Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

7 egyszerű lépés az Instagram fiókod felülvizsgálatához

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2020.11.12.

Ha Te is használsz a vállalkozásodhoz Instagram fiókot, akkor érdemes rendszeresen felülvizsgálnod annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabban működjön.

Az Instagram fiókod felülvizsgálata segíti az üzleti céljaid maximalizálását. Lehetőséget nyújt az Instagram fiókod módosítására, hogy a élmezőnyben maradhass. Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy időt és egyéb erőforrásokat fordítasz egy értelmetlen tevékenységre, amely nem járul hozzá a marketing céljaid eléréséhez. 

Az alábbiakban bemutatjuk azokat a lépéseket, amelyeket minden egyes Instagram-audit elvégzése során be kell tartanod. Rendszeresen végezz hasonló ellenőrzéseket más közösségi média fiókok esetében is. Az alábbiakban egy könnyen használható Instagram Audit Tool segítségével ellenőrizheted, hogy a fiókod mennyi igazi/használható vagy éppen hamis követőkkel rendelkezik.

1. Állítsd be a céljaid és a KPI-kat

Az üzleti Instagram-fiók kezelése sem különbözik más üzleti tevékenységektől. Ha nincs kidolgozott üzleti célod, akkor ne ölj időt az Instagram fiókodba feleslegesen 

Amikor egy üzleti célt felülvizsgálunk, akkor  mindig ellenőrizzük le, hogy az adott tevékenység, amibe belevágunk kézzelfogható előrelépést jelent-e általános üzleti céljainak elérése felé. A legtöbb esetben az Instagram-fiókot az üzleti marketing részeként használjuk. Ezért azt is ellenőrizni kell, hogy az Instagram-tevékenységünk összhangban van-e a marketing céljainkkal.

Például, ha üzleti Instagram-fiókunkat használuk arra, hogy megosszuk a közönséggel azt, hogy szórakozni mentünk, ez valószínűleg nem egyezik meg az azzal az üzleti célunkkal, hogy profinak tűnjünk. Hasonlóképpen Igaz ez arra is, ha marketing célt tűztünk ki arra, hogy a márkánk színeit következetesen használni fogjuk egységesen, de sehol sem használuk azokat az Instagram profilunkban, akkor hosszútávon nem lesz eredményes és nem érjük el a marketing céljainkat.

Vizsgáljuk felül rendszeresen a profilunkat, hogy folyamatosan a ringben maradhassunk a konkurencia mellett. 

Lényeges, hogy helyesen mérjük a  céljainkat. Van, hogy konkrét KPI-kre van szükség. Például, ha viszonylag új a fiókunk, akkor kitűzhetjük célul, hogy egy bizonyos összeggel növeljük követőink számát. Nyilvánvaló, hogy a KPI ebben az esetben a követők számának növekedése lenne a megadott összeggel vagy százalékkal. 

Ha céljaink az elkötelezettséggel kapcsolatosak, érdemes ellenőrizni, hogy a bejegyzéseink hány megosztásból vagy like-ból származnak egy adott időkeretben.

2. Ellenőrizzük az esztétikát, a márkanevet és a stílust

Az üzleti Instagram-fiókunkat meg kell különböztetni a személyesétől, hiszen előbbinél megpróbálunk egy bizonyos típusú képet mutatni a követőinek. Ez a kép megegyezik azzal, ahogyan azt szeretnénk, hogy az emberek a vállalkozásunkra nézzenek. Pl: szeretnénk, ha profinak tekintenének, vagy inkább barátságosnak és megközelíthetőnek találnának minket.

Átfogóan meg kell vizsgálnia az Instagram-fiókunkat – beleértve a profilt, az előnyben részesített színvilágot, a használt stílus nyelvet, a megosztott képek típusát, a feliratokat, a #hashtageket és azt, ahogy kommunikálunk a követőinkkel. Hiszen azt akarjuk, hogy minden összhangban legyen a márkánkkal és megfeleljen a saját magunk által preferált hangnemnek.

A potenciális követőinknek képesnek kell lenniük arra, hogy amikor megnézik a fiókunkat pontosan tudják, melyik márkát látják, mit képvisel a cégünk, és milyen típusú tartalmakat osztunk meg.

Ha vállalkozásounk rendelkezik márkajelzési útmutatóval, győződjünk meg arról, hogy Instagram-fiókunk betartja-e a szabályokat – ugyanúgy, mint a márkaépítés bármely más formájánál. Ugyan az Instagram meghatároz bizonyos korlátozásokat, ahol csak lehetséges, töltsük fel a logó helyes verzióját és a vállalat bármely színének pontos árnyalatait.

A legelső amire szükségünk van, hogy megadjuk az Instagram-fiókunk nevét melynek célszerű egyeznie a márkánk nevével és a többi közösségi profilunkban használt névvel. Szeretnénk megkönnyíteni, hogy az emberek megtaláljanak minket.

Akkor bonyolódik a helyzet, ha valaki már használja az általunk preferált Instagram nevet, de ebben az esetben mégis válasszunk egy olyan Instagram kezelőt, ami a legközelebb áll a kívánt névhez. Ha nem tudjuk használni a kívánt nevet, akkor a profilban nagyon világossá kell tennünk, hogy fiókunk a hivatalos üzleti fiók.

3. Vizsgáljuk meg a profilunkat

Profilod az Instagram egyik legfontosabb darabja. Nincs túl sok karakter, amivel gazdálkodhatunk a bemutatkozásban, ezért meg kell bizonyosodnunk arról, hogy minden szó számít. Mint minden másnál, itt is meg kell győződnünk arról, hogy megfelel-e az preferált márkanévnek és hangnemnek.

Azonban még akkor is, ha inkább a professzionális hangnemet kedveljük befogadhatónak és  egyszerűnek kell maradnunk.

Profilképként érdemes a logót feltöltenünk. Győződjünk meg arról, hogy ez az Instagram által preferált méret – (a 180×180 px a legjobb méret mind webes, mind mobil használatra).

Az oldal neve a felhasználó neve alatt jelenik meg. Alternatív megoldásként a címkében írhatjuk a márkanevet, ha azt már valaki lefoglalta korábban.

150 karaktert kell felhasználni a biográfiához. Itt lesz az első benyomás sok felhasználó számára, ezért fontos, hogy emlékezetessé tegyük. Győződjünk meg arról, hogy a megfelelő hangnemben van megírva és továbbítja azt az üzenetet, amelyet el akarunk mondani magunkról. Ebben a leírásban a márkánkra vonatkozó fő kulcsszavak szerepeljenek.

A legtöbb más közösségi média csatornától eltérően nincs külön címlapfotója az Instagramnakk. Ehelyett egy montázst készít a legfrissebb feltöltött fotóinkról.

Az egyik legfontosabb dolog, amit meg kell tennünk, hogy megvizsgáljuk a webhelyünk linkjét. Ez az a hely az Instagramon, ahol kattintható linket helyezhetünk el, ezért használjuk ki a lehető legjobban ezt a lehetőséget. Érdemesebb egy céloldalra hivatkoznunk, nem pedig az általános kezdőlapunkra.

Sok vállalkozás rendszeresen módosítja ezt a linket. Speciális céloldalakat hoznak létre az aktuális promóciók vagy friss tartalom számára, majd megváltoztatják a profil linkjét a legújabb oldalra irányítva. Az Influencerek gyakran használják ezt a megoldást, hogy az embereket egy olyan márka weboldalára vezessék, amellyel jelenleg együttmőködésük van.

4. Ellenőrizzük, hogy a bejegyzések és a feliratok összhangban vannak-e

Az Instagram legsikeresebb vállalatai olyan bejegyzéseket tesznek közzé, amelyek összekapcsolódnak az aktuális céljakkal. A bejegyzések következetes történetet mesélnek el és hasonló kinézetet és hangulatot mutatnak. Mindenki azt szeretné, ha a közzétett tartalom témája azonosíthatóan kiemelkedne a tömegből.

Ez nem véletlen! A közönségnek képesnek kell lennie megérteni, hogy mit ajánlunk, ha bármilyen bejegyzésünket megnézi. Nézzük meg alaposan a legújabb bejegyzéseinket. Mit mondanak el a cégünkről? Követik az esztétikát és márkajelzést?

Ellenőrizzük a feliratokat

A feliratok megfelelnek-e mind a képmásunk tónusának, mind az általános céljainknak? Megfelelő felbontású, jó minőségű képeket osztunk meg? A képek 512 x 512 pixel méretűek lesznek a hírfolyam csatornán. A fájl maximális feltöltési mérete 2048 x 2048 képpont. A kép maximális mérete 612 x 612 képpont. Ha videót töltünk fel, akkor annak hossza 3-15 másodperc lehet, 640 x 640 pixeles klip mérettel.

Különösen vegyük figyelembe azokat a bejegyzéseket, amelyek alul teljesítenek. Kérdezzük meg magunktól miért kevesebben szerették vagy osztották meg ezeket a bejegyzéseket. Van valami baj velük?

5. A hashtag használat művészete

A hashtagek fontos szerepet játszanak a közönség építésében. (legfeljebb 30 félét használhatunk).

Olyan hashtageket használjunk, amelyek kapcsolódnak a megosztott képünkhöz vagy videónkhoz. Az Instagram rossz szemmel nézi azokat a fiókokat, amelyek ugyanazokat a hashtageket használják. Ellenőrizzük le, hogy korábban mennyire voltak változatosak a hashtagjeink. Ideális esetben hozzunk létre néhány márkára jellemző hashtaget. Mert Idővel érdemes arra ösztönözni a közönségünket, hogy használják azokat. 

Nem tudod milyen hashtagat használj? Használd a generátort: https://www.all-hashtag.com/hashtag-generator.php

6. Vizsgálja meg követői hamisítványokat

Nézzük meg alaposan, hogy ki követ minket. Sajnos vannak hamis követők az Instagramon, akik semmit sem tesznek a fiók hitelességének javítása érdekében. Használjunk INGYENES Instagram Audit eszközt [Hamis követő és közönséghitelesség-ellenőrző] minden alkalommal, amikor Instagram-ellenőrzést végezzünk.

A hamis követők birtoklása nem tűnik nagy kérdésnek, de rosszul tükrözi a márkánkat. Néhány jel, amelyet keresni kell:

  • A „szokatlan” számokkal rendelkező fiók – a minőségi Instagram-fiók követői körülbelül 1,5–3% -ának elkötelezettségét (lájkolását és megjegyzését) fűzi a legtöbb bejegyzéshez.
  • Sok akció néhány napig, de aztán kevés egyéb tevékenység
  • Üres, rejtett vagy másolt profilok
  • Spam jellegű, lényegtelen és tanácstalan megjegyzések

7. Milyen a kapcsolatod a közönségeddel?

Végezetül tudni szeretnénk, milyen a közösségünkkel való interakciónk és elkötelezettségük. Vessünk egy pillantást a legújabb bejegyzésünkre. Ellenőrizzük, hogy megfelelően reagáltunk-e  a megjegyzésekre, valódi beszélgetést folytattunk-e a követőinkkel. Kedvelik és megosztják az általunk megosztott bejegyzéseket? 

Hasonlóképpen ellenőrizzük, hogy válaszoltunk-e minden közvetlen üzenetére, és nem érzik-e úgy az embereket, hogy figyelmen kívül hagytuk őket.

Vessünk egy pillantást a követett fiókokra. Az iparág összes “befolyásolóját” követjük? Minél többet lépünk kapcsolatba velük, annál jobban fognak kedvezően tekinteni a márkánkra. Miután elvégeztük az Instagram-ellenőrzés lépéseit, vegyük tudomásul mindazt, amit tehetünk az Instagram-fiókunk javítása érdekében.

Ütemezzünk be egy Instagram-ellenőrzést annak érdekében, hogy Instagram-fiókunk hasznos eszközzé váljon üzleti céljaink elérésében.

Forrás: https://influencermarketinghub.com/instagram-audit/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet