtöbb embert. Ezzel a tartalom jobban teljesít és hosszabb élettartamú lesz. Éppen ezért az üzleti vállalkozások Instagram hashtagjeinek kulcsfontosságú részét kell képezniük marketingstratégiánk kialakításánál, mivel lehetővé teszik, hogy organikusan célozza meg azokat a közönségeket, amelyek az általunk létrehozott tartalmak és témák után érdeklődnek..

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

Tippek az hashtag kombinációk használatához :

  • Népszerű hashtagek
  • Mérsékelten népszerű hashtagek
  • Speciális hashtagek
  • Saját márkád hashtagjei
  • Vizsgáld meg, hogy milyen hashtageket használ a versenytársad. Nem szégyen átvenni és alkalmazni saját stratégiádban ezeket.

#4 Lokáció feltüntetése a posztoknál

Ez egy kevésbé ismert Instagram marketingstratégia, de még mindig előnyös módja annak, hogy a bejegyzéseid jobban felfedezhetők legyenek. A hely megjelölése növeli az elérést és az elköteleződést, mivel láthatóvá válik azok számára, akik egy adott területen belül tesznek közzé és keresnek.

Amikor új bejegyzést hozol  létre, akkor koppints a “Helyszín megadása” elemre. Előfordulhat hogy a hely már szerepel a javaslatokban, de ha nem, akkor válaszd ki a keresési lehetőséget, hogy manuálisan megtaláld a tartózkodási helyed.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

Tipp a hely megjelöléshez:

  • Legyen a lehető legpontosabban. Válassz egy vállalkozást vagy utcát, nem pedig egy széles helyet, például egy olyan várost, ahol több ezer vagy akár millió más felhasználó tesz közzé tartalmat. Ha egy szűkebb területre összpontosítasz, akkor kisebb a verseny.

#5 Jelölj meg más márkákat és embereket

A helyszín megjelölésén kívül ne felejtsd el megjelölni azokat a fiókokat sem, amelyek szerepelnek  az általad megosztott tartalomban vagy közvetlenül kapcsolódnak hozzá.

Ehhez egyszerűen érintse meg az “Emberek megjelölése” elemet új bejegyzés feltöltésekor. Amennyiben képet töltesz fel, akkor közvetlenül a fotóra koppintva tudod megjelölni a személyeket, illetve videó feltöltése esetén a plusz gomb megnyomásával van lehetőség címkézésre.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

A megjelölt fiókok értesítést kapnak arról, hogy hozzáadtad őket a bejegyzésed tartalmához és arra kéri őket az Instagram, hogy reagáljanak a bejegyzésre. A megjelölt fotók a másik személy profiljában is megjelennek így organikus módon fedezhetik fel az Te Instagram bejegyzéseid, ha egy másik profil címkézett képeit böngészik.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

Tippek a fiókok címkézéséhez:

  • Korlátozzd a címkéket olyan személyekre és/vagy márkafiókokra, amelyek relevánsak az adott tartalomhoz. Az Instagram lehetővé teszi, hogy akár 20 személyt is megcímkézzen. Fontos, hogy csak releváns fiókokat jelölj meg a bejegyzésekben.
  • Ha valakit megjelölsz egy fotón vagy videón, akkor erről a személyről a bejegyzés szövegében is tegyél említést egy @név címke elhelyezésével.  Erre azért van szükség, mert az emberek nem mindig látják a képen feltüntetett címkéket, de ha elolvassák a bejegyzést,, akkor láthatják az említéseket.

Hogyan szerezhetsz több organikus elérést és aktív elkötelezettséget az Instagram story (történet) esetében? Az Instagram storyk úgy lettek felépítve, hogy vonzzák a látogatókat. Rengeteg beépített eszközt kínálnak, így szórakoztató, interaktív történeteket készíthetünk közvetlenül az Instagram alkalmazásban.

  • Passzív elkötelezettség az, amikor az emberek nézik a történeteidet, de nem tesznek semmit. (like, kattintás, hozzászólás vagy bármilyen reakció)
  • Aktív elköteleződés az, amikor a történetedet megnéző személyek közvetlenül cselekszenek, azaz szavaznak egy szavazós posztnál, megosszák a tartalmad, lájkolják, vagy meglátogatják a profilodat. Bár mindkét típusú elkötelezettség jó, az Instagram nagyon kedveli az aktívan elkötelezett nézőket.

Ebből a reakcióból adódik, hogy akár a storyk segítségével is ösztönözhető az aktív részvétel.

#6  Alkalmazd az Instagram story matricákat

A történetmatricák a legjobb módja annak, hogy a történetedet interaktív élménnyé varázsold. Amikor új történetet hozol létre számtalan szerkesztési lehetőség tárul eléd. A jobb oldali négyet szűrőket, matricákat, rajzoló eszközt és szöveges megjelentítéseket tesz lehetővé a képek illetve a videók testreszabásakor. A matrica eszköz kiválasztásakor választhat a legnépszerűbb felkapott matricák közül, vagy kereshet egy olyan típusú matricát, amely jobban illik az aktuális tartalmához.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

A legjobb, storyban elhelyezhető és interakcióra buzdító matricák

Ezek a matricák meghívják a nézőket hogy vegyenek részt a válaszadásban, így nyomon követhetők a válaszok és láthatod, hogy milyen téma érdekli a közönséget. Ennek figyelembevételével formálhatod a tartalomstratégiádat. Emellett hashtageket, helyeket és említéseket is fel lehet venni, ahogy arról a korábbi bejegyzésben már szó esett.

#7 Legyen változatos az Instagram storyd

Használj a történetekben egymást követő fényképeket és videókat. Ez a változatosság jó módja annak, hogy ösztönözd követőidet az elköteleződéshez. Mutass egy rövid videót, majd a következő képen hozz létre egy szavazást egy interaktív matrica segítségével. Így csekkolhatod, hogy a videós tartalom hogyan teljesít.

#8: Használd a Swipe-up funkciót

Ha professzionális fiókod van és elérted a 10 000 követőt, akkor hozzáférhetsz az Instagram Swipe-Up funkciójához, azaz a felfelé mutató linkhez.  Nincs még 10.000 követőd? Ebben az esetben az IGTV használatával helyezhetsz el linket a storydban feltöltött videón keresztül. Ezt a beállítási lehetőséget, valamint a részletes bemutatást egy következő blog cikkben fogjuk bemutatni Nektek. Ezzel a bónusszal bármilyen linket hozzáadhatsz a történeteidhez és a nézők felfelé húzva elérhetik a linket. Ez különösen akkor hasznos, amennyiben azt szeretné, hogy a nézők kiemelt terméket vásároljanak.

#9 és #10: Oszd meg az Instagram Reels videókat és az IGTV tartalmat a hírcsatornádon

A jó hír az hogy a már létrehozott IGTV tartalmakat, valamint a Reels-videók tartalmát egy gombnyomással megoszthatod a hírfolyamodban. Az Instagram Reels funkció sajnos nem mindenkinek érhető el. Ez annyit jelent, hogy láthatsz mások által készített Reels videókat, de sajátot rögzíteni nem tudsz. A Reels egy rövid 9:16 arányú, maximum 60 másodperces videó, amit az Instagram kamerájával tudsz készíteni. Különböző effekteket és zenei hangok tudsz elhelyezni a rövid videóban (matricákat, szövegeket). 

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

Az IGTV videók előnézetként jelennek meg az Instagram oldalad látógajóinak számára. A a videó elejét illetve az előnézet végén is megjelenik az IGTV-n történő teljes tartalom megtekintésének lehetősége. Amikor Reels-videókat és IGTV videókat osztasz meg az Instagramon, akkor ezek a videók elérhetők lesznek a profiloldaladon is.

forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/improve-your-instagram-reach-with-these-10-tips/

Megjegyzés: Ezek az ikonok csak akkor válnak láthatóvá, ha megosztottál egy videót a Reels vagy az IGTV-ről.

Tippek a Reels és IGTV videókhoz:

  • Tedd izgalmassá a videót az elején, hiszen csak néhány másodperced van ahhoz, hogy elegendő hatást gyakorolj arra, hogy a látogató a teljes tartalmadra kíváncsi legyen.
  • Válassz egy olyan borítóképet, amely az Instagram négyzetarányában jól néz ki.

Ezek a videók megjelennek a szokásos Instagram tartalomrácsában. Bár a Reels-videók és az IGTV tartalom 9:16-os képaránya eltér az Instagram ajánlott 1:1-es képarányától ezért a feedben megjelenített IGTV és Reels videók borítóképét az Instagram négyzetre vágja, így figyelni kell a borítókép kiválasztása során, hogy a kép fontos részei ne kerüljenek levágásra.

Bízunk benne, hogy az itt leírt tippek és hasznos információk segítenek az Instagram marketinged tervezésében, megvalósításában és a célok elérésében.

Tartsd továbbá szem előtt, hogy a következetesség kulcsfontosságú. Amikor közzéteszel egy tartalmat, követőidnek képesnek kell lenniük arra, hogy azt azonnal felismerjék. Ez azt jelenti hogy ugyanazokat a szűrőket, betűtípusokat és színsémákat kell használnod. Ez a finom összhang megerősíteni azt, hogy minden képes tartalmad együtt működik a márka részeként.

Végezetül kérd meg a bejegyzéseidet és a videóidat megnéző látogatókat, hogy “Ha tetszett a tartalom, akkor kövesd be Instagram csatornánkat” 

Szeretnél még több hasznos tartalmat és tippet megismerni az online marketing világáról? Látogass el tudástár oldalunkra, ahol további használható információkat találsz az online stratégiád felépítéséhez.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet