Cikkünkben most olyan tippeket gyűjtöttünk össze, melyek korlátozott költségkeret mellett is megállják a helyüket. (Releváns célközönség megtalálása, célzási módok, hirdetések, posztok, Facebook oldal kialakítása, stb.) Természetesen a tanácsokat nem csak kis költésű cégeknek érdemes megfontolniuk és alkalmazniuk.
#1: Posztolj!
A kisvállalkozásoknak nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan is kommunikálnak a közönségükkel.
Nem dobálhatunk csak úgy dolgokat a Facebookra, remélve, hogy valaki látja őket. Tudnunk kell, hogy mi a szándékunk és mit szeretnénk elérni a posztunkkal. Függetlenül attól, hogy meghirdetjük vagy sem.
Használjuk a Facebook Insights-ot (Elemzéseket), melyek egyrészt segítenek meghatározni, melyek voltak a jobban vagy rosszabbul teljesítő posztok, másrészt pedig, mikor érdemes posztolnunk.
#2: Ne posztolj naptár nélkül!
Ahhoz, hogy hatékonyan tervezhessünk, használjunk úgynevezett “content calendart”.
A naptár a leghatékonyabb módja annak, hogy maximálizálni tudjuk a belefektetett erőfeszítés, miközben a Facebook marketingére fordított időt pedig minimalizálni.
A tartalmakat egyidejűleg tervezhetjük, valamint egy ütemezési program segítségével, például a Buffer vagy a Sprout Social segítségével be is időzííthetjük, ha esetleg elfelejtenénk azt. Ne felejtsük el továbbra is figyelni a posztjainkat és összpontosítani a közösség menedzselésére!
#3: Optimalizáld a Facebook oldaladat!
Mivel a menüpontok a Facebook üzleti oldalának navigációs sávjaként szolgálnak, fontos, hogy jól szervezettek legyenek és javítsák a közönség információkeresési képességét. A menüpontok optimalizálásával, a hierarchiájuk átalakításával és a fontos menük beillesztésével vagy eltávolításával a cégek sokkal egyszerűbb élményt nyújhatnak a felhasználóiknak.
#4: Hozz létre egy Facebook csoportot!
Egy Facebook-csoport létrehozása (nem promóciós célokra) lehetővé teszi az adott vállalkozással kapcsolatos információcserét. A legfontosabb, hogy megtaláljuk az ügyfelek érdeklődési köreit.
A csoport tagjainak növekedésével már elkezdhetünk tartalmakat megosztani, mint például releváns cikkeket vagy újságokat.
Ne használjuk a csoportot az értékesítés vagy a cselekvésre ösztönzés támogatására!
A csoport létrehozásakor javasoljuk, hogy úgy nevezzük el, hogy az a Facebook keresésekre nézve könnyen megtalálható legyen, azaz növeljék az esélyeket, hogy a felhasználók megtaláljanak minket.
#5: Facebook sztorikban is légy jelen!
A sztoriknak nem feltétlenül a vállalati jellegű hírekkel kell rendelkezniük, hanem a szórakoztató kérdésekről és az érdekes hivatkozásokról. A hivatkozások közé tartozik bármi, amivel a közönség megtartható, és nagyobb valószínűséggel kattintanak a profilunkra.
Ez a fajta tartalom alkalmi, mondhatni ilyen “útközbeni” érzés. Ezek menthetőek és megoszthatók is.
A felhasználók úgy érzik, mintha a színfalak mögött lennének, és ez működik is. Hasonlóképpen, mint az élő feedek, melyek már egyre népszerűbbek. A sminkes bemutatóktól a stúdió túrákig, a márkák sokkal inkább kerülnek íly módon kapcsolatba a rajongóikkal.
#6: Facebook használata ügyfélszolgálatként!
A kisebb márkák sok esetben a Facebookra támaszkodnak, hogy az ügyfeleiknek segítséget nyújthassanak olyan ügyfélszolgálati kérdésekben, melyek sokszor felmerülhetnek. Míg a nagyobb vállalatok robotokat használnak az ügyfelek online kommunikációjához.
A közönség szinte perceken belül elvárja a válaszokat. Erre pedig a Facebook a legmegfelelőbb “on-the-go” platform, ha problémát szeretnénk megoldani, vagy csak köszönetet mondani az ügyfeleknek a pozitív véleményükért.
#7: Posztolj kis költéssel!
Próbáljunk meg különböző típusú tartalmakkal kísérletezni, üzenetekkel, képekkel, napszakokkal, és használjuk a Facebook beépített A / B tesztrendszerét, hogy lássuk, mi segíthet a hirdetési költség maximalizálásában. A fizetett költségkeret nélkül történő közzététel hivatalosan is időpocsékolás. Sokkal jobb, ha csak néha kis költségvetéssel teszünk közzé, hogy a tartalom csak is a megfelelő ügyfelekhez kerüljön.
A Facebook hirdetések igen hatékonyak, hiszen lehetővé teszik a közönség személyre szabását: földrajzi hely, demográfia, érdeklődési körök szerint.
#8: Szűkítsd a célközönségedet!
A cél az, hogy szűkítsük a közönségünket és megvizsgáljuk azt, hogy melyik fogja eredményezni a legtöbb eredményt egy adott cél elérésénél.
Például egy kávéfőző gépeket árusító cég esetében érdemes a Facebook felhasználókat úgy szűkíteni, hogy csak azokat célozzuk, akik kedvelik a kávét, az egyes kávé márkákat, kávézókat, kávégépeket.
#9: Hirdesd (boostold) meg a posztot!
A Facebook post boost (Hirdetés kiemelése) funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy exponenciálisan bővítsék a közönségüket a posztjaik számára, elkötelezett és releváns célokkal, valamint nagyon kevés költségvetéssel.
Nemcsak abban segít, hogy az algoritmikus változásokból visszaszerezzük az elveszett eljutást, hanem, hogy növelni tudjuk a láthatóságot. Végső soron, hogy forgalmat generáljuk a tartalmunkra és / vagy a termék vagy szolgáltatás vásárlására.
Tény, hogy a legnépszerűbb posztok több ezer kattintást, kedvelést, hozzászólást generálnak. A hirdetett bejegyzésekkel mindössze beállítjuk a célközönséget, a költségkereteket, és kész is.
A kisvállalkozásoknak még körültekintőbbnek kell lenniük abból a szempontbóll, hogyan is költik el a költségvetéseiket, és boostolják a posztjaikat, kevesebb célközönség, ajánlattétel és költés áll rendelkezésükre.
#10: Használj Termékkatalógus hirdetéseket!
Az, aki a Facebook termékkatalógus-hirdetéseit még nem használta, az egy nagyszerű lehetőségről maradt le.
Maga a hirdetés sablonja egy igen gazdag böngészési élményt nyújt a termékek között a vásárlók számára, ami nagyobb termékfelderítést és az elkötelezettséget eredményez. Nem is beszélve arról, hogy egy meglévő katalógust (feedet) csatlakoztathatunk egy másik platformból is, például a Google-ból.
Az egyik e-kereskedelmi ügyfél a Facebook remarketing-értékesítését a Facebook termékkatalógusának végrehajtása után mintegy 300%-kal növelte.
#11: Strukturáld a pixelt!
A Facebook pixelek gyűjtenek adatokat arról, hogy ki látogatja meg webhelyünket, és lehetővé teszi, hogy később újra megtaláljuk ezeket a fogyasztókat.
A Facebooknak is van egy olyan látványos funkciója, amely lehetővé teszi, hogy olyan felhasználókat célozzunk meg, akiknek hasonló online szokásaik van, mint a webhely látogatói. Ez az úgynevezett Hasonló Célközönségek (Lookalike Audiences).
Ha azonban a Facebook pixeled rosszul teljesül, akkor elveszítjük a látogatóinkat, mivel nem kapjuk meg a szükséges adatokat..
Az márkák mindent megteszek, hogy megkönnyítsék a konverziókövetést, az optimalizálást és a remarketinget. A Pixel egy tökéletes eszköz erre. Segít megtalálni az új ügyfeleket, akik hasonlóak a webhely látogatóihoz.
#12: Használj Egyéni közönségeket, hogy visszacélozd azokat, akik már megnézték a videódat!
A Facebook Hirdetéskezelőjének egyik legnagyszerűbb eszköze, hogy a hirdetésekhez egyéni közönségeket hozhatunk létre, attól függően, hogy az emberek mennyi ideig nézik a videónkat.
Például egy fogorvos videóhirdetést jelenít meg egy hideg közönségnek, ami arról szól, hogy milyen fontos a fogak tisztítása. Miután a fogak tisztítása videó néhány napig futott, létrehoztak rá egy új hirdetést, ami már kedvezményes fogvédőt kínál az új betegeknek.
Úgy is dönthetünk, hogy a hirdetést csak azoknak az embereknek jelenítjük meg, akik több mint 50%-át megnézték. Így tudjuk, hogy már érdekli őket a fogak tisztítása, így a hirdetésünk sokkal relevánsabb és hatékonyabb lesz.
#13: Hozz létre mentett célközönségeket!
Az Egyéni közönségektől eltérően a mentett közönségek azok, amelyeket a szokásos Facebook hirdetési célzási beállítások segítségével állítunk össze. Ahelyett, hogy beállítanánk a közönségét minden egyes alkalommal, amikor hirdetést hozunk létre, célszerű azt már rögtön el is menteni. Így minden egyes hirdetési kampány indításakor fel tudjuk használni.
#14: Tesztelj különböző ajánlattételi stratégiákat!
Több különböző hirdetéssorozatot hozhatunk létre azonos hirdetésekkel, különböző ajánlattételi stratégiákkal és célzásokkal. Hagyjuk őket 1-2 hétig futni, majd állítsuk le az alulteljesítő hirdetéssorozatokat. Így többet hozhatunk ki az eredményesebb sorozatokból.
A Facebook ragaszkodik ahhoz, hogy a hirdetéseknek minimálisan 15-25 konverziót kell elérniük ahhoz, hogy elegendő adat legyenek ahhoz, hogy sikeresek legyenek. Ezt igen nehéz elérni, ha a céged hirdetni szeretne, viszont a költségkerete kevés.
Tapasztalataink során gyakran látunk olyan hirdetéssorozatnál használt konverziós ajánlattételeket, amelyek jóval kisebbek, mint a konverziók száma. Ez azt jelenti, hogy ha a hirdetéseink nem érnek el hetente 25 vásárlást, akkor megpróbálhatjuk úgy beállítani a konverziós eseményeket (Kosárba rakás), ami közelebb van a csatorna tetejéhez.
#15: Ne felejtsd el tesztelni az elhelyezéseket sem!
Próbáld ki mind a hírfolyam (newsfeed), mind a jobb oldali hirdetéseket, hogy megtudd, melyik teljesít legjobban. Míg a hírfolyamos hirdetések olcsóbbak, addig a jobb oldali hirdetések nem kapják meg a kívánt kattintásokat vagy a konverziók számát sem.
Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/07/02/facebook-marketing-for-small-business