A TikTok-ot már nem csak a tinédzserek platformja. Mára sokféle tartalomnak ad otthont a több, mint 732 millió aktív felhasználóval.
Egészen a közelmúltig a TikTok által inspirált vásárlás „organikusan” történt. Az alkotók a TikTok-ban szereplő termékekről beszéltek, a nézők pedig az e-kereskedelmi webhelyeket és a helyi üzleteket látogatták meg azért, hogy megvásárolhassák azokat.
2021 augusztusában a TikTok és a Shopify bejelentette a TikTok Shopping elindítását: egy régóta várt közösségi kereskedelmi élményt, amely az alkalmazáson belüli vásárlást és az egyszerűsített termékkeresést teszi lehetővé a vásárlók számára.
1. Mi az a TikTok Shopping?
A TikTok Shopping egy olyan közösségi kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi, hogy minden alkotó népszerűsítse és értékesítse a termékeit. A Shopping segítségével mostantól bárki hozzáadhat egy bevásárló lapot profiljához.
A lap a Shopify termék katalógusaiból húzza ki a termékeket, így a TikTok többi felhasználója anélkül böngészhet a termékek között, hogy elhagyná az alkalmazást. A TikTok “kirakatokat” használó alkotók pedig a termékeket organikus tartalomban is megcímkézhetik dedikált termék linkekkel.
2. Ki használhatja a TikTok Shopping szolgáltatást?
A TikTok Shopping egyelőre csak a Shopify kereskedők számára érhető el, akik TikTok for Business – fiókkal rendelkeznek.
2021 szeptemberétől az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban lévő kereskedők számára biztosított a TikTok Shopping korai hozzáférése. A kanadai kereskedők egy kiválasztott csoportja a következő hetekben csatlakozik a bevezetéshez, és az elkövetkező hónapokban további régiók kapnak hozzáférést a kísérleti verzióhoz.
A kereskedők korai hozzáférést kérhetnek a TikTok Shoppinghoz a Shopify TikTok csatornáján keresztül. Habár Magyarországon még nem elérhető ez a fajta szolgáltatás, nem árt előre felkészülni, és amint lehet elindítani a TokTok Shopping lehetőségét, hogy nyeregben maradjunk a piacon.
3. Hogyan optimalizáljuk termékkatalógusát?
A fiókunk vásárlási lapja lesz a TikTok kirakatunk, ezért győződjünk meg arról, hogy mások számára vonzó a kreatív tartalom. Képek hozzáadásakor koncentráljunk a minőségre és a stílusra. A termékkép legyen könnyen felismerhető, és legyen összhangban a márkánkkal és az egész TikTok fiókunkkal (ez ideális esetben más platformokra is igaz).
A termék címének bele kell férni a karakterkorlátba (34 karakter), és tartalmaznia kell a termékkel kapcsolatos alapvető információkat. A leírás hosszabb is lehet, és érdemes a lehető legtöbb részletet megjeleníteni. Fontos info, hogy a TikTok termékleírásában található linkek nem kattinthatók.
Hogyan hívjuk fel a közönségünk figyelmét?
Miután hozzáférést kaptunk a TikTok Shopping szolgáltatáshoz, ne várjuk meg, hogy a rajongók és követők maguk találják meg a vásárlási lehetőséget. Hozzunk létre néhány TikTok videót, amelyben segítünk a követőinknek, hol találják meg az új Shopping funkciót, hogyan tudják gyorsan és egyszerűen használni. Ez egy nagyszerű módja annak, hogyan kell a vásárlás irányába terelni a közönséget. Függetlenül attól, hogy a konverzió a fő cél a TikTok -on vagy sem, ha már van TikTok boltunk, hozzuk ki belőle a legtöbbet.
Ne féljünk kreatívnak lenni! A közönség nem unja el magát a katalógus böngészésekor, ha egy kis humorral fűszerezzük azt.
4. Termék hirdetés TikTok Influencerekkel?
A TikTok több, mint egy újabb közösségi média platform, inkább egy kulturális jelenség.
Ha nem vagy járatos az egyedi trendekben, szubkultúráiban és belső viccekben, akkor jobb, ha a kreatív irányítást átadod valakinek, aki már több időt töltött a TikTokon. Különösen akkor, ha egy terméket hirdetsz magas büdzsével. Könnyen elveszhet ugyanis a tartalom az algoritmusban, ha nem tanuljuk meg kezelni és nem élünk az aktuális trendekkel. A Tiktok egészen más műfaj, mint amit eddig megszokhattunk.
A hirdetés egy egyszerűbb módja, ha influencerekkel dolgozunk, ami nem mutat túl nagy eltérést más platformokhoz képest. A TikTok influencerekkel való együttműködés, a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésének igen vonzó és hiteles módja. A TikTok platformon gyorsan nagy célközönséget érhetsz el. Mindenképp győződj meg arról, hogy olyan alkotókkal működsz együtt, akik valóban érzik is a márkád kommunikációjának lényegét, hogy hiteles és egyedi maradj a követőid szemében.
Ha jobban elmerülnél a Tiktok felületében, és a benne rejlő lehetőségeket is szívesen megismernéd, érdemes ellátogatnod Tudástár oldalunkra, ahol rengeteg hasznos információt találhatsz a legújabb trendeket illetően is.