Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megmutatjuk, hogy 2020-ban mikor érdemes posztolnod Facebookon!

Tartalomjegyzék

Ivett Mészáros
2020.09.29.

Egy márka népszerűsítésének legjobb módja a közösségi média, ami függ a létrehozott és kiposztolt tartalomtól is. De ez nem elég ahhoz, hogy egy tartalmat bármikor kirakjuk amikor úgy érezzük. Egy üzleti Facebook-fiók kezelése általában nagyban különbözik a személyes Facebook-fiók kezelésétől.

A facebook folyamatosan változó algoritmusának köszönhetően minden évben egyre nehezebb megtalálni a legjobb időt tartalmaink posztolására. Jelenleg a  Facebook üzleti bejegyzéseinek organikus elérhetősége alacsony, köszönhetően a jelenlegi algoritmusnak, amely főként a barátok és a család hozzászólásait támogatja.

A Buffer tavaly elemezte a #TOP 20000 márka 43 millió Facebook-bejegyzését és kiderítette, hogy a Facebook elkötelezettségi mutatói 18 hónap alatt több mint 50% -kal csökkentek.

Ezért mindent meg kell tennie, hogy márkánk látható legyen a Facebookon. Az egyik legjobb módszer az, ha a legjobb időben posztolunk a Facebookra.

Még mindig érdemes és fontos stratégia a legjobb idő után kutakodni, mert az az igazság, hogy ami neked a legjobb idő a Facebook-on a tartalmak közzétételére, az más felhasználóknak lehet, hogy nem ideális. A legfrissebb kutatások többsége azt sugallja, hogy déltől négyig tartó időintervallum a leghatékonyabb posztjaink elhelyezésére. A legjobb idő megtalálása azonban függ az iparágtól és a közönségtől. 

Megmutatok néhány olyan általános mintát, amik használhatók az induláshoz és olyan stratégiákat, amelyek segítenek megtalálni a legjobb időt cégednek a Facebookon való posztolásra.

Egyértelmű, hogy ha akkor tesszük ki a posztunkat amikor a célközönségünk is online, akkor az javítja a láthatóságot és javítja az általános eredményeinket is.

De honnan is tudjuk, hogy mi a legjobb idő a mi márkáknak?

Mindez az iparág és a követőid viselkedésének és preferenciáinak megértésén alapszik.

Mi a legjobb posztolási idő cégünk számára?

A Facebook a leggyakrabban használt közösségi oldal (több mint 2 milliárd felhasználóval), ahol az emberek több mint 71% -a naponta látogatja az oldalt. A Facebook mobil eszközökről történő használata egyre növekszik. 

Egy nemrégiben elvégzett HubSpot felmérés szerint a Facebook a márkák legnépszerűbb közösségi médiacsatornája, és a legnagyobb ROI-t (megtérülést) hozza bármelyik platformon. 

Ez az jelenti, hogy a márkák nagyon sokat versenyeznek a Facebookon, ami döntő jelentőségűvé teszi a posztok ütemezését.

Ha akkor posztolunk amikor a célközönségünk is online, akkor nagyobb valószínűséggel fogják látni az üzenetünket, és nagyobb valószínűséggel fognak rá adni bármi reakciót, lájkot vagy kommentet. Minél több és relevánsabb a posztok alatt megjelenő kommentek a Facebook új algoritmusa annál inkább prioritássá teszi a márkád tartalmát és a posztot a hírcsatorna tetejére helyezi.

A Facebook-on való közzététel ideje függ a közönségedtől és attól, hogy ők mikor vannak fent Facebookon. Van azonban néhány általános tendencia, amelyet érdemes szem előtt tartani a posztok közzétételekor.

A Sprout Social fő következtetései pl. a következők voltak:

  • A legkedvezőbb időpont szerda 13 és 16 óra között
  • A legjobb nap a szerda
  • A legkövetkezetesebb és legtöbb elkötelezettséget hétköznap 9–15 között kapjuk
  • A legrosszabb nap a vasárnap, ahol a legkevesebb az elkötelezettség
  • A legkevesebb elkötelezettség kora reggel 7-8 előtt és este 20-21 óra után várható

Számos tanulmány születik rendszeresen, amelyek mindent figyelembe véve próbálják kiszámolni a legjobb időt a posztolásra. A rengeteg felmérésből találtunk néhány általános következtetést, melyek a következők:

  • A Hootsuite azt javasolja, hogy hétköznap dél és 15 óra között tedd közzé a posztodat
  • Csak kis eltérésekben Hubspot szerint általában 13: 00-16:00 a legjobb idő
  • Hasonlóképpen, a Falcon.io azt javasolta, hogy déltől délután 16 óráig időzítsünk
  • Az Unmetric 9 és 14 óra között mutatja a legmegfelelőbb időt
  • TrackMaven nem ért egyet a fentiekkel, és azt sugallja, hogy a legjobb idő csütörtökön este 8 órakor van

Az emberek nagyobb valószínűséggel veszik észre a Facebook-bejegyzéseidet a hét közepén, reggeltől kora délutánig. A reggeli tea-, ebéd- és délutáni szünetekben valószínűleg sokan ellenőrzik Facebook-alkalmazásukat. Talán meglepő, hogy az emberek kevesebb időt töltenek a Facebookon hétvégén, vagy az esti órákban amikor otthon vannak.

Egy dolog azonban egyértelműen látható. Különböző emberek különböző módon használják a Facebook-ot, és jobb, ha pontosabb módszereket alkalmazunk, hogy megtaláljuk az optimális időt a Facebook-közönségünk számára.

Mutatjuk a legjobb időket posztolásra szektoronként

Fentebb már említettük, hogy a legjobb idő megtalálása iparágtól is függ. Minden iparágnak megvan a maga közönsége, változatos életmóddal és közösségi média szokásokkal. Ez egy fontos tényező, amely nagymértékben befolyásolhatja a közösségi médiában való közzététel legjobb idejét. Nézzük most meg részletesebben, hogy szektoronként mi a legalkalmasabb idő arra, hogy a legelkötelezettebb közönséget érjük el.

Fogyasztási cikkek esetében

Legjobb idő: szerda 13 óra és péntek 11 óra

Legjobb nap: szerda és péntek

Legrosszabb nap: vasárnap

Nem meglepő, hogy a fogyasztási cikkekkel foglalkozó márkák hétköznapokon boldogulnak a legjobban, a leginkább elkötelezett időszak szerdától péntekig, 10 és 17 óra között van. Az alacsonyabb elkötelezettség minden nap reggel 8 előtt és 17 óra után látható.

A siker egyik kulcsa a kiskereskedelmi és a B2C vállalatok számára annak megértése, hogy a közönség valójában mit akar az adott márkával. Használjunk olyan eszközöket, mint a demográfiai megfigyelés, hogy megértsük, milyen tartalmak, (a termékbemutatóktól kezdve az inspiráló bejegyzéseken át a beszélgetésindítókig, szavazásig ) visszhangzanak legjobban a csúcsidőben.

Média szektor

Legjobb idő: kedd, szerda, csütörtök 17 óra, péntek reggel 8-9 óra között

Legjobb nap: szerda

Legrosszabb nap: vasárnap

Az idei kutatások azt mutatják, hogy a médiavállalatoknak nincs “időhiányuk” a rendkívül aktív Facebook-közönség elérésére. Az átlag Facebook-felhasználók 74% -a naponta látogatja az oldalt, és a hírek iránti vágy és a közösségi hírek megvitatása folyamatosnak mondható, így nem meglepő, hogy a médiavállalatok egész héten magasabb elkötelezettséget látnak, mint a többi iparágak.

Noha a hétvége itt is kissé lazább az aktivitás terén, a médiaközönség még mindig online teszi közzé a frissítéseket arról, hogy mi történik a világon: a legmegbízhatóbb idők minden nap reggel 8–10 között és 17 óra után fordulnak elő. Eközben az elkötelezettség megszerzése legnehezebb minden nap reggel 5 óra előtt és 18 óra után.

Oktatás területén

Legjobb idő: szerda 9 óra és szombat 17 óra

Legjobb nap: szerda

Legrosszabb nap: vasárnap

A Facebook egy szociális hálónak indult az egyetemisták számára, és bár ma már nehéz összehasonlítani a kezdetet a jelenlegi kiterjedt platformmal, az oktatási intézmények számára még mindig van bőven lehetőség arra, hogy hatást gyakoroljanak a Facebookon. A többi iparági szegmenshez képest a reggel és az éjszaka erősebb lehetőségeket kínál az iskolák közösségi média tartalmának megtekintésére, és a hétvégi aktivitás is nagyobb.

A társas társadalmi élet nagy szerepet játszhat minden típusú iskolában – kezdve a leendő hallgatóknak szóló kampányoktól a frissítésekig és a campus életét megkönnyítő beszélgetésekig. Találkozzunk a hallgatókkal ott, ahol a Facebookon legaktívabban jelen vannak, a fenti legnépszerűbb időkben, vagy vegyük figyelembe a hétfőtől péntekig, reggel 9 és dél közötti, valamint szombaton este 9 óra utáni időintervallumokat.

Nonprofit szervezetek számára

Legjobb idő: szerda és péntek reggel 8-9 óra

Legjobb nap: szerda

Legrosszabb nap: szombat és vasárnap

A Facebook ideális platform a nonprofit szervezetek számára, hogy társadalmi kampányokkal rávilágíthassanak küldetésükre, és beszélgetéseket, interakciókat váltsanak ki az általuk célzott releváns közösségekkel és közönséggel. A nonprofit szervezetek tevékenysége a munkanapon a legmagasabb, csúcsidők szerdán és péntek reggel vannak.

A legjobb időszak szerdától péntekig tart, 8-15 óra között, a legalacsonyabb elkötelezettséget mutató órák minden nap reggel 6 előtt és és este 19 óra után vannak.

Informatikai szektor

Legjobb idők: szerda 9-12 között

Legjobb nap: szerda

Legrosszabb nap: vasárnap

A statisztikák azt mutatják, hogy a társadalmi jelenlét elengedhetetlen a szoftver- és technológiai vállalatok számára. Az informatikai fogyasztók 86% -a használja a Facebookot döntések megalapozásához. Akár a B2C, akár a B2B közönséget célozzuk meg, a kimutatások szerint a szerda a legjobb nap a posztolásra a maximális elkötelezettség érdekében.

Lehetőség van a munkahét során is az elkötelezettség növelésére, erre a legjobb idő hétfőtől péntekig, reggel 9 órától délig. Míg a reggelek aktívabbak ebben az iparágban, az elkötelezettség a munkanap végével csökken, és a legkevesebb lehetőség az elkötelezettségre 18 óra után következik várható.

Egészségügyi szektor 

Legjobb idők: szerda 10-12 óra között

Legjobb nap: szerda

Legrosszabb nap: szombat és vasárnap

A Facebook ideális hely az egészségügyi szektornak a társadalmi jelenlétük kiépítéséhez. A marketing és a promóciós tartalmak mellett kiváló lehetőség arra, hogy a kritikák segítségével kiemeljék a fizikai jelenlétet, kapcsolatba léphessen a betegekkel, és hírnevet szerezzen.

Nem meglepő, hogy ebben az iparágban a  legmegbízhatóbb időpontok hétköznap vannak, különösen hétfőtől péntekig, 9 és 15 óra között. A többi órákban általánosan elmondható, hogy az elkötelezettség csökken, a legalacsonyabb minden nap reggel 6 óra előtt és este 7 óra után tapasztalható.

Pénzügyi iparág

Legjobb idő: szerda délben

Legjobb nap: szerda

Legrosszabb nap: szombat és vasárnap

A Facebookon a pénzintézetek szilárd elkötelezettséget mutatnak a munkahét alatt, különösen hétköznapokon, hétfőtől – péntekig, 9–12 között. Ahogy a bankok és a tőzsdék zárnak, a közönség érdeklődése az adott napon csökkenhet, a legalacsonyabb elkötelezettségi időszakok minden nap 18 óra után következnek be.

Bár félelmetesnek tűnhet ezen kommunikációs vonalak használata egy olyan szabályozott iparág számára, mint például a pénzügyek, a közösségi média megfelelő használata, a jó tartalmak posztolása segítik a szektor fejlődését és az elkötelezett közönség növelését.

B2B és B2C szektor közötti különbségek

Miután a Facebook megváltoztatta az algoritmusát a kutatások különbséget találtak a B2B és B2C piacon szereplő márkák számára is, hogy melyik a legeredményesebb nap a tartalmak posztolására. A 2019-es adatok alapján a B2B márkák számára a hétfő és keddi napok bizonyultak a leghatékonyabbank míg a B2C márkáknak a keddi nap. A Hootsite kutatás azt is kimutatta, hogy a B2C márkák számára a legjobb idő a déli 12 óra, ami megfelel az ebédidőnek és ekkor a legtöbb ember szünetet tart a munkában. Ha viszont a márkád a B2B szektorban van, akkor neked a legjobb idő a posztolásra a Facebookon pont a munkaidőre esik, ezen belül is a legerősebb idősáv a 9:00 és 14:00 óra között.

A rendszeres posztolás ugyanolyan fontos (ha nem fontosabb), mint a megfelelő idő megtalálása. Általánosan a cégek hetente 3-4 alkalommal tesznek közzé új tartalmat. Ez a gyakoriság biztosítja, hogy a követőid rendszeresen látják a tartalmaid és a rendszer nem spam-ként kezeli a posztokat.

3 alap stratégia, hogy megtaláld a Neked megfelelő időt

Fedezd fel a legjobb időt saját közösségi oldaladnak. 

Kétségtelen, hogy a közösségi hálózatokon és az iparágakon belüli közzétételhez szükséges legfrissebb adatokkal való felfegyverkezés segít a közösségi marketing szakembereknek abban, hogy jobb eléréseket érjenek el. 

Miközben a közösségi terjeszkedés folyamatosan bővül és folyamatosan új lehetőségek jelennek meg a különböző típusú tartalmak létrehozására és a közönségek elérésére, fontos megértenünk, hogy miként lehet megtalálni saját fiókunknak legjobb időpontokat a tartalmak közzétételhez.

Előfordulhat, hogy a márkánk nagyobb sikert arat a csúcsidőn kívüli időszakokban, amelyek kevésbé zsúfoltak a hasonló iparág bejegyzéseivel szemben. Vagy lehet, hogy egy nagyon specifikus demográfiai csoportot látunk el, amelyet nem könnyű kiszűrni abból a sokféle adatból, amelyet az általános statisztikák mutatnak.

Nincs egyetlen olyan nap vagy idő amikor minden vállalkozás célközönsége online és igazán aktív is egyszerre. Ami természetesen nem azt jelenti, hogy ne tudnánk megtalálni a legoptimálisabb időt cégünk számára.

A posztanalitika áttekintésével és a felhasználói tevékenységek feltérképezésével megtudhatjuk, mikor van a saját közönségünk Facebookon és mennyire valószínű, hogy elkötelezettek a tartalommal kapcsolatban.

  1. Stratégia – Használd a Facebook Analytics-et

Az első és valószínűleg a leghatékonyabb stratégia, ha megnézed a posztjaid és hogy az egyes posztok, hogyan teljesítettek, milyen elérést és interakciót váltottak ki a közönségedből.

Ezek az elemzési adatok segítenek jobban megérteni a közönséged viselkedését és demográfiai adatait.

.

Nézd meg az egyes hozzászólások teljesítményét, hogy melyek a leginkább elkötelezettek és legeredményesebbek.

Az időzítéseket bár manuálisan kell ellenőriznünk, de ez a legjobb módszer arra, hogy pontosan megértsük, milyen típusú bejegyzések milyen időpontokban teljesítenek jól.

A Facebook Analytics-et használjuk arra is, hogy bővebb betekintést kapjunk, hogy a közönségünk mikor a legaktívabbak, ami segít meghatározni, hogy mikor tegyük közzé tartalmainkat.

Lépj be az ⇨ elemzések ⇨ bejegyzések menüpontba ahol megnézheted mikor vannak a követőid online.

Ne felejtsd el ellenőrizni az időzónát, hogy lásd közönséged mikor a legaktívabb.

Hogyan találtuk meg a legjobb időt posztolásra (és te hogyan találhatod meg)?

A kutatás alapján azt találtuk, hogy a B2B csoport mutatott szignifikáns elkötelezettség csökkenést a hétvégén.

Ez azt mondja számunkra, hogy a fontosabb tartalmakat hétköznapra érdemes ütemezni.

És mivel a legtöbb megjegyzés és reakció szerdán érkezik, ezért a legfontosabb üzenetet erre a napra időzítsük.

Most, hogy már tudjuk melyik a legfontosabb nap a számunkra, nézzük meg az időt is!

A grafikonon látjuk, hogy jelentős emelkedés van 17:00 órakor (Egyesült Királyságot nézve). 

Ha nemzetközi piacon dolgozunk, akkor meg kell győződnünk arról, hogy a lehető legtöbb követőt érjük el a számunkra fontos piacokon. Erre az egyik megoldás az, ha olyan időpontokban teszünk közzé üzeneteket, amelyek elérik a csúcsidőszakot, két vagy több időzónában is. 

Pl.: ez azt jelenti

  • 16: 00 Koordinált világidő (UTC) 
  • Dél-keleti nappali idő
  • 9:00 Csendes-óceáni idő

Ha az optimális időben posztolunk, lehetővé tesszük, hogy mindhárom, számunkra érdekes időzónában lévő követőket egyszerre érjük el.

Ez azt jelenti, hogy ebben az időben fogjuk közzétenni a leginkább cselekvésre ösztönző tartalmainkat.

Például, ha egy fontos eseményről szeretnénk posztot kitenni, ezt az időpontot fogjuk választani, hogy minél több embert elérjünk és minél több visszajelzést és interakciót kapjunk.

Alternatív megoldásként akár a kifejezetten a számunkra fontos időzónáknak az országait célzó speciális hirdetéseket is létrehozhatunk a Facebookon.

A fentiek alapján most már tudjuk, hogy szerda délben érdemes ebben a szektorban a legfontosabb tartalmat megosztanunk.

Tipp: A Facebook egyszerre egy heti adatot mutat, ezért rendszeresen ellenőriznünk és figyelnünk kell az adatokat, hogy pontosan követni tudjuk a hetek és hónapok mintáit.

  1. Stratégia – Találd meg a válaszokat A/B tesztelésen keresztül

Egy másik módszer arra, hogy mikor a legaktívabbak a követőink, ha ugyanazt a tartalmat különböző időben tesszük közzé. Ez lehetőséget nyújt arra, hogy megnézzük hogy hogyan változik a tartalom eredményessége.

Az A/B tesztelés azt is megmutatja, vannak-e olyan esetek, amikor a közönségünk aktívabbak, még akkor is ha statisztikailag nem ez a csúcsidő az amikor általában online vannak.

Például az analitika azt mutatja nekünk, hogy a közönségünk nagy része 9:00 órakor online, de az A/B tesztek azt mutatják, hogy mégis délben aktívabbak és elkötelezettebbek.

Az A/B tesztelés ideális mind a bejegyzésekhez, mind a Facebook hirdetésekhez, amelyek ugyanolyan időfüggőek mint bármely tartalom.

  1. Stratégia – Végezz versenytárs elemzést

Kövesd a versenytársak Facebook üzleti oldalait és kövesd nyomon a bejegyzéseik ütemezéseit, ez javíthatja a te ütemezésed is.

Vizsgáld meg mikor milyen tartalmakat tesznek közzé és az ő közönségük mikor a legaktívabb. Tesznek-e ki akkor tartalmat amikor a te közönséged a legaktívabb?

Ez segít kiemelkedni és kevesebb versenyt jelent az elkötelezett követők elérésében.

A versenytársak vizsgálata azt is megmutatja, hogy milyen típusú tartalmakkal állunk szembe és segít megkülönböztetni magunkat a többiektől.

Összegzés – Találd meg a legjobb időt a posztodnak kutatás és ütemezés segítségével

Most már tudjuk, hogy a Facebookon való közzététel ideje a saját közönségünk viselkedésétől és a közösségi média szokásaitól függ.

Üzleti oldalad, terméked építésében próbálj ki a különböző időpontokat a posztolásra, és nézd meg mi működik a legjobban.

Használd az említett lehetőségeket, stratégiákat, hogy megtaláld a számodra legoptimálisabb napot és időt a különféle típusú tartalmakhoz. Ezekből a stratégiákból összegyűjtött adatok segítenek meghatározni azokat az időket, amikor a közönséged a legaktívabb a Facebookon.

Minél több ügyfél látja a hozzászólásait annál nagyobb elkötelezettséget jelent, ami azt mutatja, hogy az emberek érdeklődnek a tartalmaid iránt. Ez pozitív hatással lesz a hírcsatornában lévő rangsorolásban is.

Végül ne felejtsük el, hogy bár az ütemezés nagy változást hozhat, a közösségi tartalom legfontosabb alkotóeleme a minőség. Győződjünk meg arról, hogy olyan közösségi média tartalmi stratégiát építünk ki, ahol minden bejegyzés értéket jelent a közönség számára, és tükrözi a márka hangját.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet