Cikkünkben most nem csak azt mutatjuk be, hogy hogyan tudjuk megfelelően mérni az eredményeket Facebook-on, hanem olyan komplex módszereket is ismertetünk a Wordstream egyik bejegyzéséből kiindulva, amelyek segítségével kiszolgálható a teljes marketing csatorna.
Facebook Pixel
Mi is az a Facebook univerzális képpont, hivatalos nevén a Facebook pixel? Ez egy HTML-kódrészlet, ami minden hirdető számára generálható a Business Manager-en belül. Az Universal Pixel hirdetésfiókonként más, és a website mindegyik oldalába el kell helyezni. Ezek után a felületen tudod testreszabni, hogy mit számoljon a rendszer konverziónak, ill. milyen felhasználók kerüljenek az egyes közönséglistákba (retargeting).
Hogyan is működik a Facebook Pixel?
Tegyük fel, hogy a weboldalad egy bár a város központjában. Ha a weboldalad a bár és a potenciális ügyfelek a be-és kilépő vendégek, akkor ezt tekinthetjük a weboldal forgalmának. Ebben az esetben a Facebook pixel lenne karszalag vagy a kézi bélyegző, amit belépéskor azonnal kötelesek viselni. Amikor elhagynak minket, akkor több mint valószínű, hogy továbbra is rajtuk marad a szalag vagy a pecsét (kivéve, ha azonnal eltávolítják azt). Miután ők visszavándorolnak az utcára (tegyük fel, hogy a bár utcájában számos étterem található), akkor cél az lenne, hogy az embereket visszacsábítsuk a bárba különleges ajánlatokkal és promóciókkal.
Számos módszer létezik arra, hogy teljes mértékben kihasználjuk a kódban rejlő lehetőségeket, a teljesség igény nélkül bemutatunk most néhány hatékony módszert, amelyeket érdemes lehet beilleszteni a marketing stratégiánkba.
Retargeting = remarketing
Amikor a pixel kódot elhelyeztük, utána érdemes minél előbb elkészíteni az egyes célközönségeket.
1. Ahhoz, hogy létre tudj hozni egy remarketing közönséget, lépj a “Célközönségek” fülre a Business Manager-en belül:
2. Ezt követően lépj az “Célközönség létrehozása” fülre és válaszd az “Egyéni célközönséget”:
3. Majd válaszd ki a “Weboldal forgalma” lehetőséget:
Ezek után már az Analytics listáihoz hasonlóan, könnyedén specifikálhatjuk az egyes listák tartalmát.
Időkeret
Amennyiben egy egészséges forgalmat szeretnél generálni a weboldaladon, akkor ezt a következő módon érdemes megtenni: szerencsére lehetőségünk van 30, 60 és 90 napos remarketing-szegmensek alapján finomhangolni a listák beállításait.
Tipp: Ha a napi forgalom nagysága jelenleg nagyon alacsony, vagy ha csak mostanában állítottad be a pixelt, akkor adj meg egy nagyobb dátumtartományt, hogy tovább megtartsd az aktuális felhasználókat.
Oldallátogatások
Az időkereten kívül, az URL beállításokkal is szegmentálhatod a listákat:
Továbbá azt is megadhatod, hogy az URL tartalmazza vagy egyenlő legyen-e azzal, amit megadtál. Egyik leghatékonyabb módja annak, hogy kihasználd ezt a stratégiát, ha több blogbejegyzésed vagy kapcsolódó terméked van egy adott témakörön belül.
Tegyük fel, hogy kisállat termékeket forgalmazol. Így létre tudsz hozni olyan egyéni közönséget, akik felkeresték a kutya termékekhez kapcsolódó oldalaid, majd ezt megismételheted a macskákhoz kapcsolódó termékoldalakon is. Ezáltal képes leszel személyre szabott hirdetésekkel visszacélozni a különböző érdeklődésű közönségeidet.
Közönségek kizárása
A létrehozott listákat kizáró közönségként is beállíthatjuk, megakadályozva így a kampányok közötti átfedést, és lehetőséget adva az egyes csoportosítok tesztelésére.
Például, ha létrehozol egy hirdetéssorozatot, ahol meg szeretnéd célozni a 90 napos remarketing közönségedet, viszont kizárnád a 60 napos szegmenst, akkor ezzel a megoldással egy tökéletes szűrt beállítást kapsz.
Légy óvatos a közönség meghatározását mutató mérőnél, mert, ha nincs elég nagy méretű célközönséged vagy épp kizártad az egyik fő közönségedet, akkor belefuthatsz abban a problémába, hogy túl specifikus a listád.
Egyéni konverziókövetés
A Facebook Pixel nem csak a remarketing funkció aktiválására jó, hanem a konverziómérés beállítását is lehetővé teszi.
1. A Business Manager menüpontjai között válaszd az “Egyéni konverziókat”:
2. Ezt követően kattints az “Egyéni konverzió létrehozása” gombra.
Természetesen ebben az esetben is valamilyen végső oldalt adjunk meg (pl. visszaköszönő oldal), ami biztosítja a valós célteljesülések számát. Amennyiben nem ennyire egyszerű a helyzet, úgy az események segítségével konkrét műveletekhez is köthetjük a konverziós műveletet. Erről részletesebb leírást az oldalon belül találhattok.
Konverziós beállítások:
- URL tartalmazza: Ezt akkor érdemes használni, ha több ajánlattal is rendelkezel ugyanazon konverziós értékekkel. Az URL “tartalmazza” az összes olyan paramétert, ahol ezeket megosztottad.
- URL egyenlő: Ha a konverziós esemény egyedi és specifikus, akkor használd ezt a lehetőséget. Ne feledd, ebben az esetben csak és kizárólag azt fogja számolni a rendszer, ahol az URL pontosan megegyezik a megadottal!
- Esemény: A korábban említett eseménymérésre is lehetőségünk van, amelyek hasonló elven kapcsolódnak a kódolt pixelhez. Ebben az esetben érdemes részletesen elolvasni a leírást, mert a mérőkód extra kiegészítést igényel.
A létrehozott egyéni konverziók teljesítményeit nyomon követheted a konverziók irányítópult alatt vagy közvetlenül a kampányaidban is.
Hogyan optimalizálj konverziókhoz?
Amikor létrehozol egy kampányt, akkor figyelj arra, hogy a kampány típusa “Webkonverziók” legyen.
Ezt követően, ha eljutottál a hirdetéscsoportok létrehozásához, akkor ott válaszd ki azt a konverziót, amihez optimalizálni szeretnéd a kampányt. Ez lehetővé teszi a Facebook algoritmus számára, hogy megfelelően szolgálja ki a kívánt konverziós célt.
Tipp: Más típusú kampányoknál is beállíthatod a konverziómérést, ha a létrehozás során az adott hirdetést szinkronizálod a beállított konverziós képponttal. Ha ez sikerült, akkor a eredmények kiértékelésénél add hozzá a konverziós oszlopot, így lehetőséget kapva a konverzió fókuszú optimalizálásra ezen a felületen is.
Hogyan építs lead fókuszú csatornát?
A fentiek tudatában nagy ziccer lenne, ha a konvertált közönségedet nem gyűjtenéd ki rögtön egy külön listába. Ezzel nem csak új ajánlattal tudod őket elérni, de vásárlás után ki is zárhatod őket, elkerülve így a márkaromboló hatást.
- Gondozás: a meglévő konvertáló közönségedet tudod egyrészt ápolni további akciókkal. Másrészt sokkal személyre szabott üzeneteket tudsz az egyes egyéneknek küldeni, és ezek nagy valószínűséggel vezethetnek további konverziókhoz a jövőben.
- Kirekesztés: ugyanúgy, mint bármely más egyedi közönség esetében, kizárhatod ezeket a konverziós eseményeket a hirdetéssorozatodból. Egy nagyszerű példa erre, hogy kizárod azokat az embereket, akik már konvertáltak, azokból, akik már látták a hirdetésedet (ezzel sem pazarolod a költésedet).
Összefoglalás
A megfelelő konverziókövetés beállítása elengedhetetlen eszköz annak érdekében, hogy kit is szeretnénk elérni a Facebook hirdetésekkel. A legegyszerűbb módja annak, hogy pénzt pazaroljunk Facebook-on, ha azoknak hirdetünk, akik amúgy sem fognak konvertálni.
Egyik korábbi cikkünkben további hasznos információkról és tippekről olvashatsz a Facebook célzásokkal kapcsolatban: https://www.klikkmania.hu/facebook-hirdetesek-celzasa/