Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a lead hirdetésekből?

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2018.10.13.

Mik is azok az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetések?

Ez a felhasználóbarát, mobilbarát hirdetési formátum lehetővé teszi a potenciális ügyfelek számára, hogy megadják az elérhetőségeiket, valamint további információkat az általuk érdekelt termékekről vagy szolgáltatásokról. 

Blogcikkünkben bemutatjuk, hogyan érdemes alkalmazni a lead hirdetéseket a siker érdekében.

Futtathatjuk őket a Facebookon és az Instagramon további elérés érdekében. Más hirdetési típusoktól eltérően az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetések tartalmaznak egy kapcsolatfelvételi űrlapot, amely lehetővé teszi, hogy potenciális ügyfelei / ügyfelei kapcsolatba lépjenek velünk az információ megosztásával. Nincs szükség weboldalra! Ráadásul olcsóak, könnyen felépíthetők és működnek is. Az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetések tartalmaznak egy cselekvésre ösztönző felhívást (CTA gombot), amely megnyit egy olyan űrlapot, amelyet előzetesen feltelepítettek a felhasználó által a Facebook platformon keresztül nyújtott információkkal. Ezeket a részleteket a közzététel előtt áttekinthetjük és szerkeszthetjük.

  • E-mail feliratkozások gyűjtése: Szerezz minél több embert, hogy feliratkozzanak a hírleveledre. Ez lehetővé teszi egyrészt, hogy kapcsolatban maradjunk, másrészt, hogy megnöveli tudjuk a remarketinghez szükséges ügyfél-adatbázisunk méretét.
  • Űrlapok kezelése: Gyűjt érdeklődéseket a potenciális ügyfelekről, kérdezzen tőlük kérdéseket, hogy minél többet megtudj arról, mi is érdekli őket. Ezáltal sokkal relevánsabb információkkal nyújthatsz számukra.
  • Ajánlatok vagy promóciók: Csábítsd az embereket különleges ajánlatokkal és promóciókkal, hogy felkeltsd az érdeklődésüket. Majd érd el, hogy kitöltsék az űrlapot.

Miért érdemes alkalmazni?

A Facebook érdeklődőkeresés (Lead) hirdetései rövidebb és könnyebb űrlapok kitöltését teszik lehetővé. De mit is jelent ez számodra? Íme néhány ok, amiért az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetések segíthetnek a Facebook marketingstratégiádban:

  • Mobilra optimalizált: Az előre kitöltött űrlapok gyorsabbá és egyszerűbbé teszik az adatok benyújtását, lehetővé téve a potenciális ügyfelek számára, hogy még akkor is megoszthassák adataikat, amikor úton vannak.
  • Kevesebb lemorzsolódás, több konverzió: az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetések természetes és egyszerű jellege azt jelenti, hogy várhatóan több ember fejezi be és küldi el az űrlapokat, így nagyobb mennyiségű embert érhetsz el újra.
  • Könnyebben eléred a számodra fontos emberekhez: az űrlapokat elküldő emberek már potenciális közönségnek számítanak. Ez a közönségtípus fontos a jövőbeli újratervezés szempontjából, és könnyen ösztönözhető a konverzióra.
  • A formok testreszabhatók: ez azt jelenti, hogy konkrét információkat kérhetsz, ami a vállalkozásodhoz leginkább kapcsolódik. Továbbá egyszerűsíti az értékesítési folyamatot, valamint lehetővé teszi a kiváló minőségű lead-ek könnyű azonosítását.
  • Az előnyök kihasználása: A Facebook érdeklődőkeresés (Lead)  hirdetéseinek testreszabható jellege lehetővé teszi a formátum többcélú felhasználását, függetlenül attól, hogy egy hírlevéllistát szerez-e, foglalási visszahívásokat, ajánlatkérések kezelését vagy esemény-regisztrációkat.
  • CRM-integráció: az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetéseket szinkronizálhatja a CRM-hez azonnali nyomon követés céljából.

facebook-lead-hirdetes-felulet

Hogyan érhetünk el több leadet?

A több lead nem mindig jelent minőségi leadeket. Ezt a 6 egyszerű lépést követve biztosíthatjuk, hogy a Facebook érdeklődőkeresés (Lead) hirdetései ne csak a leadeket rögzítsék, hanem új látogatókat és ügyfeleket is konvertáljanak:

  • Adj okot az embereknek, hogy kitöltsék!

Ahhoz, hogy valakit megadja a  személyes adatait, ahhoz nekünk kínálnunk is kell valamit, amit akarhatnak. Ezt fontos megfontolni ezt a hirdetés létrehozása előtt. Gondoljuk át, hogy üzleti szempontból mi lenne erre alkalmas, azaz, hogy megkapjuk az érdeklődő célközönségtől a kívánt információkat, lehetővé téve a cél elérését.

Például sok érdeklődőkeresés (Lead) hirdetés ingyenes tartalmat kínál. Ez nagyszerű azok számára, akik növelni szeretnék az elérésüket és bővíteni a levelezési listájukat. Ha azonban olyan vállalkozásról van szó, amely egy ajánlott szolgáltatást kínál, akkor érdemes lehet egy olyan űrlapot tartalmazó hirdetést létrehozni, amely ingyenes konzultációt vagy árajánlatot kínál.

Egyéb dolgok, amelyeket az embereknek az űrlapok beküldéséért felajánlhatunk:

— Belépők

— Esemény regisztráció

— Tesztvezetés

— Hírlevelek

— Korai hozzáférés az új termékekhez vagy szolgáltatásokhoz

facebook-lead-hirdetes-cta

  • Tudd, hogy milyen információkra van szükséged!

Az érdeklődőkeresés (Lead) hirdetések hasznos módon gyűjtenek információkat a célközönségtől, de fontos, hogy ne kérjünk túl sok információt. Éppen ezért fontos, hogy az általunk elérni kívánt információkra koncentráljunk, ami megfelel a célnak és semmi mást.

facebook-lead-hirdetes-kerdesek

  • Testreszabott kérdések

A Facebook alapértelmezett kérdések széles választékát kínálja, amelyek mi is szerepeltethetünk az űrlapunkban, de kérdezzünk személyre szabott kérdéseket is, amikre leginkább kíváncsiak vagyunk, és fontos információként szolgálhat.

  • Megfelelő emberek célzása

Mint minden hirdetésformátum esetében, fontos, hogy a megfelelő embereket célozzuk meg. A konverziók elérése érdekében a legegyszerűbb, ha a lead közönség hasonmás (lookalike) közönségével kezdjük. Ennek az egyéni közönségnek a célzásához fel kell töltenünk az ügyfelek adatbázisát a leadekről, majd létre kell hoznia az adatbázis 1-2%-os hasonmás közönségét. Ha nem szeretnénk megcélozni az összes leadet, akkor csak a vásárlók hasonmás közönségét célozzuk meg. Olyan embereket is megcélozhatunk, akik kapcsolatban állnak velünk, így a Facebook – Aktivitás célzási lehetőségeinek a segítségével érhetjük el ezeket az embereket.

  • Ellenőrizd a részleteket!

Annak érdekében, hogy az összegyűjtött információk pontosak legyenek és hogy megakadályozzuk a hibák valószínűségét, adjunk hozzá egy olyan oldalt, amely lehetővé teszi az adatok ellenőrzését. Ez akkor is hasznos, ha valakinek a kapcsolatfelvételi adatai megváltoztak.

Ha ezt az opciót hozzá szeretnénk adni az űrlaphoz, akkor válasszuk ki a “Komolyabb szándék (Higher intent)” lehetőséget az űrlap típusának kiválasztásakor.

facebook-lead-hirdetes-urlap

  • Köszönő oldal testreszabása

A személyre szabott köszönő oldal nagyszerű módja annak, hogy arra ösztönözzük az embereket, hogy továbbra is foglalkozzanak a tevékenységünkkel, miután beküldték az űrlapjukat. Adjunk hozzá címsort a márkaismertség előmozdításához, valamint tartalmazzon egy cselekvésre ösztönző gombot (CTA) is, ami a további konverziós lehetőségeket tárja fel.

Ezek a CTA-k jól működnek a következő oldalakon:

  • Weboldal megtekintése: Az emberek közvetlen átirányítása a weboldalra. (Forgalom növelése)
  • Ajánlat letöltése: Például egy white paper vagy egy kupon letöltésének lehetősége.
  • Hívjon Most: Bátorítsd a potenciális ügyfeleket, hogy hívják fel az üzletet a további információkért.

Optimalizálási tippek

  • Használjon nyílt végű kérdéseket takarékosan. Minél több gépelésre van szükség, annál több ember veszíti el az érdeklődését, és elhagyja a folyamatot. A többszörös választás remek alternatíva.
  • Többszörös választás esetén csökkentsük a görgetést, azaz a lehetőségek számát 3-ra vagy 4-re korlátozzuk.
  • Az űrlapokat legyenek rövidek, mivel a hosszabb formák gyakran csökkentik a konverziós arányokat. Csak a legfontosabb információkat kérdezzük meg az űrlapon, és kérjünk be további információkat a nyomon követéshez.

 

Források:

https://www.ppchero.com/getting-started-with-facebook-lead-ads/

https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/09/26/facebook-lead-ads

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet