Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Retargeting a Facebookon – Hogyan szerezd vissza elvesztett ügyfeleidet?

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2014.09.02.

A Facebook az elmúlt egy évben már felkínálta a hirdetők számára a Facebook Exchange-t, mely a remarketing egyfajta ideiglenes megoldásaként szolgált. Az eszköz azóta egy kicsit átalakult, és a helyét átvették a Custom / Lookalike Audiences célzási lehetőségek. Az alábbi cikkben ezen lenyűgöző funkciókat fogjuk kibontani egy kicsit részletesebben.

Ha a retargetinget még nem is, de a remarketing kifejezést biztosan hallottad már az Adwords kapcsán. Az emberek többsége már megtapasztalhatta annak erejét, hiszen azon látogatók célzása, akik korábban már meglátogatták oldalunkat, rendkívül hatékony lehet.

Facebook Retargeting

Valójában a retargeting is egy olyan eszköz, amellyel a korábbi érdeklődőket visszacsalogathatjuk az oldalunkra, így nem meglepő, hogy a legnagyobb social networkon is elérhetővé vált a szolgáltatás.

A Facebookon elérhető Custom Audience funkció marketinggel kapcsolatos adatokat gyűjt az ügyfelekről (mint például a telefonszámokat és e-mail címeket) és ezeket párosítja össze létező profilokkal, majd adja hozzá különböző listákhoz. Pontosabban: a marketingesek számára egy újfajta célzást tesz lehetővé, így a mobil adatok is integrálhatóak adatbázisokba, a szokásos asztali böngészési adatok mellett.

Előnyei:

  • Azonnali elemzés és hirdetés megjelenítés: Ha a felhasználók úgy döntenek, hogy mégsem vásárolnak (konvertálnak), akkor a Facebook Retargeting azonnal megjeleníti a hirdetéseket azzal a céllal, hogy visszacsábítsa őket. Mondhatnánk úgy is, hogy ez a vállalkozások második taktikai lövése.
  • Pontos célzás: A vak reklám olyan embereket céloz meg, akik meglátogatták a weboldalad, de nem láttak semmi olyat, amire szükségük volt. Azonban ne feledjük, ha valaki úgy dönt, hogy elkerüli a vásárlás, az is egyfajta cél. A Facebook Retargeting használatával könnyen meghatározható, ha valaki végigment a konverziós csatornán, viszont az utolsó pillanatban megállt. Ezután következik a visszacsábítás, hogy a felhasználó visszajöjjön és befejezze a folyamatot. Lényegében ez az erős célzás a felhasználók többségében biztos konvertálást eredményez.
  • Facebook mindenhol: Ez azt jelenti, hogy a retargeting a Facebookon keresztül több millió emberhez juthat el, azonnali elérés mellett.

Hátrányai:

  • A Facebook Retargeting teljes mértékben a felhasználókra támaszkodik, akik ún. nyomkövetéssel rendelkeznek. Viszont, ha a felhasználók „eltüntetik a nyomaikat”, akkor immúnisak lesznek a remarketingre.
  • Korlátozott termékjavaslatok: Tegyük fel, hogy a felhasználó megfontolja, hogy vásárol egy különleges ruhadarabot, a hirdetés pedig javasol mellé egy kiegészítőt is, ami megegyezik a ruha stílusával. A Facebook Retargeting ezzel szemben ezt a társítást nem tudja elvégezni.
  • Kezdetben a költségvetést sajnos nem lehet könnyű meghatározni és némi kísérletezést igényel.

Custom Audiences (Egyedi közönségek)

Facebook custom audiences (egyedi közönségek) funkciója több demográfiai adatot foglal magába (nem, földrajzi elhelyezkedés és családi állapot). Ezek a bővítések több célközönség ”finomítást” tesznek lehetővé a hirdetők számára. A Custom Audience segítségével a hirdetők feltölthetik saját vevőadatbázisaikat, majd ezt követően összeilleszthetik azokat a Facebook profiljukkal, miközben email címeket vagy telefonszámokat használnak fel.

Például, ha az e-mail listáid közül az egyik olyan felhasználókat tartalmaz, akik korábban már vásároltak az oldaladon, akkor azt a listát fel tudod tölteni a Custom Audiencebe, így egyedi és kreatív tartalommal tudsz szolgálni egy esedékes szezonális ajánlatkor, valamint a szunnyadó ügyfeleid érdeklődését is felkeltheted olyan kampányokkal, amelyek biztatni fogják őket, hogy térjenek vissza a weboldaladra.

A Custom Audience funkció segítségével a hirdetők képesek elérni azokat a felhasználókat, akik már meglátogatták a honlapjukat, letöltötték mobil alkalmazásukat (asztali gépeken vagy mobil eszközökön keresztül). Ez a funkció az összes Facebook hirdetési formátumban működik. A Facebook-on a hirdetők elérhetik az online és offline közönségük egy speciális szegmenseit is. A márka oldalak szintén képesek úgymond csatlakozni a korábbi, jelenlegi és leendő ügyfeleikhez a social network-ön keresztül.

Hogyan működik?

Ha a kezelőfelületen kiválasztottuk a használni kívánt accountot, akkor a bal oldali menüpontokban kattintsunk az Audiences fülre, majd a Create Audience gombra. Egy másik nagy előnye, hogy meg lehet választani bizonyos látogatókat is, így csak azokat célozzuk meg, akik meglátogattak egy adott oldalt, vagy annak egy részét (Custom Audience from your Website).

Facebook Retargeting - Custom Audience működése
Custom Audience

Amennyiben elkészítettük a listát, úgy a rendszerben megjelenik egyből, és az Availability fül alatt jelzi nekünk, hogy a követőkód még nem aktív. Ha rávisszük az egeret, akkor a megjelenő linken tudjuk elérni a teljes kódot, melyet az oldalunk forráskódjában kell elhelyezni. Ezután a látogatókat el kezdi gyűjteni a rendszer, így nincs más dolgunk mint várni. Ha elegendő számú követővel rendelkezünk, akkor hozzuk létre a kampányt a szokásos módon, a célzásnál pedig válasszuk ki az audience listánkat.

Lookalike Audiences

Facebook elindította a Lookalike Audience globális terjesztését is, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan Facebook felhasználókat célozzanak meg, akik hasonlóak az ügyfeleikhez. Lényegében olyan felhasználóknak a listája, akiknek a jellemzői és Facebook profiljai hasonlóak azokhoz a felhasználókhoz, akik már a te listádon szerepelnek.

Facebook Retargeting - Lookalike Audience működése
Lookalike Audience

Elérése hasonló a Custom Audience-hezAudiences –> Create Audience –> Lookalike Audience

Ez a célzási eszköz a márkát nagyobb és relevánsabb közönség elé helyezi, és lehetővé teszi, hogy újabb ügyfeleket érjünk el, segítve ezzel növekedésünket. A legnagyobb előnye, hogy folyamatosan frissíti a felhasználói adatbázist, így nincs olyan kockázat, hogy a hirdetések túl gyakran jelennek meg ugyanazon felhasználónak.

Miért használjunk Facebook Retargetinget?

Rendkívül hatékony: Egyik fantasztikus módja annak, hogy újra visszaszerezzük az ügyfelek érdeklődését. Hiszen azt már tudjuk, hogy érdeklődést mutattak a weboldalunk iránt, úgyhogy már csak emlékeztetned kell őket, hogy mit is kínálsz számukra annak érdekében, hogy ne hagyják el az oldaladat konvertálás nélkül. A legfontosabb dolog itt is a relevancia.

Hatalmas közönség: Ne felejtsük el, hogy a Facebook a legnagyobb social media oldal, több millió potenciális látogatóval. Az emberek nem feltétlenül vásárlás miatt látogatnak el a Facebookra, viszont fel lehet kelteni a potenciális ügyfelek figyelmét, miközben ők tétlenül böngésznek.

Összefoglaló

A Facebook biztosan finomítani fogja még a retargeting rendszerét a közelgő években. Az eszköz már most is egy nagyszerű, új hirdetési folyamatot biztosít, különösen akkor, ha együtt használják a hagyományos hirdetésekkel annak érdekében, hogy elérjék az ügyfelek egy szélesebb rétegét, valamint hogy minél tovább visszatartsák őket.

Számos lehetőséget kínál, hogy a márkád megmaradjon a vásárlók tudatában, így könnyedén az aktuális és leendő ügyfeleid előtt tudsz maradni, miközben ők ezen a társadalmi hálózaton böngésznek.

Források, további információ:

https://retargeter.com/blog/general/navigating-facebook-advertising-custom-and-lookalike-audiences

http://boostlikes.com/blog/2014/04/facebook-retargeting-advertisements-work

http://www.expand2web.com/blog/whats-the-big-deal-about-facebook-exchange/

http://www.techwyse.com/blog/social-media-marketing/remarketing-with-facebook-exchange/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet