Az egyéni célközönségek segítségével olyan látogatókat célozhatunk meg, akik a vállalkozásunk vagy termékünk iránt már korábban is érdeklődést mutattak.
Az egyéni célközönség funkcióval elérhetjük jelenlegi és potenciális vevőinket egyaránt. Egyénileg alakíthatunk ki közönségeket és szegmentálhatjuk azokat attól függően kiket szeretnék elérni, például az alábbiak alapján:
- weboldal megtekintése
- kosárba helyezés
- hírlevélre feliratkozás
- regisztráció
- vásárlás
Ahhoz hogy hatékonyan tudjunk célozni az alábbi célközönségeket mindenképp javasoljuk beállítani:
TOP 7 egyéni célközönség
- Weboldal látogatók
- Aktivitást mutatók
- Termékoldal látogatók
- Kosárba helyezte a terméket de nem vásárolt (kosárelhagyók)
- Vásárolt oldalunkról
- Minimum értékben vásárlók
- Hasonmás közönségek
Facebook pixel beállítása után indulhat is az egyéni célközönségek felfedezése. A Facebook pixel egy html kódrészlet, ami hirdetésfiókonként más, és a website mindegyik oldalába el kell helyezni. Ezek után tudjuk testreszabni, hogy mit számoljon a rendszer konverziónak és milyen felhasználók kerüljenek bele az egyes közönséglistánkba.
1, Weboldal látogatók
Ez az egyik legegyszerűbb csoport, de az időszakok megadásával ezen is tudunk finomítani. A weboldal forgalmát maximum 180 napig érjük el, ezért azt javasoljuk, hogy minden esetben több idősávot hozzunk létre.
Bár a legnagyobb közönséget a 180 nap adja, erre a csoportra hirdetni nem biztos, hogy minden esetben hatékony is. Abban az esetben érhetünk vele célba, ha pl. alacsony a weboldal látogatottsága. Függ attól is, hogy mi a kampány célja és milyen látogatottságú a weboldal. Pl.: nem akarunk hirdetni a 60 napnál régebben járt látogatókra.
Ebben az esetben miután kiválasztottuk a webhelyet, mint forrást, állítsuk be a feltételek közül a bármely opciót és a webhely összes látogatóját majd adjuk meg az időszakot. Végül nevezzük el a célközönségünket úgy, hogy a későbbiekben is tudjuk, hogy azzal a csoporttal mi volt a célunk.
Ezt tovább tudjuk szegmentálni pl.,ha azokra a látogatókra vagyunk kíváncsiak, akik minimum megnéztek 3 vagy több oldalt is. Vagy jártak bizonyos oldalakon és ezt követően nekik szeretnénk hirdetni. Itt adjuk meg egymás után a konkrét URL-eket.
TIPP: ha van egy jó landing oldalunk, megtehetjük azt is, hogy olyanokból hozunk létre célközönséget akik megnézték azt minimum két alkalommal. Így a továbbiakban speciálisan nekik hozunk létre egy promóciós kampányt.
2, Aktivitást mutatók
Célozzuk meg az összes olyan látogatót, akik bármilyen tevékenységet (lájkolták vagy hozzászóltak egy bejegyzésekhez, üzenetet írtak nekünk) mutattak oldalunk iránt. Akár az oldalunkat keresték fel vagy Facebook és Messengeren keresztül léptek velünk interakcióba egy tartalom vagy hirdetéssel kapcsolatban. Több csoportot is létrehozhatunk több időszak megadásával.
Minden egyéni csoport létrehozásánál nagyon fontos, hogy vizsgáljuk meg, mely feltételeknek megfelelő emberek alkotják, hiszen a létrehozott egyéni célközönségekben szereplő felhasználók fedhetik egymást, ezért alkalmazzuk a kizárás funkciót. Ezzel olyan szabályokat hozhatunk létre amelyekkel pl. elkerülhetjük bizonyos termékek, hirdetések szerepeltetését az adott célközönségben.
3, Termékoldal látogatók
A következő beállítással azokat a látogatókat célozzuk meg, akik jártak a weboldalon, megnéztek minimum 1 terméket, tehát érdeklődtek termékünk vagy szolgáltatásunk iránt de azt végül mégsem vásárolták meg. Itt válasszuk ki az adott terméket, termékeket vagy szolgáltatást és adjuk meg azok linkjét. Érdemes azokra fókuszálni ami a saját termékportfóliónkból szeretnénk erősíteni, promotálni.
4, Kosárba helyezte a terméket de nem vásárolt (kosárelhagyók)
Ez egy fontos csoport, hiszen nemcsak hogy látta a termékünket, de hajlandóságot is mutatott a termék megvásárlására, viszont a fizetésig nem jutott el.
Az előzőekhez hasonlóan induljunk el az egyéni célközönség létrehozásakor, adjuk meg az időszakot és az URL esetében a konkrét “kosárba helyezte” -t adjuk meg.
5, Vásárolt oldalunkról
Mindenképpen érdemes célközönséget létrehozni a konkrét vásárlókból a fentiek elve alapján. Ez lesz az egyik legfontosabb célközönségünk.
Külön csoportot készíthetünk azokra akik legalább egyszer már vásároltak webshopunkból. Ezek az emberek egy hatékony hirdetéssel nagyobb eséllyel fognak visszatérni. Ebben az esetben adjuk meg a köszönő oldalunk URL-ét.
Egy másik módszer erre a vásárlók e-mail címének feltöltése. Ha valaki ugyanazzal az e-mail címmel van fenn Facebookon akkor külön célcsoportot létrehozva célozhatjuk meg őket.
6, Minimum értékben vásárlók
Ha az előző csoportunk hasznos volt, akkor mondhatjuk hogy ez még inkább az lesz. Hiszen előfordulhat, hogy pl. egy adott időszakban volt 2 000 vásárlónk de általánosságban a kosár összértéke mégis alacsony. Ezzel a az egyéni csoporttal azoknak ajánlhatunk egyedi kedvezményeket, és állíthatunk be külön hirdetéseket, akik egy adott értékben (amit természetesen mi határozunk meg) vásároltak az webshopunkból.
7, Hasonmás közönségek
Ha olyan új embereket szeretnénk elérni, akik a legnagyobb valószínűséggel érdeklődnek weboldalunk, termékünk iránt, akkor használjuk a hasonmás (lookalike) célközönségek beállítását amelyek erős és hatékony hirdetési eszközök.
A Facebook a meglévő célközönséghez legjobban hasonlító embereket fogja részünkre összegyűjteni, pl. a megcélzott emberek miénkhez hasonló oldalakat látogatnak, kedvelnek, hasonló magatartást mutatnak vagy hasonló témában vásároltak a konkurenciától. Ezt követően már csak nekünk kell kitalálnunk, hogy milyen egyéni ajánlattal célozzuk meg őket.
A hasonmás célközönség létrehozásánal fontos a célközönség méretének megadása. Minél szűkebbre vesszük a méretet annál relevánsabb embereket érhetünk el a hirdetésekkel. Ezek az emberek nagyobb valószínűséggel fognak aktivitást mutatni.
Azt javasoljuk, hogy hozzunk létre több méretű csoportot, de maximum a 2-3%-ot válasszuk ki a lehetőségek közül.. A legjobb a 0-1% közötti érték, ezért erre mindenképpen csináljunk egy külön célközönséget.
Határozzuk meg és válasszuk ki, hogy milyen tevékenységhez hasonló csoportot szeretnénk létrehozni, például:
- akik meglátogatták weboldalunkat,
- akik kedvelik Facebook oldalunkat,
- akik vásároltak,
- akik más egyéni célközönségünkben szerepelnek.
Majd állítsuk be célközönségünk méretét.
Összefoglalás
Miután meghatároztuk, hogy mi a célunk, mit szeretnénk elérni, hatékony kampányokat fogunk tudni létrehozni. Legfontosabb az új vásárlók szerzése és a régiek megtartása.
Első körben állítsunk be több célközönséget és teszteljük le őket hogyan teljesítenek a hirdetésekben. Érdemes folyamatosan felülvizsgálni, újragondolni azokat. Állítsuk le azokat az egyéni célközönségeket amelyek nem működnek jól, nem hozták a várt eredményeket és hozzunk létre új célzású csoportokat. Mindig állítsunk be több időszakot, és olyan nevet adjunk a célközönségnek amely pontosan meghatározza a célunkat. Ez elengedhetetlen a jól működő és sikeres kampányok kezelésében. Azok a csoportok amelyek jól működnek fel tudjuk használni pl. google hirdetéseinkben is!
Elsőre lehet bonyolultnak tűnik, de egy-két beállítás után könnyen fog menni.
Ha további hasznos anyagokat keresel válogass blogbejegyzéseink közül témákra szabva.