2017 nem éppen volt csendesnek nevezhető a Facebook számára és itt most nem csupán a különböző botrányok és álhírek megosztására gondolok, hanem arra is, hogy a tavalyi évben mennyit fejlődött ez a platform.
Az alábbiakban visszatekintünk a tavalyi évre és megnézzük, melyek voltak a Facebook legnagyobb dobásai 2017-ben.
A Power Editor és Hirdetéskezelő egyesülése
2017 szeptemberében a Facebook úgy döntött, nem frissíti tovább a Power Editort, hanem egyesíti a korábban már megismert Hirdetéskezelővel. Így született meg a jelenleg is elérhető verzió.
Ecommerce és eladás fókuszú hirdetésformátumok
2017-től több új hirdetéstípust ad a hirdetők kezébe a Facebook, így könnyebbé, kreatívabbá és rugalmasabbá válik az értékesítés. Ez az új formátum az úgynevezett “Kollekciók”.
A lényege, hogy kombinálni lehet a képes és a videós hirdetéseket egy nagy vizuális élménnyé. Pontosabban: a kattntásból rögtön egy reszponzív felületre érkezik a vásárló, ahonnan könnyen a weboldalra navigálhat.
Amennyiben többet szeretnél tudni erről a különleges formátumról, akkor ezen a linken minden információt megtalálsz.
Tartalmak és közzétevők kizárása
Jelentős változás, hogy lehetőségünk nyílt kategóriák kizárására, amely kategóriákban így a hirdetéseink nem jelennek meg.
Erre különösen azért volt szükség, mert nem csak a social óriás platformján, hanem például a YouTube-on is komoly botrányok kerekedtek abból, hogy olyan helyen jelent meg egy-egy hirdetés, amely miatt a brand értéke is csökkenhetett. Ebből alakult ki a YouTube-on az úgy nevezett “Adpocalypse”.
A következő útvonalon lehet elérni ezt a lehetőséget:
Elhelyezések módosítás – > itt legörgetve, alul található a Kategóriák kizárása rész.
Új irányelvek
Ahogy korábban említettem az álhírek, illetve hazugságot állító kampányok kora leáldozóban van. Annak érdekében, hogy ez zökkenőmentesen menjen a Facebook új irányelveket vezetett be, mely nem csak a hirdetésekre, de a post-okra is érvényes. Azon dolgoznak a Facebook fejlesztői, hogy a “kattintás vadász” posztok megjelenését visszaszorítsák, például azzal, hogy további 10 000 embert alkalmaznak annak érdekében, hogy az oldal biztonságát fejleszteni tudják.
Kapcsolattartás
Soha korábban nem volt ilyen könnyű a kapcsolattartás a Csoportjainkon belül, mint most. Olyan újítások jelentek meg az elmúlt évben mint:
Csoport Analitikák: A csoportok moderátorai mostantól különböző mutatók segítségével deríthetik ki, hogy a csoportjuk tagjai éppen mi iránt érdeklődnek, milyen posztok keltik fel a figyelmüket leginkább.
Csatlakozási kérelmek: Soha nem volt ilyen egyszerű szűrni a csatlakozási kérelmeket mint manapság, hiszen egyfajta standardok megadásával valamelyest automatizálni lehet a feladatot.
Poszt időzítés: Mostantól nem csak az oldalunkon tudunk bejegyzéseket időzíteni, hanem csoportokban is.
Csoport linkelés: Véleményem szerint ez az egyik leghasznosabb újítás a rendszerben. Ezáltal lehetőségünk nyílik megadni más csoportokat, amik tartalma hasonlít a miénkhez, vagy esetleg olyat, amit szintén mi vezetünk, de kevésbé ismert még. Egy szó, mint száz, így lehetőségünk nyílik csoportok promózására.
Nemzetközi hirdetés lehetősége
A Facebook olyan lehetőségeket nyitott meg a határokon átívelő hirdetések lehetőségében, amelyekre eddig nem volt példa a Social Media területén, például:
Dinamikus nyelvi optimalizáció
A lényege, hogy lehetőségünk nyílt egy kampánynak több nyelvet megadni. Továbbá, kifejezetten jó, hogy a rendszer érzékeli, hogy az adott felhasználó milyen nyelven használja az oldalt, így a hirdetést is azon a nyelven jeleníti meg.
Országokon átívelő Lookalike
Tudjuk, hogy a Lookalike célcsoportok alapvetően nagyon jól képesek működni, és a frissítésnek hála most már nem csak hazai, de külföldi hasonmás célcsoportokat is létre tudunk hozni.
Több város célzása
Az eddigi manuális módszert felváltja a több város kijelölése, amelynek segítségével akár rengeteg időt meg tudunk spórolni.
Instant videók
Ugyan ez a funkció még nagyon kevés ember számára elérhető – főleg az Egyesült Államokban -, hosszútávon nagyon érdekes újítás tud lenni a videósok számára. A lényege az, hogy a Facebook hamarosan le fogja tudni tölteni a videókat, legalábbis annak egy részét, és ezt később mobil adatforgalom veszteség nélkül vissza tudjuk nézni.
Ez az újítás egyrészt a hirdetőknek kedvez, másrészt a korábban említett leghíresebb videómegosztó oldalnak is borsot tör az orra alá a letöltési lehetőséggel.
Sokan jártunk már úgy, hogy szerettünk volna megnézni egy videót, azonban nem tudtuk, mert WiFi nem volt, az adatkeretünk pedig véges. Ezzel azonban a tartalomgyártók ki tudják majd küszöbölni ezt a problémát és több nézőt tudnak a képernyő elé szegezni, akár on-the-go is.
Összegzés
Mindent összevetve izgalmas éve volt tehát a Facebooknak. Kíváncsian várom és várjuk, hogy 2018-ban milyen újdonságokkal rukkolnak elő, hiszen biztosan tovább fejlődik ez a népszerű platform.