Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Így növeld az Instagram elkötelezettséged!

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2021.07.21.

Az Instagram régóta ismert arról, hogy lelkes, elkötelezett felhasználói bázissal rendelkezik. Ennek eredményeként számos márka csatlakozott a platformhoz, abban a reményben, hogy elkötelezettségüket növeljék egy professzionális Instagram profillal.

Az Instagram elkötelezettsége kivételesen előnyös lehet

Az Instagram társadalmi bizonyítékként működik. A társadalmi bizonyítás az a pszichológiai jelenség, amikor az emberek valamilyen módon vállalják a cselekedeteiket. Ha sok embernek tetszett a bejegyzésed, akkor a felhasználók, akik ezt látják, értékesebbnek tartják és nagyobb valószínűséggel reagálnak majd rá. Ez különösen erős a közösségi médiában, ahol a cselekedetünk mások számára látható.

Segíti a helyünket az algoritmusban. Az Instagram algoritmusa közel sem olyan kemény, mint a Facebooké, de mégis szerepet játszik abban, hogy a felhasználóknak milyen tartalmat jelenít meg. A bejegyzéseink magas szintű elkötelezettsége pedig segít abban, hogy a bejegyzéseink többször megjelenhessenek a felhasználók hírcsatornáiban.  

A nagyobb láthatóság mindig előnyös dolog, hiszen azt is lehetővé teszi, hogy beszélgetések induljanak el a bejegyzéseink alatt. Amikor valaki megjegyzést ír a bejegyzéséhez vagy hirdetéséhez, véleményt mondhat, kifjezheti a tetszését, kérdést tehet fel vagy aggodalmának adhat hangot. Ez mind esély arra, hogy egyfajta kapcsolatot alakítsunk ki a követőinkkel. 

Az Instagram-megjegyzésekben való aktív részvétel elősegítheti az ügyfelek konvertálását és elősegítheti a hűséget is. Ez a relevancia a minőség jelölője. 

Ha az elköteleződési arányunk magas, az azt jelenti, hogy a bejegyzések vagy hirdetések relevánsak a közönség számára. Nagyszerű jele annak,  hogy valamit jól csinálunk! Ezek az előnyök jelentősek, igaz? Tehát természetesen minden márka és szervezet azt akarja látni, hogy emelkedik az Instagram elkötelezettsége. 

Ezzel a cikkünkkel ennek elérésében szeretnénk segíteni. 

Mit jelent az Instagram elköteleződés 2021-ben? 

Az Instagram elkötelezettség az összes olyan művelet keveréke, amelyet a felhasználók a platformon keresztül végeznek a tartalmunkkal kapcsolatban.

Lényegében az organikus Instagram-elköteleződés a kedvelésekre, megjegyzésekre, megosztásokra és mentésekre utal.

Egyes tartalmi formátumok azonban több lehetőséget kínálnak a felhasználók számára a részvételre. Például az Instagram Stories elkötelezettsége tartalmazhat válaszokat, hangulatjel-reakciókat, link kattintásokat és interakciókat dinamikus elemekkel, például szavazó matricákkal. 

Az Instagram hírcsatornán belüli hozzászólások (megjegyzések és egyes esetekben lájkok) más felhasználók is láthatóak, ami a fiókok számára egyértelmű előnyt jelent. A Történetek (Stories) elkötelezettsége nem látható más felhasználók számára. Ez csökkenti ugyan a látogatók felé  a látható elkötelezettséget, de mégis elősegíti a konverzió növelését és a kedvezően hat az algoritmusra.

Hogyan lehet kiszámítani az Instagram elkötelezettségi arányát?

Az Instagram-elkötelezettséget általában úgy számolják, hogy összeadják egy tartalom teljes elkötelezettségét (pl. Kedvelések, megjegyzések, megosztások és mentések), és elosztják a következőkkel:

  • A követők teljes száma
  • A fiók elérése, vagyis az egyedi felhasználók száma, akik látták a bejegyzést
  • Összes megjelenítés, amely részletezi a megtekintések teljes számát, még akkor is, ha egyes felhasználók többször látták a bejegyzés.

Az elérés a leggyakoribb mutató, amelyet a platformon számolnak az elköteleződési arányhoz, mert megmutatja, hogy a bejegyzést látó emberek hányan léptek kapcsolatba velünk. Ez egy jó kiindulási pont.

Az elkötelezettség manuális kiszámításához a képlet a következő:

Instagram elköteleződés tetszik + megjegyzés + megosztás + megtakarítás / elérés = Instagran elkötelezettség.

Hogyan lehet növelni az elkötelezettséget az Instagram-on?

Nézzünk meg most 8 bevált stratégiát az Instagram céges profilban az elkötelezettség növelésére. 

1. Több UGC-t a stratégiába 

A felhasználók által létrehozott tartalom ( UGC=User Genarated Content ) olyan fényképekre, videókra vagy véleményekre vonatkozik, amelyeket az ügyfelek a saját hírcsatornájukban tesznek közzé a márkánkról vagy termékenkről, amit a mi, mint a márka tulajdonosa megoszthatunk a saját Instagram üzleti fiókunkban.

  • A felhasználók által létrehozott tartalom egy elköteleződésre ösztönző “erőmű”, használata jó módszer a márka ismertségének növelésére,  valamint több kedvelés, megjegyzés és megosztás megszerzésére.
  • A felhasználók szeretik látni a saját tartalmukat (vagy barátaik tartalmát), amelyet egy márka oszt meg, és ennek eredményeként nagyobb valószínűséggel lépnek kölcsönhatásba velünk.
  • Amikor megosztjuk az UGC-t, mindig győződjünk meg arról, hogy elláttuk címkével.
  • A felhasználók által létrehozott tartalmak összegyűjtése érdekében tegyünk felhívást cselekvésre, ösztönözve a követőket, hogy osszanak meg valami konkrét dolgot velünk és jelöljék meg a márkánkat, vagy használjanak dedikált hashtaget. Ha gyorsan akarunk sok elkötelezettséget, rendezzünk egy Instagramon versenyt, amely arra kéri a felhasználókat, hogy jelöljenek meg egy képet a platformon.
  • BÓNUSZ: Ha valaki más létrehoz egy bejegyzést a márkádhoz, az eggyel kevesebb bejegyzés, amelyet magadnak kell létrehoznod. Úgy nő tehát a bejegyzéseid száma, hogy nem te dolgoztál vele.

Forrás: https://adespresso.com/blog/instagram-engagement/

2. Legyünk hitelesek és átláthatóak 

Jelenleg a márkák hitelességének és átláthatóságának vonzereje különösen erős. Az Instagram-felhasználók mindent tudni akarnak az általuk kedvelt márkákról, és a közösségi médiában való nyitottság és közvetlen kapcsolat nagyszerű módja a márka hírnevének építésére. 

Ha az emberek úgy érzik, hogy egy márka rejteget valamit, az nem éppen előnyös. 

A közönség és az ügyfelek is sokkal nagyobb eséllyel fogadják el a problémákat, ha előre figyelmeztetik őket és megmagyarázzák a miérteket. Az átláthatóság segíthet abban, hogy a negatív helyzet pozitív márkaélménnyé váljon.

Hitelességünket növeli a megfelelően megadott reakció, ami a kommunikációnkon keresztül ad képet rólunk.

3. Vegyünk fel felhasználókat a társas beszélgetésekbe 

Az ügyfelek és az online közösségek nagyon szeretik érezni, hogy a márkák látják és hallják őket. A követőink bevonása a márkával kapcsolatos beszélgetésekbe a közösségépítés része, és jó módja az Instagram elkötelezettség gyors növelésére.

Követőinket  gondolatait és véleményét kreatív módon illesszük be a márkánk bemutatásába.

4. Használjunk galéria típusú bejegyzéseket

A különböző típusú médiumok keverékének használata az Instagram-bejegyzésekben mindig jó módja annak, hogy érdekesek maradjunk. Az Instagramon közzétett tartalom képeket, videókat és galéria bejegyzéseket is tartalmazzon. 

Általánosságban elmondható, hogy a  galéria típusú bejegyzések átlagosan 3,1-szer nagyobb elkötelezettséget kapnak, mint a szokásos bejegyzések. Ez azért lehet, mert a kíváncsiság lesz úrrá mindannyiunkban, és látni akarjuk mi a következő kép.  Ezzel is megakadályozzuk, hogy a követők tovább görgessenek, ráadásul nagyobb esély van az interakcióra is.

5. Osszuk meg értékes erőforrásainkat 

Szeretnénk több mentést és megosztást szerezni az Instagramon?  Hozzunk létre menthető, megosztható bejegyzéseket. Az értékalapú erőforrásokra való összpontosítás nagyszerű út. Ez nemcsak okot ad az embereknek arra, hogy kövessék a fiókunkat, hanem arra is buzdít, hogy foglalkozzanak tartalmainkkal és rendszeresen látogassák oldalunkat.

Rengeteg példa van erre. Használjunk tanító jellegű posztokat, Infografikát a tartalmuk bemutatására. Egy Infografikát ráadásul viszonylag viszonylag könnyű létrehozni a tervezési eszközök segítségével: Snappa vagy Canva .

6. Válaszoljunk az üzenetekre és megjegyzésekre 

Szeretnénk több elkötelezettséget? Kezdjük azzal, hogy bevonjunk azokat az embereket, akik már kommenteltek a bejegyzéseknél.

A megjegyzésekre adott válasz nem csak automatikusan megnöveli a teljes megjegyzésszámot, ami mindenki számára látható, hanem további válaszokat is generálhat. Elindíthatunk egy beszélgetést, válaszolhatunk egy kérdésre, vagy köszönetet mondhatunk az ügyfélnek és jó eséllyel válaszolnak még legalább egyszer.

Érdemes minimum egy napon belül válaszolni a lehető legtöbb megjegyzésre, különösen az olyan nagyobb értékű megjegyzésre, amelyben kérdéseket tesznek fel vagy aggályokat vetnek fel. 

7. Tartsuk szem előtt a szövegeinket

A látvány az Instagram-bejegyzés legfontosabb része, ezt teljes mértékben elismerjük. De nem csak ezek számítanak. A szövegek nagyon sokat számítanak, és teljesen megváltoztathatják a felhasználók márkanevének és bejegyzésének megítélését. Szórakoztatóvá, érdekessé, de akár furcsává is tehetik a dolgokat (ahogy jónak látjuk), és arra ösztönzik a felhasználókat, hogy kommenteljenek. Használjuk tehát okosan és átgondoltan a szövegeinket!

8. Készítsünk releváns tartalmakat

Rengeteg figyelmet és elkötelezettséget szeretnénk a bejegyzéseinken?

Lépjünk túl az örökzöld tartalmakon, és próbáljunk megtalálni valamit, ami fontosnak tűnik, aminek aktualitása van. Például a COVID-járvány idején rengeteg hozzászólás volt arról, hogyan lehetne túljutni azon, amiről mindannyian azt gondoltuk, hogy csak két hetes korlátozás lesz. 

Egy másik példa: a FÖLD Napján évről évre rengeteg olyan bejegyzést láthatunk, amelyek arról szólnak, hogyan lehet környezetbarátabb életet élni. Nézzünk utána, hogy találunk- e relevánsan olyat, amely a márkánkhoz kapcsolódhat és tervezzünk vele előre. 

  • Hogyan hozzunk létre vonzó Instagram-hirdetéseket?

A legtöbb Instagram-reklámszakember célja nagy konvertálású hirdetési kampányok létrehozása, nem feltétlenül az erősen vonzó kampányok létrehozása. De sok okból nem szabad elhanyagolni az Instagram-hirdetések elkötelezettségét sem.

  • Az elért elkötelezettség felhívhatja a felhasználók figyelmét és arra késztetheti őket, hogy komolyabban vegyék a hirdetésünket is.
  • Amikor a felhasználók bekapcsolódnak, a Facebook hirdetési rendszere ezt a relevancia jelének tekinti; ez növeli a minőségi rangsorolás mutatóit, ami magasabb megjelenítési arányokat és még lényegesen alacsonyabb CPC-t jelenthet. 
  • A hirdetéseinkkel foglalkozó felhasználók komoly eséllyel értékes visszajelzéseket tudnak nyújtani a hirdetés minőségéről és relevanciájáról. Valószínűleg kérdéseket tesznek fel, amikor a vásárlás mellett döntenek.

Összességében nagyon fontos, még akkor is, ha csak a konverzióra figyeltél eddig  (bár a marketing mindig bonyolultabb, mint egy vagy két mutató), hiszen a pozitív elkötelezettséggel jelentősen csökkenthetjük  a műveletenkénti költséget vagy a kattintásonkénti költséget. Vessünk egy pillantást arra, hogyan hozhatunk létre nagy vonzerővel rendelkező Instagram-hirdetéseket.

  • Használnom kell az Engagement célt?

Sok ügyfelünk kérdez arról, különösen akkor, amikor először használják, látják a Facebookot és az Instagram hirdetési rendszerét.

Ha nagy vonzerővel rendelkező Instagram-hirdetéseket szeretnénk, első pillantásra értelmes lehet választani az “elkötelezettség növelése” célt a kampány létrehozásakor, igaz? Csak Ne olyan gyorsan!

Ennek a célnak mindenképpen megvan a maga helye. De hacsak nem kívánjuk előtérbe helyezni az elkötelezettséget az összes többi művelettel szemben, beleértve a webhelyre történő kattintásokat, a videomegtekintéseket és a konverziókat, akkor nem ez a megfelelő választás. 

Ez azért van, mert a Facebook megvizsgálja a megadott célt és optimalizálja a hirdetésmegjelenítést, megmutatva a hirdetést azoknak a felhasználóknak, akik valószínűleg ezt a műveletet fogják végrehajtani. 

Előfordulhat, hogy a megcélzott közönség néhány felhasználója nagyobb valószínűséggel kedveli a bejegyzéseket vagy a videókat, mint mások. Előfordulhat, hogy egyes felhasználók nagyobb eséllyel töltik ki az űrlapot, mint mások. 

Tehát, ha az elkötelezettséget helyezzük előtérbe, akkor azt mondjuk a Facebooknak, hogy az elkötelezettség a hirdetés végcélja, nem pedig a videomegtekintések, a webhely forgalma, a konverziók vagy az űrlap kitöltése. Okosan kell tehát döntenünk!

A következő esetekben fordulhat elő, hogy az elkötelezettség az elsődleges cél, és érdemes ezt választani: 

  1. Szeretnénk sok nézőt és elkötelezettséget szerezni egy értékes poszton
  2. További Instagram-követőket szeretnénk vonzani
  3. Megpróbálunk elérni több felhasználót egy Facebook-eseményre

Válasszuk ki a megfelelő célt, ezután optimalizálhatjuk a hirdetést és a kreatívokat az elköteleződés érdekében, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki belőle.

Végső gondolatok

Az Instagramon még egy egyszerű poszt is hosszú utat tehet meg, elindítva az elkötelezettség lavináját, amely nagyobb láthatóságot, jobb márka-hírnevet eredményez és felkeltheti a felhasználók érdeklődését. 

Noha az elkötelezettség nem lehet az egyetlen cél az organikus bejegyzések vagy hirdetések terén, érdemes ezt szem előtt tartani. A pozitív lendület, amelyet a folyamatos magas elkötelezettségből láthatunk, jelentősen megkönnyítheti egyéb marketing céljainak megvalósítását is.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet