Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

5 tipp: Hogyan és miért építsd bele a Facebook csoportokat a marketing stratégiádba?

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2018.04.04.

Azon gondolkozol éppen, vajon hogyan tudnád publikálni a termékedet / szolgáltatásodat egy Facebook csoportban? Mindegy, hogy egy általad létrehozott csoportot vagy egy másik személy tulajdonában lévőt használod, akkor is megadatik az a lehetőség, hogy megmutasd magadat, és új célközönségre tegyél szert.

Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan használd és építsd bele a Facebook csoportokat a marketing stratégiádba.

1.Miért érdemes egy Facebook csoporthoz csatlakoznod?

Nos, egy Facebook csoport lényege, hogy összehozza azokat az embereket, akiknek közös az érdeklődése. Ha egy olyan csoporthoz csatlakozol, akik megfelelnek az üzleti célodnak, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel el is tudod érni őket.

Ennek a lehetőségnek a feltárásához egyszerűen írd be a kulcsszót vagy témát a csoport oldalának jobb oldali keresőmezőjébe. Tegyük fel, hogy olyan embereket keresel, akik például a londoni utakkal kapcsolatban érdeklődnek, akkor egyszerűen csak keress rá arra, hogy “London” (ha esetleg még szűkítenéd szeretnéd, akkor bővítheted is: “repjegy Londonba”).

facebook-csoport-kereso

Ezek után láthatod, hogy hány ember tesz fel kérdéseket ebben a témában. Válaszd ki a számodra legrelevánsabb, majd válaszolhatsz is rá. Maga a válasz lehet akár egy blog cikked, vagy megemlítheted a terméked / szolgáltatásodat is, ami nagy segítség lehet az érdeklődő csoport tag számára.

2. Hogyan tudsz Facebook csoportokat felfedezni?

Feltehetőleg szinte mindennek van már csoportja Facebook-on, hiszen akár 6000 csoporthoz is csatlakozhatunk.

Első lépésként jelentkezz be a privát fiókoddal, majd keresd meg a csoportokat a Kezdőlap bal oldalán a Felfedezés részben.

Miután rákattintottál a Csoportok lapra, az automatikusan el lesz küldve a Discover Groups céloldalának. Ez az a hely, ahol a Facebook csoportokat javasol számodra, azok alapján, hogy Te milyen oldalakat vagy csoportokat kedvelsz. A Facebook azt is lehetővé teszi, hogy megnézd, melyik ismerőseid tagjai a javasolt csoportoknak.

facebook-csoport-tagok3. Miért szükséges saját Facebook csoportot létrehoznod?

Meghívás

Íme néhány lehetőség, ami megfontolandó lehet:

  • Küldj meghívót a weboldal látogatóinak, hogy csatlakozzanak a csoporthoz!
  • Küldj az e-mail címedre feliratkozóknak egy bemutatkozó üzenetet az új csoportról, valamint illeszd be a csoport oldalára mutató linket is!
  • Oszd meg az összes, aktív social média felületeden a csoport hivatkozását!
  • A weboldaladon helyezz el egy csatlakozásra felkérő social gombot, ami átirányítja a látogatóidat egészen a Facebook csoportod oldalára!
  • A visszaköszönő oldaladon szintén helyezz el egy Facebook csoportra irányító “Csatlakozz” gombot!

 

Tartalomgyártás

Mielőtt elindítanád a Facebook csoportot, szánj egy kis időt a hosszú távú tartalmi stratégia meghatározására, amely támogatja a csoport célját. Tegyük fel, hogy a csoportod célja, hogy eladjon a tagoknak? Vagy szeretnél egy csoportot létrehozni azok számára, akik már vásároltak tőled? Azt is el kell döntened, hogy milyen típusú tartalmat fogsz használni. Inspiráló, oktató vagy szórakoztatót?

Íme néhány lehetőség, ahol érdekes tartalmakra találhatsz:

  • Buzzsumo.com
  • Google News

 

Ösztönzés

Ha sikeres csoportot szeretnél létrehozni a vállalkozásod számára, mindenképpen tedd közzé azokat a dolgokat, amelyek kölcsönhatásba léphetnek a tartalom vagy a csoport tagjai között.

Használd ezt a 4 ötletet az egyedi tartalmak létrehozásához és megjelenítéséhez:

  • Oktató anyagok: Az oktató anyagok nagyszerű módjai annak, hogy továbbra is az iparág vezető szereplőjeként tüntesd fel vállalkozásodat. Minden héten tölts fel egy oktató videót, amely segítséget és támogatást nyújt a tagoknak.
  • Élő kérdések és válaszok: Az élő kérdések és válaszok típusú tevékenység népszerűbb lett a nagyobb csoportokban. Ahogy a csoportod nő, hetente egyszer közzé is tehetsz egy ilyen jellegű tartalmat.
  • Kvízek: Szórakoztatóak a csoporttagok számára, és hasznosak arra is, hogy adatokat gyűjtsenek a csoport tagjairól. Használj kvízeket, hogy megtudhasd, mi legyen a következő termék vagy szolgáltatás a tagok kérésére.
  • Szavazások: Új tartalmi ötletekre van szükséged? Hozz létre egy felmérést, amihez a csoportja szavazataira lesz szükséged. Ez lehet például a következő blog címével, a logóval vagy a tartalom típusával kapcsolatos.

 

Adatok elemzése

Most, hogy a csoportod felállt és fut, fontos, így ideje rendszeresen nyomon követned annak fejlődését. A Facebook csoport Insights használatával megismerheted, hogyan is növekszik a csoportod. Először nézd meg, hogy mely hozzászólások kapják a legmagasabb aktivitást. Ez segíthet a célod hatékonyabbá tételében.

Továbbá azzal is el kell töltened egy kis időt, hogy megismerd a csoport demográfiai összetételét. Ez pedig segíthet a tartalmak személyre szabásában.

4. Miért fektess időt egy Facebook csoportba?

A Facebook 2018-ban nagyobb hangsúlyt fektet a csoportok, valamint a családok és barátok tartalmaira, így ezek sokkal aktívabban jelennek meg az üzenőfalon.

Pont ezért fontos figyelembe venned a csoportok lehetőségeit, és érdemes hozzáadnod ezeket a 2018-as marketing stratégiához.

Nos, ha már rendelkezel egy csoporttal, akkor íme 3 lehetőség, ami segíthet az elköteleződés növelésben:

  1. Kérdezz egy releváns kérdést, ami elindítja a kommunikációt!
  2. Posztolj élő videót, és lépj interakcióba a csoporttal!
  3. Fókuszálj olyan tartalmakra, melyek a csoport tagjait teljes mértékben kiszolgálják!

5. Hogyan hirdetheted a Facebook csoportodat?

Nem olyan régen egy Facebook Marketing Expert, Mari Smith Facebook bejegyzése kapcsán találkoztunk azzal a hírrel, hogy már kiemelhetőek (boostolhatóak)  a Facebook csoportok bejegyzéseit.

A kiemelt poszt ugyanúgy jelenik meg, mint bármelyik más, azaz egy  “Sponsored” címkével, valamint megjelenik még az oldal neve és a csoport neve is.

A bejegyzésében továbbá megemlíti, hogy egyelőre még csak mobilon elérhető, és a kiemelés funkció csak annál a csoportnál jelent meg, ami az oldalához volt kapcsolva.

A marketing célok alapján 3 lehetőség adott:

  • Get link clicks
  • Get likes, comments and shares
  • Engage and chat with potential customers

Úgy tűnik lehetőségünk van továbbá módosítani a call-to-action gombot is.

Igen ígéretes funkciónak tűnik, így ideje elkezdenünk létrehozni egy Facebook oldalunkkal összekötött csoport is a fentebb említett lehetőségekkel.

facebook-csoport-poszt-hirdetes

Összefoglalva a Facebook csoport hatékony módszer lehet arra nézve, hogy megteremtsd a kapcsolatot a potenciális célközönségeddel, az új ügyfeleiddel vagy partnereiddel. Te már elkezdted?

 

Források:

https://www.socialmediaexaminer.com/facebook-groups-for-business-how-to-guide-for-marketers/

https://www.socialmediatoday.com/news/6-easy-steps-to-get-started-with-facebook-groups-for-your-business/512429/

https://lifewaysocial.com/how-to-use-groups-to-benefit-from-facebooks-new-algorithm/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet