A világ bármely táján járunk is, a helyi online marketinggel foglalkozó szakemberek valószínűleg egyetértenek abban, hogy a közösségi média ereje egyre nagyobb és egyre megkerülhetetlenebb. Ennek okán villámgyorsasággal terjednek a jobbnál jobb, hatékonyabbnál hatékonyabb receptek, a vállalatok pedig egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak a social felületeken.
Jobban értjük az online viselkedést, mint valaha, mégis néha bődületes hibákkal is találkozhatunk. A tavalyi esztendő igen izgalmas volt ebből a szempontból is, az inc.com összeállítása alapján lássuk most a 2014-es év legnagyobb közösségi melléfogásait.
A Twitter pénzügyi igazgatójának baklövése
Tavaly novemberben a Twitter pénzügyi igazgatója Anthony Noto igen nagy baklövést követett el, amikor az alábbi üzenetet posztolta Twitter-én keresztül:
“Még mindig azt gondolom, hogy meg kellene vásárolni őket… Van egy tervem.”
Az üzenettel Noto a hozzáértők szerint a Twitter azon terveire utalt, amely a Shots nevű selfie applikáció megvásárlására vonatkozott, így a Twitter álláspontja elég egyértelművé vált az eladó számára.
Az LG balul elsült harca az Iphone-nal
Biztosan sokan emlékeznek az Iphone 6 piacra lépésével kapcsolatos médiavisszhangra, mely szerint a telefonok könnyen meghajlanak, ha az ember a farzsebében tárolva leül azokkal.
A negatív termékhírekkel kapcsolatos felhajtásba sajnos az LG France is azonnal bekapcsolódott, és az alábbi üzenetet posztolták a Twitter oldalukra:
“A mi okostelefonjaink nem hajlíthatóak, már alapból hajlítottak ;)”
Egy gond volt csak ezzel: az üzenetet egy iPhone-ról posztolták ki.
A MasterCard is befürdött
Egy, a MasterCard-nak dolgozó PR ügynökség, a kampánya során arra próbálta rávenni az újságírókat, hogy minél több közösségi média felületen tegyenek említést a kártyás megbízóról, méghozzá úgy, hogy a #PricelessSurprises hashtag-et használják. A célt elérték, de sajnos a média képviselői nem pont úgy használták azt, ahogy az ügynökség szerette volna…
A DiGiorno melléfogása
A DiGiorno egy elsősorban az Egyesült Államokban és Kanadában működő, fagyasztott pizzákat forgalmazó cég, amely naponta több mint 250 000 pizzát értékesít az amerikai kontinensen. Miután Ray Rice, NFL játékos menyasszonya úgy döntött, hogy vőlegényével marad erőszakos botrányuk után (Ray menyasszonyát bántalmazta egy liftben, melyről videó is készült és felkerült a webre) a #WhyIStayed (miért maradtam vele) hashtag pillanatok alatt igen népszerű lett a Twitteren.
A DiGiorno Pizza is beszállt a társalgásba, de igen szerencsétlen módon a “#WhyIStayed You had pizza.” (azért maradtam veled, mert volt nálad pizza) üzenetet posztolták. A cég később elnézést kért, arra hivatkozva, hogy nem tudták, korábban milyen előélete volt a hashtag-nek.
Az US Airways sem így tervezte
Amikor az US Airways éppen egy ügyfelének reagált a Twitteren, véletlenül egy igencsak 18+ kategóriás képet mellékelt az üzenethez. A hibából óriási botrány lett, és bár a légitársaság egy órával az eset után törölte a tweet-et és sűrűn elnézést kért, addigra már rengetegen megosztották és mentették azt.
A divatszakma is hibázhat
Az American Apparel ruhamárka is elég combosat hibázott tavaly év közepén a tumblr-en: július 4-én, a legnagyobb amerikai ünnepen ugyanis a Challenger űrhajó felrobbanásával illusztrálta a cég elkötelezettségét a jeles nap iránt.
A kép kikerülésénél talán csak a cég magyarázata volt érdekesebb: a megjelenést intéző közösségi média menedzser állítólag a Challenger katasztrófa után született, a kép pedig emiatt került ki…
Igen, a McDonad’s is…
A McDonald’s éppen a híres kabalafigurájának új verzióját szerette volna megünnepelni a #RonaldMcDonald hashtag-gel, amikor az akció nem várt irányt vett: a tweetelők a gyorsétterem láncot és a bohócot kezdték el kifigurázni a megadott hashtag alatt, ami komoly fejtörést okozott ezután a cég közösségi marketing ügynökségének.