A Facebook-on megtalálható célzások számos lehetőséget kínálnak a vállalkozások számára, hogy a hirdetést (üzenetet) a megfelelő felhasználóhoz, a megfelelő időben képesek legyenek eljuttatni. Ebben a cikkben olyan célzási típusokat boncolgatunk, amelyekkel egyszerűen és hatékonyan érheted el a potenciális célközönséget.
Retargeting
A Retargeting segítségével azokat érheted el újra, akik már meglátogatták a weboldaladat, de pl. még nem konvertáltak. A benne rejlő potenciális lehetőségeket a alábbi módon használhatod ki.
Mivel előbb vagy utóbb jó eséllyel szükséged lesz ezekre a listákra, így javasolt a közönségeket előre elkészíteni. Így, mikor arra kerül a sor, már elegendő látogatóval fognak rendelkezni ahhoz, hogy rögtön felhasználhasd őket a hirdetéseid célzásához.
A retargetinget külön specifikálhatod is, pl. leszűkítheted a listát azokra, akik még nem jutottak el a „Sikeres vásárlás” köszönőoldaláig. Ehhez nem kell mást tenned, csak hozz létre egy website retargetinget és várj, amíg a lista elegendő látogatót gyűjt. Miután beillesztetted a pixelt (kódot) a weboldaladba, onnantól kezdve a listád folyamatosan bővül.
Egyéni közönségek (Custom Audiences)
Az előbb említett retargeting pixel elhelyezését követően már létrehozhatod az Egyéni közönségedet (Custom audience) is. A Közönségek (Audiences) fülön kattints a Közönség létrehozása (Create Audience) gombra, majd a megjelenő ablakon válaszd a Weboldal forgalma (Website Traffic) lehetőséget.
Ha minden látogatót be szeretnél gyűjteni (mint Google Analytics esetében a főlista), akkor válaszd az Anyone who visits your website opciót. Ha ennél szofisztikáltabb megoldást akarsz, és csak egy adott szolgáltatást megtekintő embereket szeretnél gyűjteni, akkor azt a People who visit specific web pages but not others résznél állíthatod be. Ezek után, ha elegendő létszámú listával rendelkezel, külön hirdetésekkel tudod a célközönségedet elérni.
Ügyféllista felhasználása (Customer list)
A rendelkezésedre álló ügyféllistáidat is felhasználhatod, ahol privát adatok alapján tudod elérni az embereket (pl. egy hírlevél adatbázisból felhasznált e-mail címek vagy telefonszámok). A végleges lista várhatóan jóval kevesebb elérést fog tartalmazni, hiszen a begyűjtött információk nem feltétlenül egyeznek meg a felhasználók Facebook adataival.
Tipp: Tölts fel egy e-mail listát azokról a felhasználókról, akik már vásároltak az oldaladon, így ki tudod majd zárni őket, hogy nekik ne jelenítsen meg hirdetéseket a rendszer.
Az Ügyféllistába (Customer list) az e-mail címeken és a telefonszámokon kívül, Facebook azonosítókat vagy mobilhirdetői azonosítóval ellátott adatbázisokat is fel tudsz még tölteni (.csv vagy .txt formátumokban).
Hasonló közönségek (Lookalike Audiences)
A Hasonló közönségek (Lookalike audiences) segítségével a már meglévő listáid alapján (legyen szó retargeting-ről vagy akár customer list-ről) hasonló adatbázisokat is készíthetsz a rendszer javaslatai alapján.
Tipp: Létre tudsz hozni hasonló közönséget pl. a feltöltött e-mail listádból, de azok számára is ki tudsz alakítani egy közönséget, akik a hirdetésed hatására már konverziót hajtottak végre.
Új célzások kipróbálására, és bővítésére kitűnően alkalmas ez az eszköz, de ne feledjük, hogy ezek csak egy rendszer által generált javaslatok, melyek nem biztos hogy azt a közönséget fogják elérni, amelyre nekünk feltétlenül szükségünk van. A Size résznél tudjuk beállítani, hogy mennyire legyen pontos a keresés: minél nagyobb elérést engedünk neki, annál nagyobb lesz az esélye az irreleváns látogatók érkezésére.
Elérési útvonal: Menj ismét az Audiences részhez és válaszd a Lookalike Audience opciót a legördülő menüből. Ha kiválasztasz egy konverziókövetési pixelt, mint forrás, akkor a Facebook összegyűjt egy listát azon hasonló felhasználókról, akik már elvégezték a kívánt konverziós műveletet (vásároltak, regisztráltak, foglaltak, stb.).
Elmentett célzások
Szeretnél egy kis időt megtakarítani a Facebook hirdetések létrehozásakor? Ha úgy érzed már létrehoztad a megfelelő célközönséged, akkor ne késlekedj és mentsd el azonnal, így a későbbiekben egyszerűen visszakeresheted az. Nincs más dolgunk, mint a célzás beállítása utána, bepipáljuk a mentést és elnevezzük, így a későbbiek folyamán könnyedén felhasználhatjuk őket újra.
Tipp: Ez leginkább az Érdeklődési kör alapú (Interests) célzásnál fog jól jönni, hiszen ott gyakran sok ideig tart, míg a keresőből kigyűjtjük az általunk relevánsnak vélt témaköröket.
A már létrehozott összes közönségedet a Facebook hirdetés kezelőjén belül a bal oldalon a Közönségek (Audiences) menüpont alatt találod. Viszont, ha egy meglévőt szeretnél hozzáadni egy új kampányhoz, akkor a kampány kialakításának második részénél, az Új közönség (New Audience) opciónál tudod kiválasztani.
Demográfiai célzás
Ahhoz, hogy széleskörű demográfiai célzást tudj beállítani, először létre kell hoznod egy hirdetést, majd a Nyelvek (Languages) szövegdoboz alatt megtalálod a További demográfiai adatok (More Demographics) részt. Jelenleg a Facebook 10 kategóriát kínál, ami a demográfiai célzáshoz köthető, de az egyes csoportokon belül további alkategória közül választhatsz.
Tipp: Ha kiválasztod a Tanulmányok (Education) opciót, akkor láthatod, hogy azon belül még megjelenik négy lehetőség: végzettség szintje, tanulmányi terület, iskolák és a még nem végzett évfolyamok. Ezután, ha kiválasztod valamelyiket a négy közül, például a végzettség szintjét, akkor itt megadhatod azt, hogy csak a diplomával rendelkező embereknek jelenjen meg a hirdetésed. Ez egy aktuális álláshirdetésnél kitűnő célzási lehetőség lehet!
Hirdetésütemezés és gyakoriságkorlát
A célközönséged csak éjszaka lóg a Facebookon vagy csak bizonyos órákban? A Facebook megadja neked azt a lehetőséget, hogy milyen napokon és mely órákban fussanak a hirdetéseid. A hirdetések ütemezését viszont csak akkor tudod beállítani, ha a kampány teljes élettartamára megadsz egy tetszőleges költségkeretet!
A másik tényező, ami még aggasztható lehet az nem más, mint a gyakoriság, azaz hogy a felhasználó hányszor találkozzon a hirdetéseddel. Te sem akarsz feleslegesen pénzt költeni olyan felhasználókért, akik újra és újra látják a hirdetésedet, de nem kattintanak, nem beszélve a márkaromboló, idegesítő hatásáról.
A Napi egyedi eléréssel (Daily unique reach) szerencsére korlátozni tudod, hogy mégis hányszor lássák a hirdetésedet, de ez sajnos csak ennél az optimalizálási típusnál érhető el és csak napi egyszeri megjelenítést takar.
Az árazás ebben az esetben 1000 megjelenítésenként történik, a maximális licitet pedig a Pricing résznél adhatjuk meg.
Hogy ez kinek mennyire éri meg, azt mindenki döntse el maga, nyilván az optimális megoldás a kattintás alapú típus kiegészítése lenne egy általunk megadott napi elérési számmal, de a Facebook hirdetési rendszere ebből a szempontból sajnos továbbra is lemaradásban van.