Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

5 új funkció érkezik a GA4-be

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.07.02.

A Google bejelentette a Google Analytics 4 frissítéseit. Az elkövetkező hónapokban javulni fog a cross-channel jelentéskészítés és költségtervezés, az AI által generált betekintés (insights), valamint a Chrome Privacy Sandbox támogatása, integrációja.

1. Harmadik fél hirdetési adatai (Third-party ad data) – A felhasználók közvetlenül a GA4-be importálhatnak hirdetési adatokat Pinterestről és Redditről. A nem Google-kampányadatok szerepelnek majd a csatornák közötti teljesítmény jelentésben, és az Analytics forgalmi forrás (traffic source) dimenzióihoz lesznek hozzárendelve olyan mérőszámokkal, mint az “ads cost”, “ads clicks” és az “ads impressions”.

2. Csatornák közötti (Cross channel) költségtervezés: A Google béta verzióban szerepelni fog a csatornák közötti költségvetés tervezési funkció is. A vállalat szerint ez tartalmazni fog egy előrejelzési jelentést, amely nyomon követi a tervezett teljesítményt a kitűzött célhoz (például a bevételhez) képest.

3. Campaign Manager 360: A GA4 megkezdi az összesített megjelenítések importálását az összekapcsolt Campaign Manager 360-fiókokból a hirdetési munkaterületre.

4. Saját AI: A GA4 saját mesterséges intelligencia motort is kap, amely “dimenziók és mérőszámok számtalan kombinációjában” képes mintákat találni, és azokat közérthető nyelven jelenteni. 

5. Cookie nélküli mérés: A GA4 még ettől az évtől elkezdi támogatni a Chrome Privacy Sandbox API-kat, “hogy biztosítsa továbbra a közönségelérést és a hatékonyan méréseket harmadik féltől származó cookie-k nélkül is”.

Forrás: https://searchengineland.com/ga4-5-new-features-443682 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet