Ha a világ legsikeresebb vállalkozásaira gondolunk, szinte biztos vagyok benne, hogy legtöbbünknél a Google is bekerülne az első három ilyen cég közé. Pedig a Google (is) számtalan rossz döntést hozott működése során, sok-sok olyan termékkel/szolgáltatással lépett a piacra, melyeknek mára nyomuk sincs. Lássuk most a Google legrosszabb ötleteit!
Google Glass – Élt: 2011-2015
Ki ne hallott volna a Google egyik legnagyobbnak szánt dobásáról, a Google Glassról. A magunkon hordható technológia kétségkívül a jövő egyik meghatározó iránya lesz, a Google mégis rettenetesen nagyot bukott ötletével. Van úgy, hogy egy innováció megelőzi korát, és túl nagy lépést jelentene az aktuális viszonyokhoz képest. Véleményem szerint (egyelőre) ez a Google Glass bukásának oka.
Google Buzz – Élt: 2010-2011
A Google már 2010-től igyekezett a Facebook és a Twitter nyomába szegődni a közösségi szolgáltatások területén. Sokan emlékszünk, hogy első próbálkozása nem a mostani Google Plus volt, hanem a Google Buzz nevű rendszer, ami közel másfél évet élt. A Google Plus tulajdonképpen az utódja, melynek sikerességéről ugyancsak megoszlanak a vélemények.
Google Wave – Élt: 2009-2011
A Google Wave egy kifejezetten ígéretes és abszolút innovatív ötletnek tűnt a 2009-es év közepén. Alapvető célja az volt, hogy valamilyen módon egyesítse az online folyamatokat – legyen szó levelezésről, dokumentum-kezelésről, vagy kezdetleges közösségi funkciókról. Bukása valószínűleg annak köszönhető, hogy bár a szándék és az ötlet kifejezetten jó volt, a végeredmény eléggé kaotiukusra sikeredett. A Google azonban nem tekint teljes kudarcként erre a próbálkozására, hiszen bizonyos technológiákat a Wave rendszeréből később felhasznált a Google Docs és az azzal együttműködő alkalmazásoknál is.
Lively – Élt: 2008-2009
Kétlem, hogy sokan hallottak a Google Lively-ról, pedig volt ilyen is. A Google is próbálkozott a 2008-as évben egyfajta virtuális valóságot nyújtó felületet létrehozni, ami azokban az években (többek között a Second Life játék óriási sikere miatt) kifejezetten felkapott irány volt a fejlesztések között. Az eredmény: gyors és teljes bukás.
Google Print Ads – Élt: 2006-2009
Bármennyire is elképesztően hangzik, egy időben a Google is próbálkozott nyomtatott hirdetések szolgáltatásával. Míg a legtöbb cég azon dolgozott, hogy kitanulja és megértse, majd alkalmazza az online hirdetéseket, addig a Google pont az ellenkező irányba indult el. Nem tartott sokáig, az ötlet hamar elvérzett.
Dodgeball – Élt: 2005-2009
Tudták, hogy a Foursquare alapító Dennis Crowley első próbálkozását dodgeball.com néven indította el? Az akkoriban SMS-en keresztüli becsekkolás teljes újdonságnak számított, így a Google is felfigyelt rá, és bekebelezte a szolgáltatást. 2009-ig bírták szusszal, akkor feladták a termék támogatását. Crowley úr pedig fogta magát, és megalapította a Foursquare-t és ma az egyik legnagyobb webes szolgáltatás tulajdonosa.
Google X – Élt: egy napot, 2005 májusában
Igen, a Google X összesen egy napot élt meg, ezzel a Google egyik leggyorsabban elbukott próbálkozásának számít. A Google X ötlete mindössze annyi volt, hogy a kereső főoldalán, a logó és a keresősáv közé kis ikonok formájában kilistázza az éppen aktuális szolgáltatásait (hasonlóan nézett ki, mint az Apple OSX dock-ja). Az ok, hogy miért lőtték le egy nap után nem világos, de szegény Google X ennyit bírt.
Google Video – Élt: 2005-2009
A Google Video a Youtube indulására és népszerűségének rohamos terjedésére volt egyfajta válasz. A kezdeti időkben a Google azt gondolta képes lesz megelőzni ebben az azóta már megvásárolt konkurenst. Hosszú évek fájdalmas tapasztalata következett ezután és a Google végül nem tudott mást tenni, mint megvásárolni a Youtube-ot, óriási összegért. 2009-ben ezután már nem fejlesztette tovább a Google Video-t, ugyanakkor érdekesség, hogy a rendszer még 2012 év végéig elérhető volt, de már csak lejátszani lehetett a videókat, újakat feltölteni nem.
Google Answers – Élt: 2002-2006
A Google Answers a Yahoo sikerére adott válasz volt, legalábbis egy próbálkozás rá. A Google kísérletet tett arra, hogy komoly összegekért “gyártasson válaszokat” az online keresésekben felmerülő kérdésekre, mint utóbb kiderült, kevés sikerrel. A Google azóta az algoritmusának fejlesztésén keresztül igyekszik az irányt fókuszban tartani, és ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, egészen jó úton haladnak.
Forrás: Business Insider