A közösségi csatornák elkezdték kivívni helyüket az értékesítési ciklusban, említésre méltó a Pinterest a megvásárolható PIN-jeivel még 2015-ből. Valamint az Instagram, aki szintén ebben az évben kezdte el tesztelni a CTA (call-to-action) gombokat (ez 45%-os CTR növekedéshez vezetett).
A Pinterest most például az e-kereskedelmi oldalak közösségi forgalmainak 17%-át hozta az L2 szerint, valamint a felhasználók majdnem 75%-át látták a platformon vásárolni. A Pinterest versenytársai is folyamatosan új lehetőségekkel fejlődnek az e-kereskedelmi helyeken, hogy a termékeket egyszerűbbenl megvásárolhatóvá tegyék. Íme egy rövid áttekintést a legutóbbi közösségi média, e-kereskedelmi fókuszú fejleményeiről:
Instagram – Vásárlásra szolgáló posztok
Mivel a mobil böngészés egyre inkább dominál a desktop felett, így egyre kézenfekvőbb a mobilos vásárlás. Az egyik legizgalmasabb új fejlesztése az Instagramnak a “shoppable” posztok (tesztelési fázisban), amelyek lehetővé teszik a kiskereskedők számára, hogy a termékeiket árakkal is meg tudják jeleníteni az organikus posztok között, így bővebb információkhoz juttatva a felhasználókat. A weboldalra történő átirányítással pedig végrehajthatják magát a vásárlást. A Shoppable posztok nem illeszkednek tökéletesen minden kiskereskedő igényeihez, mivel ezek egyes tech buildoutokat és integrációkat igényelnek. Viszont azok az ügyfelek, akik hasznot látnak ebben, ők a termékeiket sokkal egyszerűbben megvásárolhatóvá tudják tenni a magas Instagram elkötelezettség hatására. Számukra ennek a frissítésnek óriási értéke lehet.
A Facebook kibővíti a rendelési és fizetési lehetőségeket
A Facebook továbbra is direkt blokkolja a nagyobb piaci szereplőkkel történő stratégiai megállapodásokat a Messengerrel kapcsolatban. A PayPal fizetés egy nagy fordulópont lehetne, viszont ehhez szükséges, hogy az emberek sokkal nagyon biztonsággal végezzenek ügyletek chatbot-on keresztül. Korábban a fogyasztók előszeretettel használták a Visa vagy MasterCard bankkártyáikat, hogy Messenger-en keresztül fizessenek, viszont a PayPal még kényelmesebb és biztonságosabb lehetőséggel kecsegtetne.
A Facebookon leginkább használt e-kereskedelmi megoldások
Ételrendelés: a Delivery.com-on vagy a Slice-n keresztül a fogyasztók most étteremben is leadhatnak rendelést (szállítás vagy pickup), a “Start Order” gombra kattintva Facebook oldalon szereplő éttermek közül.
Időpont foglalás: időpontok lefoglalása fürdőkbe vagy szalonokba közvetlenül az üzletek Facebook oldalain, melyekről visszaigazolást is kapnak a Messenger-en keresztül.
Ajánlatkérés: helyi vállalkozások vesznek benne részt, ahol is egy “Ajánlatkérés” gomb érhető el az oldalak tetején. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy akár egy szolgáltatásra nézve kérjenek egyedi ajánlatot.
Film / esemény jegyek vásárlása: A fogyasztók képesek lesznek jegyeket váltani bizonyos rendezvényekre a Ticketmaster-en és az Eventbrite-n keresztül közvetlenül a Facebook Eseményoldalain.
Már a Viberen keresztül is vásárolhatunk
Március 6-tól az Egyesült Államokban lesz elérhető az új funkció, melynek segítségével közvetlenül az alkalmazásból elindíthatjuk a vásárlást. A csevegők eddig is előszeretettel osztottak meg egymással termékképeket, kommentelték azokat, így kézenfekvő lépés, hogy ezeket megvásárolhassák.