A Facebook széleskörű szolgáltatása mindig rejteget egy-két új felfedezni valót, amit még eddig nem próbáltál ki kampányaid során. Most 3 olyan hirdetéstípust mutatunk be, amit valószínűleg nem használsz, pedig kéne.
Ajánlathirdetések
Van egy üzleted, melynek van egy tökéletesen felépített Facebook üzleti oldala. Figyelsz rá, hogy minőségi hirdetéseket indíts, ráadásul rendszeresen szervezel akciókat és kedvezményeket. Viszont mégse jönnek a konverziók.. Mit tehetsz ilyenkor?
Próbáld ki az ajánlathirdetéseket!
Az ajánlathirdetés segítségével exkluzív kedvezményeket, akciókat oszthatsz meg követőiddel Facebookon, ezzel ösztönözve őket, hogy vásároljanak online shopodban vagy üzlethelyiségedben. Ez a típusú hirdetés tökéletes kiegészítője lehet a már meglévő promóciós kampányaidnak.
A ajánlathirdetés funkciója nem merül ki abban, hogy követőid kedvelhetik vagy kommentelhetik az aktuális kedvezményedet, hanem el is menthetik az ‘Ajánlatok’ könyvjelző közé későbbi felhasználásra. Ha ezt megtették, akkor a Facebook emlékeztetőt küld nekik – maximum háromszor – ezzel buzdítva a mielőbbi cselekvésre őket. A legmenőbb lehetőség azonban az üzlethelyiséggel rendelkező vállalkozásoknak jutott. Amennyiben vevőd elmentette az ajánlatot és boltod közelében jár – valamint a helymegosztó funkció is be van kapcsolva telefonján – értesítést kap a kedvezményedről. Ezt igazán megéri kipróbálni, nem?
Az ajánlathirdetéseket is a Hirdetéskezelőben tudod létrehozni, ugyanúgy, mint ahogy a többi típusú hirdetést is. Háromféle marketingcél is passzol ehhez a hirdetéshez: ‘Forgalom’, ‘Konverziók’ vagy ‘Boltfelkeresések’.
Ez a hirdetéstípus különböző moduláris elemekből áll. A cím – melyben szerepeltetni kell, hogy milyen jó is a Te ajánlatod – mindössze 50 karakter hosszú lehet, feladva a leckét a szerkesztőnek a csábító üzenet megfogalmazására. A leírás már ennél több helyet ad, ezt 250 karakter hosszan lehet megírni. Végül, de nem utolsó sorban, meg tudsz adni egy lejárati dátumot, amikor az ajánlatod véget ér. A Facebook szerint az ideális hossz egy promóciónak 7 nap. Ez tökéletesen elegendő, hogy közönséged megismerje azt, valamint arra is, hogy a Facebook kiküldje a különböző emlékeztetőket.
A következő lépésekben megadhatod a kuponkódod beváltóhelyét, itt választhatsz a ‘Csak online’ és az ‘Online és boltban’ opciók közül. Meghatározhatod az online ajánlat URL-címét, a promóciós kód típusát és a kiadható ajánlatok számát is. A promóciós kód típusának kiválasztásánál három lehetőség van: ‘Nincs kód’, ‘Egyetlen kód’ és ‘Egyedi kódok’. Az utóbbinál le kell tölteni egy CSV sablont, melyben megadhatóak az egyedi kódok, majd a már kitöltött sablont vissza kell tölteni a felületre. Pofonegyszerű!
Utolsó lépésként rendelkezhetsz arról is, hogy el szeretnéd e rejteni a ‘Megosztom’ gombot az ajánlatodról. Mivel feltételezésünk szerint egy jól felépített, biztos követő bázisod van, akiknek valószínűleg barátai és ismerősei is érdekeltek lehetnek promóciódban, azt javasoljuk, hogy ezt a dobozt ne pipáld ki.
Ajánlathirdetést könnyedén létre lehet hozni, ám mégis van egy-két dolog, amire érdemes odafigyelni, hogy hirdetésünk sikeres legyen. A Facebook tanácsa szerint csak jelentős kedvezményt promotáljunk – ingyen termék vagy minimum 20%-os árengedmény-, mert ezek általánosságban jobban teljesítenek, mint az alacsony leárazást kínáló társaik. Figyelemfelkeltő kép elengedhetetlen eleme az effajta hirdetésnek, például a terméket használó emberek, stb. Valamint fontos, hogy az észszerű lejárati dátumra is odafigyeljünk. Mint már említettük, Facebook a minimum 7 napos időtartamot ajánlja.
Videó hirdetések
Nem titok, hogy a videótartalmak sokkal jobban megfogják a közönség figyelmét, mint a statikus képek, képgalériák és carouselek. Nem azt mondjuk, hogy ezek nem hatékonyak lead generálásra vagy eladásra, de ha igazán meg akarod ragadni a követőid érdeklődését, akkor bizony hozzá kell látnod a videók gyártásához.
A Facebook szerint az emberek ötször annyi időt töltenek el egy videó nézésével, mint egy képével, valamint 100 millió órányi videó anyagot ‘fogyasztunk’ naponta csak ezen a közösségi média felületen. Sokkoló adatok, nem?
Sokan azért rettennek el a videó hirdetésektől, mert sok előkészületet és még több pénzt követelnek meg. De ez nem feltétlenül igaz. Természetesen felvehetünk egy egész stábot a forgatásra és vágásra, bérelhetünk színészeket és statisztákat, és használhatunk menő CGI-okat, vagy akár elővehetjük a kreatív énünket és egy minimális büdzséből telefonnal is forgathatunk egy ütős videót. Mozgóképek gyártásában már maga a Facebook is segédkezik. Több olyan applikációt is le tudunk tölteni a Facebook Businessből, ami egy statikus képből szuper videót varázsol, akár animáció segítségével (Ripl), akár csak mozgó feliratok felhasználásával (Legend).
A Facebook is ellát minket jó tanácsokkal, hogy miket tegyünk, hogy videó hirdetésünk eredményes legyen. Hirdetésed hossza lehetőleg ne haladja meg a 15 másodpercet. Fontos, hogy ne csak az asztali gépet használókra gondolj, hanem a mobillal böngészőkre is, ezért videódat vertikális nézetben vedd fel. Az egyik legfontosabb tanács a márka helye. Mindenképpen a videó legelején már jól felismerhetőnek és láthatónak kell lennie a márkának és terméknek, amit hirdetsz. A legtöbb felhasználó a videókat hangtalanul nézi – milyen kínos lenne, ha iskolában vagy munkahelyen megszólalna a telefon -, ezért úgy kell videó hirdetésedet megszerkeszteni, hogy az néma verzióban is élvezhető legyen. Hogy mindenképpen átmenjen az üzenet, használd ki a megadott szöveges lehetőségeket: hirdetés szövege (90 karakter), főcíme (25 karakter), valamint a hírfolyam-hivatkozás leírása (30 karakter).
Messenger hirdetések
Magyarországon még csak nemrég jelentek meg a Messenger hirdetések, alig egy-két hirdető használja ezt a hirdetéstípust, így mondhatni, kiaknázatlan aranybánya.
Lényege és erőssége, hogy ott jelenik meg ez a fajta hirdetés, ahol a legkevésbé várjuk, a Messenger levelezésünk között. Azért is írtam, hogy ez az erőssége, mert ez olyan meglepetéssel hat az emberekre, hogy még azok is megakadnak a hirdetésen, akik ‘aktív’ reklámkerülők. Másik jelentős érv a használata mellett, hogy egy olyan applikáción belül jelenik meg az üzenet, amit emberek milliói használnak nap mint nap. Egy két érdekes számadat is megalapozza ezen feltevéseket. 2 billió üzenetváltás történik személyek és üzletek között havi szinten. Az emberek 53%-a vesz szívesebben attól az üzlettől terméket, aminek tud direkt üzenetet küldeni és az emberek 56%-a inkább üzenetet küldene egy üzletnek, mint hogy felhívja őket. Ezek a fogyasztói szokások teszik még inkább hatékonnyá és népszerű promotálási eszközzé a Messenger hirdetést.
Messenger hirdetésekkel két fajta verzióban lehet találkozni: Messenger megnyitása kattintással vagy Hirdetésüzenet. Az előbbi nem csinál mást, mint hogy az embereket egy hirdetésből messengeres beszélgetésbe irányítja. Mind a hirdetést, mind az üzenetet is mi hozzuk létre, amit az emberek a Messengerben fognak látni. Az utóbbi pedig egy célzott üzenet, melyet azoknak az embereknek küldhetünk el, akik már felvették a kapcsolatot a vállalkozásunkkal.
A Messenger hirdetés létrehozásának első lépése a megfelelő cél kiválasztása. Ezúttal nem mást, mint az ‘Üzenetek’ marketing célt kell kiválasztani. Amennyiben Messenger megnyitása kattintással verziójú hirdetést szeretnél létrehozni, válaszd ki azt a következő lépésben hirdetéssorozat szinten. Ezután azok a lépések következnek, amik általánosságban a hirdetések létrehozása során szoktak: célcsoport meghatározása, büdzsé beállítása, stb.
Hirdetés szintjén tudod beállítani a hirdetést és megváltoztatni Messenger üzenetet a Messenger-beállítások gombra kattintva.
Ezzel a típusú Messenger hirdetéssel ellentétben, mint már említettük, az üzenethirdetéssel azokat az embereket tudjuk elérni, akik már kapcsolatba léptek vállalkozásunkkal. A célközönség beállításakor a ‘Haladó beállítások’ gombra kattintva tudod még jobban finomítani a célzást.
Egy másik fő szempont, amiben a két típusú Messenger hirdetés különbözik, hogy míg a Messenger megnyitása kattintással hirdetésnél felhasználhatunk csak szöveg, szöveg és kép, valamint szöveg és videó tartalmakat, addig üzenethirdetésnél a videó nem támogatott.
Mindkét Messenger hirdetéstípusnál hatalmunkban áll módosítani mind a hirdetést, mind az üzenetet, amit mi küldünk a felhasználónak és mind a válasz lehetőségeket, amiket a felhasználó tud nekünk küldeni. Megéri tesztelni a különböző üzenet és válasz kombinációkat, mert a megfelelő párosítással lehet igazán nagy sikereket elérni.
Próbáld ki csak az egyik, vagy akár az összes hirdetés típust egy integrált kampányban, dőlj hátra és figyeld, ahogy a statisztikáid növekednek!
A cikk Allen Finn írása alapján készült