Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Top10 tipp a 2022-es közösségi média megjelenésedhez

Tartalomjegyzék

Krisztina Szombati
2022.01.12.

Hiába is tagadjuk, a közösségi megjelenés életünk részévé vált. Így ezt a tényt a márkánk online marketing stratégiájának kialakítása során sem vehetjük figyelmen kívül. Sőt kötelező elemként kell kezelnünk.

De lássuk most, hogy miről is lesz szó ebben a cikkben:

1 – Felvázoljuk a közösségi média jelentőségét

2 – #Top10 szakértői tippet mutatunk be a 2022-es közösségi média megjelenéshez

3 – Szabad – Nem szabad – Kötelező elemek

Miért fontos a közösségi média?

Az elmúlt néhány évben a közösségi média marketing egyre népszerűbbé vált a márkák, és az online marketinges szakemberek körében. Ennek az lehet az oka, hogy a közösségi média marketing (SMM – Social Media Marketing) személyesebb teret biztosít a vállalatok és potenciális ügyfeleik, valamint a márkák és közönségük között. 

“A social media influencerek korszakát éljük. A makro-, médium- vagy nano- influenszerek hiteles és organikus módon tarthatják a kapcsolatot a márkád és online közösséged között.”

Ugyanakkor a közösségi média platformok arra törekednek – a célzott hirdetési kampányok segítségével – hogy maximális eredményeket érhessenek el. (elérés, interakció vagy a vállalkozás számára meghatározott KPI-k tekintetében).  Ahhoz, hogy 2022-ben a legjobb közösségi média megjelenésed lehessen követned kell a folyamatosan változó felhasználói igényeket. Legyen az tartalommarketing, projektmenedzsment vagy egy influenszer, aki a márkád építésében segít. Most megmutatjuk hogyan építsd fel a 2022-es stratégiádat

#Top10 alapvető tipp 2022-re

  1. Határozd meg, de szükség esetén finomíts rajta.
  2. Tudd, ki a közönséged, és hallgasd meg őket.
  3. Legyél tisztában a környezeteddel.
  4. Az algoritmusok jönnek-mennek, a minőségi tartalom viszont marad.
  5. Tervezz, ütemezz, lélegezz. 
  6. Használd az empátiát és az érzelmeket.
  7. Használd a közösségi média platformok által kínált összes eszközt.
  8. Hozd ki a legtöbbet a felhasználók által generált tartalomból.
  9. Az alkalmazottaidnak kell lenniük a márka legnagyobb szószólóinak
  10. Készítsd elő a céloldalakat.

#Tipp1: Határozd meg a célokat, de ha szükséges definiáld újra

Tűzd ki a célokat, hiszen célok nélkül nem tudod meghatározni és megvalósítani a stratégiádat. Tudnod kell viszont, hogy az általad meghatározott marketing stratégia néha finomhangolást igényel, ezért időnként fontos megvizsgálni a statisztikákat és ehhez igazítva – a cél elérése érdekében – változtatni a lépéseken.

#Tipp2: Ismerd meg a közönséged és hallgasd meg őket

Igen, a célközönség meghatározása elkerülhetetlen. Ezért a demográfiai és az érdeklődési kör megismerése megnyithatja az utat egy erőteljes közösségi média jelenléthez, hiszen könnyebb tartalmat létrehozni, ha tudod mit akar a közönséged.

Ne habozz használni a közösségi média követési eszközeit. Ha nem ismered ezeket az beállítási lehetőségeket elszalasztod azt az esélyt, amely elősegíti az elköteleződés növelését. Például fedezd fel ügyfeleid kulcsfontosságú befolyásolóit és lépj velük kapcsolatba. Ne feledd, hogy ez az egyik legjobb eszköz, hogy betekintést nyerj a célpiacra. A márkaemlítések, a tagelések és az üzleti vélemények mind-mind elősegítik, hogy elérd a kitűzött célokat.

#Tipp3: Tudd mi vesz körül 

Mindig tudd, hogy mi történik körülötted. Erre ne sajnáld sem az időt sem az energiát. Ilyen például megismerni a legújabb social trendeket, vagy felfedezni és megismerni a versenytársakat. 

#Tipp4: Törekedj a minőségi tartalomra

A minőségre törekedj, ne a mennyiségre! Nem kell a rendszeres tartalomgyártásra koncentrálni, ha például túlterheltnek érzed magad. Ilyenkor a legjobb stratégia az, ha megvizsgálod a legjobban teljesítő posztokat és újrahasznosítod azokat egy kis SEO finomítással. Az algoritmusok sok esetben előnyben részesítik a releváns tartalmakat az időrendi sorrenddel szemben. 

#Tipp5: Tervezz és ütemezz

A 2021-es év rengeteg izgalmat hozott és nagy valószínűséggel ez nem fog elmaradni 2022-ben sem.  A legjobb ha megpróbálsz előre tervezni, amihez ma már számtalan közösségi média alkalmazás nyújthat segítséget. Ezek az alkalmazások lehetővé teszik a tartalmak szerkesztését, javítását és ütemezését, sőt szükség esetén akár újra felhasználhatod a már megosztott bejegyzéseket.

“Könnyebb egy vizuális tartalomtervet szem előtt tartani, mint meglepni magad a saját hírfolyamoddal. “

#Tipp6: Legyél empatikus és érzelmes

A közösségi média marketing kulcsszava 2022-ben az empátia.  A bizalomépítés könnyebb ha a vállalkozás átlátható és kellő empátiával rendelkezik, hiszen a korábbi marketingstratégiák mellet – amelyek a szükségletek kielégítésére támaszkodott – ma már éppoly fontos az érzelmi szükséglet is.

#Tipp7: Használd ki a közösségi platformok összes eszközét.

Használj bátran minden eszközt a közösségi megjelenéshez és nézd meg melyik teljesít a legjobban. A 2021-es évben a videós tartalmak kerültek előtérbe. Népszerűségük annak is köszönhető, hogy az ilyen jellegű interaktív tartalom egy különleges élményt nyújt a néző számára, amivel könnyen tud azonosulni. 

Meg kell említeni a Facebook és az Instagram történeteket (sztorikat) melyek használata továbbra is kimagasló elköteleződést eredményezhet. A TikTok és Instagram algoritmusok pedig előnyben részesítik a videós tartalmakat. Amennyiben a saját Instagram profilodban már elérhető a Reels alkalmazás, amely segítségével rövid, könnyed videókat tudsz létrehozni, akkor készíts szórakoztató tartalmakat követőid érdeklődésének fenntartásához.

“Ne becsüld alá az élő videók erejét. Bárhol ott lehetsz élőben!”

YouTube, Instagram, TikTok vagy Facebook? A Te közönséged hol érhető el? Tudnod kell, hogy az élő videós tartalom organikus elérése mindig jobb teljesítményeket fog produkálni, mint a normál bejegyzések. Arról nem is beszélve, hogy ezek a legjobb eszközök a követőiddel való közvetlen kapcsolattartáshoz. 

#Tipp8: Követők által készített tartalom

A leghitelesebb kapcsolatépítési eszköz az őszinteség, a vásárlói véleményeken alapuló és felhasználók által generált tartalom. Ezek a tartalmak úgy kötik össze és vonzzák a közösségi média felhasználóit, amire semmi más tartalomtípus nem képes. 

 “A felhasználók által generált tartalom a közösségi média marketing jövőjének szerves részét képezi. “

 #Tipp9: Munkavállalók, mint legnagyobb követők

Cégtulajdonosként tegyél meg mindent, hogy a saját alkalmazottaid legyenek márkád legnagyobb elkötelezettjeid. Manapság mindenki használ internetet, ők is, így értékes tartalmakat oszthatnak meg a márkádról, vagy a cégről ahol dolgoznak.

“Felmérhetetlen az értéke, ha márkavédők dolgoznak a vállalatnál. “

Nincs jobb, mint egy saját, ugyanakkor független, vállalaton belüli márkakedvelő. Arról már nem is beszélve, hogy egy boldog munkavállaló a legnagyobb érték, amit kívánhat a vállalkozásod. 

#Top10: Készítsd elő a céloldalakat.

A közösségi média marketing nem a hírfolyammal ér véget. Elengedhetetlen a marketing csatornák teljes figyelemmel kísérése, hiszen a cél az elkötelezett követő megszerzése. Viszont, ha az elkötelezett, vagy potenciális ügyfeleknek nem tudod termékeidet eladni, akkor csak egy alvó sereget építesz.

A weboldalad főoldalának fantasztikus és egyedülálló élményt kell nyújtania, így lehet a teljes marketing stratégia utolsó lépése. Olyan lépés, ami a közösségi felületeken kezdődik és a webshopban ér véget.

Végső összefoglalásként mutatunk néhány kötelező és tilos elemeket, amiket szem előtt kell tartanod a 2022-es közösségi média megjelenésedhez:

TEDD:

  • Válaszd ki az adott platformonnak megfelelő tartalmat.
  • Legyél változatos és kövesd a trendeket.
  • Használj minden olyan eszközt ami a közösségi oldalon rendelkezésedre áll.
  • Összpontosíts azokra a csatornákra, ahol követőid jelen vannak.

NE TEDD:

  • Ne feltételezz a statisztikák vizsgálata nélkül
  • Ne tegyél közzé olyan irreleváns tartalmat, ami nem szólítja meg a követőidet.
  • Ne hagyd figyelmen kívül az ügyfelek visszajelzéseit.
  • Ne ásd alá a márkádhoz tartozó releváns hashtagok erejét.

És végül:

Igen, a verseny rendkívül szoros és az algoritmusoknak sok esetben nehéz megfelelni. Két dolgot nem szabad elfelejteni ez pedig a türelem és a megfelelő eszközök, amelyek nélkül nem tervezheted a 2022-es marketing megjelenésed.

Szeretnél még további hasznos tanácsokkal gazdagodni az online marketing világából? Látogass el Klikkmánia Tudástár oldalunkra, ahol letölthető dokumentumokkal és a korábbi webinárok felvételeivel segítünk abban, hogy vállalkozásod online megjelenése a legoptimálisabb legyen. Illetve csatlakozz SEOmánia Facebook csoportunkhoz, ahol 15+éves tapasztalattal rendelkező kollégáink segítenek eligazodni keresőmarketing témában. 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet