A megfelelő Facebook hirdetési közönség kiválasztása csökkenti a hirdetési költségeket és javítja a megtérülést. De hogyan lehet igazán releváns közönségre szűrni? Ez egy több lépésből álló folyamat, ezen vezetünk most végig téged.
Több, mint 6 millió vállalkozás használja a Facebook hirdetéseket arra, hogy megszólítsák a potenciális vásárlóikat, de kevesen értik, hogy ez igazából hogyan is működik.
Amely vállalkozás a lehető leghatékonyabban akarja elérni közönségét a Facebookon történő hirdetésekor, annak meg kell tanulnia, hogyan célozza meg a megfelelő embereket, a megfelelő időben, a megfelelő tartalommal.
Miért előnyös többlépéses hirdetési stratégiát alkalmazni?
Mielőtt elárulnánk, hogyan lehet tökéletes Facebook közönséget építeni kampányaidhoz, ismerd meg azt a stratégiát, amivel meghatározott sorrendben, lépésenként ismertetheted meg az emberekkel a vállalkozásod!
Az első lépés során a hirdetéseiddel arra összpontosítasz, hogy bevonzd a megfelelő embereket anélkül, hogy bármit is kérnél tőlük. Ennek a hirdetésnek a figyelemfelkeltés a célja, ami megalapozza a következő lépést.
Második lépésben olyan felhasználókat célzol, akik valamilyen formában reagáltak az első hirdetésedre, tehát olyan emberek számára jelenik meg a második lépés hirdetései, akik jelét adták annak, hogy érdekli őket a vállalkozásod.
Ez a harmadik hirdetés célja azok újbóli megcélzása, akik interakcióba léptek a második hirdetéseddel, de még nem látogatták meg a céloldalt.
Ezeket a lépéseket a megfelelő közönségbeállításokkal tudod megtenni.
Hogyan lehet felépíteni a tökéletes Facebook hirdetési közönséget?
A legrosszabb, amit tehetsz, ha mindenkit célzol a hirdetéseiddel, mert azzal valójában senkit sem célzol, csak pénzégetés történik. Íme 7 lépés, amelyek segítenek a tökéletes Facebook hirdetési közönség felépítésében:
Első: Legyen meghatározott célod!
Ehhez tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
- Mit remélsz a Facebook hirdetésektől?
- Mi a fő célod?
- Hogyan tudod felkelteni érdeklődését a leendő közönségednek?
- Hogyan tudod kiszolgálni őket?
- Milyen cselekvést vársz tőlük?
- Hova irányítanád az ügyfeleid és ott mit vász tőlük?
A hirdetési cél az, amit elvárunk a felhasználóktól, miután a hirdetésre kattintottak (pl. weboldalra érkeztetés után rendelés/vásárlás), de lehet a cél az is, hogy csak lássák a hirdetést (pl. brand kampány esetében).
Az ügyfélszerzési folyamat a következő három fő kategóriába sorolható:
- Megismerés: Ez a szakasz arról szól, hogy érdeklődést keltesz termékeid vagy szolgáltatásod iránt, bemutatod vállalkozásod kiemelt értékeit. A marketing tölcsér tetejének is nevezik, a márka ismertségének növelése érdekében teszel lépéseket.
- Megfontolás: A megismerés szakaszán tovább lépve, szeretnél bővebb információt megosztani. Az ilyen hirdetések arra késztetik a felhasználókat, hogy látogassanak el a weboldaladra, és tudjanak meg többet a szolgáltatásodról.
- Konverzió: Ennél már konkrétan az a célod, hogy vásárolják meg a termékedet, vagy regisztráljanak az eseményedre, illetve egyéb konverziós célt hajtsanak végre.
A kampányod céljai folyamatosan változik, ahogyan a vállalkozásod növekszik.
Tegyük fel, hogy például most indítottad el az edzői vállalkozásod. Ezen a ponton még csak annyit szeretnél, hogy az emberek tudjanak a vállalkozásod létezéséről. Később már olyan hirdetéseket készíthetsz, amik új ügyfelek megszerzésére összpontosítanak.
Ha meghatározott üzleti céljaid vannak, akkor világosabban látszik az is, hogy mely közönséget kell megszólítanod.
Második: Állíts be Facebook hirdetési célzást, közönségjellemzők alapján!
Mivel nem az a célod, hogy 2,7 milliárd embernek hirdess (ha csak nem vagy te a leggazdagabb ember), akkor nincs értelme olyan felhasználóknak is megjeleníteni a hirdetésed, akik nem relevánsak számodra. Ha a terméked például vezérigazgatók számára készült, akkor értelmetlen munkanélkülieket is céloznod.
Kisvállalkozások számára legjobb, ha egy viszonylag kisméretű, ellenben valóban potenciális közönséget céloznak meg.
Egyes felmérések szerint az ügyfeleknek legalább hétszer kell találkozniuk egy márkával, vagy termékkel, mielőtt úgy döntenének, hogy valamilyen interakcióba lépnek a vállalkozással.
A Facebook különféle hirdetéselhelyezési és demográfiai beállításokat kínál. Próbáld ki az összes elérhető célzási lehetőséget, hogy a tartalmadat meghatározott, érdeklődésen alapuló szegmenshez juttasd el!
Vess egy pillantást az alábbi diagramra! Az egyes körök az érdeklődés, vagy demográfiai jellemzők. A középen lévő kis metszetbe tartoznak azok, akik ügyfeleddé fognak válni. Ezt próbálod megtalálni.
Hozz létre egy olyan közönségszegmenst, akiknek újra és újra figyelemfelkeltő tartalommal szolgálsz, amíg nem válnak rajongóvá!
Ezek az a szegmens, amit minden hirdető meg akar célozni.
Harmadik: Hozz létre érdemi tartalmat!
Miután meghatároztad a közönséged, ideje olyan tartalommal szolgálni, amik inspirálják őket, reagálásra, cselekvésre buzdítják.
Ha te magad készítenél képes hirdetést, akkor javasoljuk, hogy olvasd el korábbi cikkünket.
Tartalomkészítőként akár az egyes közönségszegmensekhez tudsz külön-külön személyre szabott hirdetéseket készíteni. A legtipikusabb formája az, ha eltérő kreatívot készítesz nőknek és férfiaknak. De úgy is elkülönítheted, ha például olyan szórakozóhelyet hirdetsz, ami kutyabarát is egyben, akkor a kutyás célközönségednek készíthetsz valamilyen kutyás kreatívot.
Negyedik: Hozz létre Facebook egyéni közönséget is!
Facebookon az egyéni közönség olyan emberek csoportja, akik már interakcióba léptek a posztoddal, vagy hirdetéseddel, vagy oldaladdal.
A Facebook lehetővé teszi, hogy egyedi közönséget hozz létre a gyűjtött adatok alapján. Ezek az adatok a honlapod látogatóiból, az elköteleződésekből, és az ügyféllistából állnak.
Ha valaki megnézte a videód, valószínűleg érdekli a tartalmad. Egyéni közönség létrehozásához a Facebookon vegyél fel mindenkit, aki megnézte a videód 95% -át! Ne azokat, akik csak belepillantottak és tovább léptek!
Ne feledd, itt az a célunk, hogy csak azokat a felhasználókat azonosítsuk, akik az ideális ügyfeleid lehetnek! Ez még nem az az idő, amikor megpróbálunk valakinek direkt értékesíteni.
Ötödik: Futtasd addig, amíg 1000 ember lesz az egyéni a közönségben!
Az egyéni közönség úgy lesz hatékonyan használható célzáshoz, ha elérte az 1000 főt. Ennek a létszámnak elérése tarthat egy naptól egy hétig, hónapig vagy akár három hónapig is…
Ha szükséges, akkor hirdesd addig a fentebb példaként említett videót/posztot, amíg az egyéni közönség el nem éri az 1000 főt!
Ha elérte, akkor ezzel már létrehoztad a lehető legrelevánsabb közönséged, így magas relevancia pontszámmal fog rendelkezni a hirdetés. A relevancia egy olyan mérőszám, amit a rendszer annak kifejezésére használ, hogy mennyire illeszkedik a hirdetés a megcélzott közönséghez.
Ráadásul magasabb relevancia pontszám jobb átkattintási arányt és alacsonyabb kattintásonkénti költséget eredményez.
Hatodik: Hozz létre hasonmás célközönséget!
Ahhoz, hogy hasonmás (lookalike) közönséget hozz létre a Facebookon, rendelkezned kell forrásközönséggel vagy egyéni közönséggel. Ez már teljesült, ha a fenti példát követted, amikor létrehoztad az 1000 fős egyéni közönséget a videómegtekintők felhasználásával. (Természetesen ez nem csak videómegtekintőkből állhat, a példa miatt vettük ezt).
Lookalike közönség előnye, hogy az 1000 fős keménymaghoz nagyon hasonló érdeklődésű felhasználókat talál a rendszer.
A hasonmás közönség létrehozásakor meg kell határoznod az 1000 fős listád és az új közönség közös jellemzőit, érdeklődését, és demográfiai adatait. Lehetőség van a hasonmás közönség méretének szabályozására is (1-10%-ig). Nagyobb közönségméret (10%) beállítása növelheti az elérési adatot, viszont a kisebb méret (1%) választása pontosabb célzást eredményez.
Azonban itt még nem szabad hátra dőlni, a közönséget hűséges és visszatérő ügyfelekké kell alakítani!
A Facebook közönségszerző módszere segít a kezdeti nehézségekben, utána viszont rajtad múlik, hogy ez a közönség mennyire lesz lojális a vállalkozásodhoz. Ezek a felhasználók egyszer már jelét adták annak, hogy érdekli őket a tartalmad, úgyhogy lépj egy szintet, és vezesd el őket a célodig!
Hetedik: Ismételd!
Megismételheted az egész folyamatot, ha új közönséget akarsz elérni, akiket aztán ügyfeleiddé alakítasz.
Összegezve a tanultakat:
- A hirdetési célokat meghatároztuk annak tisztázására, hogy mit is akarunk konkrétan elérni a Facebook-os hirdetések révén. Ha vállalkozó vagy, akkor fontos lehet számodra céged hírének eljuttatása másokhoz. Egy influencer is arra törekszik, hogy növelje a nézői és követői számát.
- Egyedi Facebook célzási lehetőségeket használtunk a közönség szűkítésére az érdeklődésük és a demográfiai adatok alapján. Így tudjuk minimalizálni hirdetési költségünket.
- Létrehoztunk valamilyen tartalmat – a példában egy videót, és megmutattuk a releváns közönségnek.
- Egyéni közönséget is létrehoztunk, felhasználva a videonkat megtekintő emberekből.
- Hirdetéssel addig futtattuk a videót, amíg az egyéni közönség legalább 1000 fősre nem duzzadt.
- Az 1000 fős egyéni közönségből egy hasonmás (lookalike) közönséget is létrehoztunk, hogy további új ügyfeleket vonzzunk be.
Ne féljünk újrakezdeni a folyamatot, ha a kiválasztott közönséggel nem értük el megfelelő mértékben a célunkat! Talán a folyamat elején nem a megfelelő érdeklődési köröket, vagy demográfiai adatokat választottad ki.
Ez a cikk részben Gary Henderson írása alapján született.