Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Az influencerek felturbózzák a marketinget

Tartalomjegyzék

Bianka Bozsó
2016.11.23.

Az influencer marketing berobbant az online hirdetések világába és a top témák egyike, mindenki éljen vele! De várjunk csak. Mi is ez pontosan? Ó, szóval ez az a marketing stratégia, amivel nagyon befolyásos emberek közreműködésével népszerűsítheted a márkádat, mintha egy szóvivőt alkalmaznál…csak úgy, mint évezredekkel ezelőtt.

Influencer marketing

Miért olyan népszerű most az influencer marketing

Két fontos oka van annak, hogy a márkák egyre többször élnek az influencer marketing lehetőségével:

Az egyik oka az, hogy a mai, hihetetlenül “összekapcsolt” világban élünk: minden mindennel össze van kötve, alig akad bármi és bárki, akit ne érhetnénk el. Az emberek könnyebben találhatnak rá és egyesülhetnek a különböző piaci rést kitöltő érdeklődési csoportokkal, mint valaha. Ezért léteznek olyan változatos hálózatok, mint például a Reddit oldal 923 ezer aktív al-közössége, vagy a pet influencerek. Az utóbbira a magyar közéletben is találunk példát, gondoljunk csak Deményre, a kötsög vizslára, vagy az Erzsébet Fenevadova névre hallgató, világuralomra törő macskára (rövidebb nevén Erzsi).

A másik oka az influencer marketing népszerűségének az, hogy a digitális marketing színtere egyre zsúfoltabb, a hirdetéseket figyelmen kívül hagyják az emberek, sőt, blokkolják is. Az eMarketer szerint csak idén 69,8 millió amerikai használ valamilyen hirdetésblokkolót – ez 34,4%-os növekedés a tavalyi számhoz képest. A becslések szerint jövőre ez 86,6 millióra fog nőni, mert mindenki az emberek figyelmét követeli. Három évvel ezelőtt az iparág vezető cégei már a digitális korszak figyelemhiány veszélyeivel traktáltak, de mára nincs kétség afelől, hogy megközelítettük a médiatelítettség határát.

Ezek a körülmények hatalmas kihívást állítanak minden szakember elé, hogy hogyan célozzák meg a megfelelő embereket és legyenek részei a társalgásuknak. Amikor vásárlásról van szó, az ügyfeleid figyelme a hiteles tartalomról a hasonló érdeklődésű emberek véleményére vándorol.

Néhány statisztika, hogy ezt bizonyítsam:

  • A MediaPost kutatásában 18-34 éves korosztály 70%-ka mondta azt, hogy egy influencer ajánlását preferálják.
  • A Forrester 2013-as riportja, “The Social Behaviors Of Your B2B Customers” szerint a B2B döntéshozók 85%-ka megbízható online közösségekre támaszkodik a vásárlásnál.
  • McKinsey & Company szerint a vásárlási döntések 20-50%-kát a szájról szájra terjedő ajánlások irányítják.

Az influcencer marketing felhatalmazza a márkákat arra, hogy közvetlenül azokhoz a hiteles és megbízható hangokhoz menjenek, akikhez a vásárlók már eleve segítségért fordultak. Sőt, az influencerek még a ROI-t is fellendíthetik az egész marketinges szervezeteden belül, ha jól használod.

Most pedig térjünk rá arra a négy módszerre, amivel az influencerek felturbózhatják a marketing kampányaidat:

1.) Magának az inlfuencer marketingnek hihetetlen ROI mutatója van

Ez a legfigyelemfelkeltőbb és a legkönnyebb: az eMarketer szerint az influencer marketing minden befektetett 1 dollárra 6,5 dolláros megtérülést hoz. Az 650%-os megtérülés.

Ezek a tényezők járulnak hozzá a magas megtérüléshez:

  • Az influencereknek van közönségük, akik már régóta követik kedvencüket a kívánt információk és tanácsok reményében (például ajánlott vásárlásokhoz).
  • Részletes leírások és vélemények a termékekről, akár videó, akár blogbejegyzés formájában, ami abban különbözik a tipikus hirdetésektől, hogy sokkal tanulságosabbnak érzékeljük és nem promóciós anyagnak.
  • Az influencerek visszatérő tartalmakkal szemléltethetik a kedvelt termékeik iránt érzett hűséget.

 

2.) Az influencerek kiterjesztik a márkád hatáskörét

A modern marketingesek egyik legnagyobb kihívása a megfelelő célcsoport megcélzása. Marketing automatizálási platformmal közönségcsoportokat készíthetsz, megfigyelheted a viselkedést és olyan multi-channel marketing programokat futtathatsz, amik a megfelelő tartalommal rendelkező embereket célozzák.

Ehhez képest az influencerek egy másik közönséghez adnak neked hozzáférést, akár olyanhoz is, amit amúgy nem tudnál közvetlenül elérni. Az influencerek igencsak aktív és tökéletesen megcélzott követőket kezelnek – olyan embertömeget, akik már így is olyan kérdésekre követelik a választ, amire a Te terméked megoldást kínál. Ha általuk terjeszted az üzeneted, elszánt vásárlókra tehetsz szert.

Ha belemélyedsz az influencer kampányaid adataiba, megfigyelheted, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra mely piaci szegmens reagál a legerősebben.

3.) Az influencerek áthatolhatnak a „zajon”

Tegyük fel, hogy a potenciális vásárlód szobájában két TV van: az egyik megállás nélkül nyomatja az idegesítő fizetett hirdetéseket, a másikon meg olyan tartalom megy, amit nézni szeretnének. Az influencer marketing az értékesebb második készülékre rak Téged.

Az influencerek azok az emberek, akik iránt az emberek eleve érdeklődnek, ráhangolódtak akár közösségi médián, akár fórumokon vagy szakmai csoportokon keresztül, így hirdetés-émelygés és a spam törlésére irányuló ösztönök nélkül érheted el a vásárlóidat.

Fontos leszögezni, hogy az influencerek alakíthatják, kicsit hajlíthatják az üzenetedet, amikor megosztják. Ez lehet jó! Ők tudják és megmutatják neked, hogy valójában milyen szavakkal és ötletekkel lehet a legjobban hatni a vásárlókra, és ebből olyan tapasztalatot kapsz, ami a többi kampányod javát is szolgálja. Azonban figyelj arra, hogy ne változtassák meg az üzenet egészét, mindig ellenőrizzétek le együtt.

4.) Az influencer marketing fokozza a hiteles tartalmakat

Mindannyian ismerjük a jéghegy metaforát, ez se különbözik tőle: az influencer marketing 90%-ban válasz a tartalomhiányodra. Ha felhatalmazod a kipróbált és igazi profikat kreatív engedéllyel, akkor az influencer megannyi új ötlettel fog előrukkolni, amikre Te nem is gondoltál. Mivel ő a vásárlók fejével gondolkodik – hiszen ő is az – nyugodtan adj neki demót, ingyenes terméket, amit tesztelhet és az eredményeket megoszthatja követőivel.

Ezekből a részletes videókból, igényes képekből és véleményekből annyi tartalmat halmozhatsz fel, aminek páratlan hatása lesz a ROI-ra. Nem utolsó sorban, az influencer platform használatával rögtön nyomon tudod követni a tartalomgenerálást és annak hatásait.

Összefoglaló

Összességében elmondhatjuk, hogy az influencer marketing az egyik legújabb (nem is olyan új) nagyágyú, mert rendkívüli eredményei vannak. Felteszem hát a kérdést: élni fogsz-e az influencer marketing lehetőségeivel?

Az Adweek szerint a cégek 75%-a már használja, előbb-utóbb úgyis elkerülhetetlen lesz. A kérdés már csak az, hogy meddig lehet nélküle kibírni a piacon.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet