A Youtube kétségkívül kikerülhetetlenné vált a videós tartalomgyártás megosztás terén. Ahhoz, hogy jól teljesítsünk ezen a platformon szükséges, hogy ismerjük a legfontosabb YouTube trendeket.
A következő kép számai meglehetősen beszédesen mutatják meg a jellemző irányokat, amiket cégtulajdonosként, piaci résztvevőként, influencerként és hirdetőként is érdemes figyelembe venni.
- A YouTube tovább növekszik
A járvány miatti korlátozások tovább segítették a YouTube növekedését. Percenként több, mint 400 órányi videó kerül feltöltésre, naponta 1 milliárd órát meghaladó videónézés történik.
Hiteles, megbízható forrásnak tartják a felhasználók marketing és szórakoztatás területén is.
- YouTube és a járvány: küzdelem az álhírek és félretájékoztatás ellen
Válság esetén különösen felértékelődik a social médián keresztül elérhető információ. Ezzel párhuzamosan vannak jelen a hamis információk is.
A YouTube egyre inkább elkötelezett a hamis információk és félretájékoztatások elleni fellépésben.
Külső, objektív forrásból származó információt is szolgáltat a járvánnyal kapcsolatban.
Több, mint 200.000 videót távolítottak el a felületről a COVID19 és oltásokkal kapcsolatos hamis információtartalom miatt.
- YouTube Live
A felhasználók leginkább azokat a videókat kedvelik, amik történetet mutatnak be.
Ezekre érdemes leginkább a livestream videókat használni:
- Kérdezz-felelek session
- Termékbemutató
- A márka új influencerének bemutatása
- A márka történetének bemutatása
- Lebilincselő termékvideók
Az online vásárlók 80%-a keres videót, hogy tájékozódjon megvásárolni kívánt termékekkel kapcsolatban.
Az elmúlt 2 évben megduplázódott a “melyik terméket válasszam” videók megtekintési ideje.
A márkáknak különösen ajánlott a termékbemutató és vásárlási útmutató tartalmú videók közzététele a saját, és együttműködő partneri csatornákon.
- Hogyan csináld videók (így készült…)
A “hogyan csináljam…” keresések találati listáján a YouTube videók jelentős részt foglalnak el a szöveges találatok mellett, és a YouTube-n nézett videók nagy hányadát alkotják.
A cégünk marketing tevékenységének fókuszát oda kell helyeznünk, ami a vevőknek igazán számít.
Az ilyen tartalmaknál különösen fontos a “customer insight”, vagyis a valós vevőktől érkező személyes nézőpontú visszajelzés megjelentetése. Hosszú távon ez a lehető legrelevánsabb tartalom, amit a brand építésére felhasználhatunk.
- Felhasználók által választott tartalom
Az utóbbi időben egyre nagyobb versenyben kell a közönség figyelmét megszerezni, így a tartalomgyártók körében egyre gyakoribb, hogy megkérdezik a nézőket. A visszajelzések alapján határozzák meg a következő tartalmakat, vagy akár életük egy döntését.
A döntésért cserébe érdeklődést és elköteleződést kaphatunk a követőktől.
- Reggeli-esti rutint bemutató videók
Az elmúlt években 80%-kal nőtt az ilyen tartalmú videók nézettsége.
Különösen érdemes ehhez a tartalom típushoz fordulni a szépségápolási és napi fogyasztási cikkek marketingjében, és együttműködő YouTuberek videóiban célzottan időt vásárolni.
- 360 fokos videók
Egyre többen használják ki ezt a lehetőséget, hogy minden oldalról, egyéni nézőpontokból mutassuk meg a termékeinket, mintha saját kezükbe vennék és megforgatnák.
Ez a formátum kiemelkedő érdeklődést és kötődést eredményezhet.
9. Youtube hirdetések A TV hirdetések felett
Nem sokkal ezelőtt a televízió (TV) volt a választott csatorna az üzleti hirdetések számára. Azonban a közelmúltban a a vállalkozások kevesebb bevételt realizálnak a tévéhirdetésekből. Az internetes hullám elsöpörte a TV fő műsoridejét, és nem meglepő módon lassanként a vállalkozások eltávolodnak a tévéhirdetésektől.
A Google tanulmánya szerint A fogyasztók elsősorban a YouTube-ot nézik mobilon főműsoridőben.
- A felnőttek 75% -a otthon nézi a YouTube-ot mobileszközökön.
- A fizetős YouTube mobilhirdetés 84% -kal nagyobb valószínűséggel vonzza a fogyasztók figyelmét, mint a tévéhirdetések.
10. Hírességek (celebek) csatornái
A mainstream hírességek minden eddiginél közel akarnak lenni rajongóikhoz. tba rajongóikkal.
Az olyan funkciókkal, mint például az Instagram Stories, a hírességek könnyedén közzétették a rajongók elkötelezettségét és többre vágyó tartalmat.
Azonban az utóbbi időben a YouTube-csatorna trendje újrafogalmazza, hogy a hírességek hogyan lépnek kapcsolatba rajongóikkal. A YouTube-csatornán a hírességek mostantólhitelesebbnek tartott videotartalmat is szállíthatnak. A professzionálisan előállított tartalommal ellentétben a kulisszák mögötti tartalom új dimenziót hozott létre a hírességek videotartalmaival, így azokrelevánsabbá váltak.
A hírességek YouTube csatornái személyiségközpontúak. Ez azt jelenti, hogy a hírességeknek ki kell “ugraniuk” a szakmai világból, és a rajongóknak az élet másik oldalát kell megmutatniuk. Ez önmagában jól kiszámított lépés sok A-listás celeb számára, és sokan hajlandók megtenni a lépést. A lépés elhomályosította a határokat a hírességek és a közösségi média befolyásolása között.
- A márkák együttműködhetnek hírességekkel, és kihasználhatják a beépített követő bázist.
- A népszerű YouTube-csatornákkal rendelkező hírességek beépített fogyasztói bázist biztosítanak a márkák számára.
- Mivel a hírességek a kulisszák mögötti videókat mutatják be, új fogyasztókat is vonzanak.
11. Docuseries
A „Docuseries” kapcsolódó, dokumentumfilm stílusú videók sorozatát jelenti szegmensenként. Ezek a videók napjainkban nagyon népszerűek, és az influencerek, valamint a független alkotók élik a hullámot. Néhány híresség ezen a trenden nagyon jól szerepel, mint például Ariana Grande és Shane Dawson.
12. ASMR
Az Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) videók nem a szokásos YouTube-tartalmak. Egyedülálló és professzionálisan készített videók, elsősorban bizonyos hangok és látvány megjelenítéséhez. A videók célja, hogy bizonyos érzéseket idézzenek elő, amelyek kielégítőek és megnyugtatják a nézőket.
Az ASMR videók általában olyan dolgokat tartalmaznak, mint a suttogás, a főzés, a könyvolvasás, a cosplay, az étkezés stb. A videó kategória sok néző szívét elnyerte, és az ASMRtists online közössége folyamatosan növekszik.
13. Youtube, mint keresőmotor
A videomarketing egyre növekszik, mivel egyre több marketingszakember igyekszik kihasználni annak előnyeit. Valójában a HubSpot State of Inbound tanulmánya szerint a marketingesek 45% -a többet költ a YouTube marketingjére, mint bármely a csatornára. A marketingesek beáramlása a YouTube-hoz azt jelenti, hogy a siker eléréséhez nem csak kreatív videofelvételi készségekre és ajánlott videoszerkesztő szoftverekre van szükség.
Ahhoz, hogy nagyobb konverziót és nagyobb megtérülést érjünk el a videomarketingből, alapos ismeretekre van szükség a YouTube keresőmotorjának optimalizálásáról.
14. Ugly to beauty kihívás
Az Ugly to Beauty kihívás videókat olyan alkotók készítik, akik nagy ismeretekkel rendelkeznek a szépségápolási és bőrápolási termékekről. Ahogy a neve is mutatja, a YouTube alkotói megosztják ezeket a videókat azzal a szándékkal, hogy segítséget nyújtsanak a nézőknek, különösen azoknak, akik először lépnek be a kozmetikába. Ez a kategória nagy elérést hozott az online környezetben, és megbízható közösségi média marketing stratégiának bizonyult a B2C vállalatok számára .
15. Fenntartható életmód
Úgy tűnik, hogy a fogyasztók, különösen a szépség szekotrban, jól akarnak kinézni, ugyanakkor jó életet élni. Leegyszerűsítve: a mai fogyasztók fenntarthatóbb és minimalista életmódra vágynak. Ezek a videók életre kelnek a YouTube-on, miközben egyre több néző fordítja a figyelmet a környezetbarátabb termékekre és szolgáltatásokra. A trend nem új keletű, de mindenképp érdemes figyelni rá, különösen az ingatlan-, szépség- és vendéglátóipar márkáin.
Figyelemre méltóan szaporodnak a videók olyan kategóriákban, mint a „csomagolás mentes termékek”. Ebben a videókategóriában az alkotók olyan termékek felhasználásával örökítik meg magukat, amelyek fenntarthatóbb lehetőséget kínálnak. Egy másik kategória, amely hullámzást vált ki a YouTube-on, a minimalista életformát népszerűsítő videók, ahol az alkotók a nomád életmód érdekében kiköltöznek a szabadba és abszolút low budget megoldásokat alkalmaznak és kímélik a környezetet.
16. A Gamerek átveszik az irányítást
A játékok egyre népszerűbbek, mivel a konzolok és a PC-s platformok egyre hozzáférhetőbbek. Ez a játék streamingjét, kommentárjait és áttekintését a YouTube egyik népszerű tartalomformájává teszi. 2020 harmadik negyedévéig mintegy 910 000 egyedi csatorna volt a YouTube Gaming Live szolgáltatásban szerte a világon. A YouTube azonban nem a vezető platform. 2019-ben az internetezők több mint 9 milliárd órát sugároztak a Twitchen. A YouTube csak alig több mint 2,68 milliárd órát regisztrált. A YouTube Gaming azonban egyre nagyobb mértékben nő. A pandémiát megelőző növekedése + 16% volt, szemben a Twitch + 20% -ával. És sok népszerű játékcsatorna a YouTube-tól származik. Itt vannak a legnépszerűbb játékcsatornák az előfizetők száma szerint rangsorolva 2020-ban.
- PewDiePie – 107 millió
- Fernanfloo – 38,2 millió
- VEGETA777 – 31,3 millió
- Markiplier – 27,1 millió
- VanossGaming – 25,3 millió
- jacksepticeye – 25,2 millió
- Ninja – 24,1 millió
- DanTDM – 23,9 millió
- Talking Tom – 21,6 millió
- TheDonato – 20,2 millió
Az elkövetkező években, amikor a YouTube sokkal népszerűbbé válik, több játékcsatorna felbukkanására számíthatunk. És rengeteg partner van, ahol támogatási és tartalmi partnerségeket lehet elérni.