Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

5 Google Analytics jelentés, amelyről minden PPC marketingszakembernek tudnia kell

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.10.12.

Az Universal Analytics egy pillanat alatt könnyen használható jelentéseket biztosított a marketingesek számára. A GA4 megjelenésével most az a feladatunk, hogy megtanuljunk egy új kezelőfelültet, és újra létrehozzuk a jelentéseket.

Ez a cikkben öt Google Analytics jelentést mutat be, amelyek segítségével gyorsabban hozzájuthatunk a szükséges információkhoz a PPC-kampányokkal kapcsolatos stratégiai döntések meghozatalakor.

Ezek a jelentések segítenek:

  • Elemezni és bővíteni a közönségszegmenseket a PPC-kampányokban.
  • Bővíteni a PPC kulcsszó készletet
  • Azonosítani a sikeres, a csatorna tetején tett cselekvéseket

1. Érdeklődési szegmens jelentés

Ahogy a Google Ads kulcsszóegyezési típusai lazultak az elmúlt néhány évben, közeli változatok vették át a kampányokat. Ennek eredményeként a célzott PPC kulcsszavakat lazábban kezelik, és a Google megpróbál úrrá lenni a felhasználói szándékokon. Emiatt célközönségünk viselkedésének megértése elengedhetetlen a sikerhez.

Az Érdeklődési szegmens jelentés pontosan ezt segíti.

A Universal Analytics korábbi kezelőfelületén ezt a jelentést „Piacon belüli szegmensek” jelentésnek hívták.

Bár kissé nehezebb megtalálni, az érdeklődési körök jelentés megtalálható a Google Analytics 4-ben is.

A jelentés megkeresése: a Jelentések > Felhasználó > Demográfiai adatok menüpont alatt található.

A jelentés alapértelmezés szerint országonként jeleníti meg az adatokat. Az érdeklődési körről szóló jelentés megtekintéséhez kattintsunk a lefelé mutató nyílra ország szerint, és válasszuk az Érdeklődési kört.

Nézzük a GA4 felhasználói demográfiai adatait.

Ez a jelentés a webhelyen vásárló felhasználók érdeklődési szegmenseinek típusait mutatja be (a Google Ads esetében).

A jelentés főbb jellemzői lehetővé teszik, hogy:

  • Szegmentáljunk korábbi vásárlók vagy konvertálók szerint, hogy azonosítsa a megcélzandó legrelevánsabb érdeklődési szegmenseket.
  • Rendezzük az adatokat a legmagasabb bevétel vagy konverziós arány szerint.
  • Releváns és konvertáló érdeklődési szegmenseket meglévő Google Ads-kampányokká rétegezze.
  • Létrehozzunk új PPC kampányokat, amelyek kizárólag ezeket a szegmenseket célozzák.

2. Site Search jelentés

Ez a jelentés a PPC-n kívül számos okból hasznos.

A Google Analytics 4 jelentésének segítségével megérthetjük, hogy a felhasználók hogyan keresnek, hogy megtalálják azt, amire szükségük van a webhelyen.

A jelentés főbb jellemzői:

  • Tájékozódjunk a folyamatban lévő kulcsszóstratégiáról.
  • Bővített kulcsszólistákat biztosít a valós felhasználói viselkedés alapján.
  • Határozzuk meg a várható és a tényleges keresési viselkedés lehetséges hiányosságait.

Ha már a hiányosságokról beszélünk, a Site Search jelentés segít kiaknázni a jelenlegi hiányosságokat is.

Tegyük fel például, hogy van egy esküvői meghívókat kínáló webhelyünk, amely megfelelő termékválasztékot kínál különböző témájú esküvőkhöz.

A Webhelyről indított keresés jelentés használatakor egyre több a „rusztikus” kifejezésre történő keresés – de egyik találat sem rendelkezik ilyen rusztikus hangulattal!

Ez tájékoztathatja a termékmarketinget arról, hogy van kereslet az ilyen típusú termékekre, és ennek megfelelően intézkedhetnek, bővíthetik a palettát.

A Webhelyről indított keresés jelentés megkereséséhez lépjünk a Jelentések > Elköteleződés > Események oldalra. (Report > Engagement > Events) oldalra.

Keressük meg a „view_search_results” eseményt, és kattintsunk rá.

Miután rákattintottunk, keressük meg a „search_term” egyéni paraméterkártyát az oldalon.

Néhány fontos megjegyzés a keresési kifejezések adataival kapcsolatban:

  • A jelentés használata előtt létre kell hozni egy új egyéni dimenziót (esemény hatókörű), hogy megjelenjenek a keresési kifejezés eredményei.
  • A Google Analytics csak akkor jelenít meg adatokat, ha azok elérik a minimális összesítési küszöböt.

Bár nem olyan robusztus, mint a Universal Analytics korábbi Site Search jelentése, alapvető adatokat szolgáltat az események számáról és a keresési kifejezésenkénti összes felhasználóról.

3. Referrals Report

A Hivatkozások jelentés megmutatja azokat a legnépszerűbb webhelyeket, amelyek forgalmat irányítottak a webhelyünkre, és azt, hogy ezek közül a felhasználók közül valamelyik konvertál-e.

A jelentés megkereséséhez lépjünk a Jelentések > Ügyfélszerzés > Forgalomszerzés oldalra.

A hivatkozási csatorna webhelyeinek megtekintéséhez kattintsunk a „+” jelre az alapértelmezett csatornacsoportban, és válassza a „Munkamenet forrása/médiuma” lehetőséget.

Ennek a jelentésnek a legfontosabb jellemzői:

  • Segítsen azonosítani, hogyan találják meg a felhasználók a webhelyet.
  • Elemezzük a webhelyre irányuló jó minőségű és alacsony minőségű hivatkozási forgalmat.
  • Lehetővé teszi a legnépszerűbb hivatkozó webhelyek listájának létrehozását.

Ha egy lépéssel tovább szeretnénk vinni PPC-kampányainkat, próbáljunk létrehozni egy új „Elhelyezések” közönséget, és teszteljük azt egy új Google Ads Display-kampányban.

4. Legnépszerűbb konverziós útvonalak jelentés

Marketingesként gyakran kérdezik tőlünk, hogyan teljesítenek a „Top of Funnel” (TOF) vagy a márkaismertségnövelő kampányok.

Az ügyfelek általában azokat a csatornákat helyezik előtérbe, amelyek bizonyítottan teljesítenek. Így biztosak akarnak lenni abban, hogy a budget hatékonyan költik el. A mai gazdaságban ez fontosabb, mint valaha.

Ez a Google Analytics jelentés segít elemezni és értelmezni a TOF viselkedését.

Ha a Keresésen kívül bármilyen típusú kampányt futtatunk, ez a jelentés feltétlenül szükséges.

Az olyan kampányoknak, mint a YouTube és a Display, valamint más fizetős csatornáknak, például a közösségi médiának (Meta, Instagram, TikTok stb.) természetesen más céljai vannak.

A TOF-kampányokat kétségtelenül kritizálják azért, mert „nem teljesítenek olyan mértékben”, mint a keresési kampányok.

A Konverziós útvonal jelentés holisztikus képet arról, hogy mennyi időbe telik a felhasználónak, hogy végül a kezdeti interakciót követően vásároljon.

A jelentés megkereséséhez a Hirdetés > Hozzárendelés > Konverziós útvonalak oldalra kell navigálnunk.

Ha konkrét kampányteljesítményre részletezzük, a következő javasolt:

  • Adjunk hozzá egy szűrőt, amely tartalmazza a „Munkamenet forrása/médiumát” („google/cpc”).
  • Adjunk hozzá egy „ÉS”-t a „Munkamenet kampány” szűrőjéhez, amely szóban forgó TOF-kampányokra vonatkozik.

A jelentés főbb jellemzői:

  • Meghatározza, hány érintkezési pont történik a végső konverzióig.
  • Elemezi az összetett felhasználói út interakcióit, ha több csatorna is érintett (különösen hosszabb értékesítési ciklusok esetén).
  • Jelentés a jóváírt konverziókról a hozzárendelési modell alapján.

Ez a jelentés feltárhatja a szükséges adatokat ahhoz, hogy alátámassza a további marketing költést a TOF-csatornákon.

5. Geo-Location Report

A helymeghatározási teljesítmény könnyen figyelmen kívül hagyható beállítás.

A Helyek jelentés városonként mutatja a legnépszerűbb felhasználókat, de a bevételt és a konverziós arányt is.

Ez döntő lépés a PPC-kampányok teljesítményének optimalizálása és fenntartása terén.

Általában a felhasználók terület szerinti arányát, illetve a bevétel összegét és a konverziós arányt keressük ugyanazon a területen.

Ha nagy mennyiségű pénzt költenek el egy olyan megyében, amely alacsony bevételt produkál, akkor továbbra is olyan helyen akarok költeni pénzt, amely nem konvertál? Természetesen nem!

Érdemes megfontolni, hogy ajánlatot teszünk-e kisebb mértékben ezekre a területekre, vagy esetleg teljesen kizárjuk őket.

A jelentés megkereséséhez lépjünk a Jelentések > Felhasználó > Felhasználói attribútumok > Demográfiai adatok menüpontra.

Az Érdeklődési kör jelentés ugyanezen példájában módosítsa az alapértelmezett rendezést „Ország”-ról „Régió”-ra. Vagy adjunk hozzá egy másodlagos dimenziót a jelentéshez.

Innentől kezdve rendezzük a jelentést bevétel vagy konverziós arány szerint, hogy azonosítsa a legjobban teljesítő vagy gyengén teljesítő régiókat.

Ha tovább szeretnénk szegmentálni, feltétlenül érdemes hozzáadni szűrőt az adott fizetős médiacsatornákhoz vagy kampányokhoz.

Az egyszerű optimalizálások, például a hely szerinti ajánlatkorrekciók idővel jelentős hatást gyakorolhatnak a PPC teljesítményére.

A jelentés főbb jellemzői:

  • Kereszthivatkozás, ahol a PPC-kampányok megjelennek a felhasználók számára, és a webhelyre küldött forgalom mennyisége.
  • Azonosítja a teljesítménybeli hiányosságokat régió alapján.
  • Optimalizálási javaslatokat ad a legjobban teljesítő régiókhoz.

Összegzés

Az öt Google Analytics-jelentés hatásos és hasznos lehet a PPC-teljesítmény elemzésekor.

Ezen öt Google Analytics-jelentés havi vagy negyedéves felhasználásával a teljesítmény holisztikusan megtekinthető, ennél gyakrabban nem feltétlenül érdemes vizsgálni őket.

Mindig fontos, hogy egy kicsit elszakadjunk a Google Ads „napi” optimalizálásaihoz képest, hogy jobban megértsük, hogyan illeszkedik a PPC a csatorna általános teljesítményébe.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet