A 2020-as év számos újdonságot hoz a Youtube világában is. Összeszedtük a 6 legnagyobb dobást, mellyel a közösségi videómegosztó oldal készül.
-
Bumper
Nem kimondottan újdonság, de kevesen használják még. Nem átugorható hirdetésről beszélünk, ami egy mindössze 6 másodperces videóformátum. Érdeklődés felkeltés és márkaismertség építés céljából érdemes használni, nem utolsó sorban pedig költséghatékonysága miatt előnyös a hirdetők számára.
-
Brand Lift Recall Measurement Tool/Visszahívási mérőeszköz
Valójában ez sem egy friss újítás, de kevesen használták ezidáig. Minden hirdető számára ingyenesen elérhető eszköz, amit azért hoztak létre, hogy mérhetővé tegye a bumper és az in-stream videók hatékonyságát a márkaismertség és a konverziók nyomonkövetése szempontjából. Nyilván a márkák ismertségének nyomonkövetése elég erős vállalás a youtube részéről, de megoldották az alábbi módon: amikor elkezded használni az eszközt, fel kell tölteni, hogy mi az a dolog, amit hirdetsz, ezt követően pedig a google kiküld egy kérdőívet/kérdés listát azon közönség tagjainak, akik már látták a hirdetést.
-
Instant Review
Jelenleg tesztként fut, de teljes bevezetése után népszerű lehet a hirdetők körében. A hirdetők ugyanis 120 nappal előre képesek lesznek hirdetést foglalni a rendszerben előzetes jóváhagyással. Ez gyakorlatilag egy előre garantált elhelyezést jelent (főleg az ünnepi időszakokra nézve lehet jelentős előny), hasonló módon, mint egy ütemezett hirdetés Google-ben.
-
AR “Try On” hirdetési szolgáltatás
Az Instagramon már fut egy olyan eszköz, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyakorlatilag „kipróbálhassanak”, felpróbálhassanak bizonyos termékeket, pl.: napszemüveg, szemhéjpúder, mindezt egy alkalmazáson belül.
Júniustól a Youtube is bevezette a beauty termékeknél a try-on formátumot bizonyos hirdetőknél. 2020-ban ezeknek a hirdetőknek a körét fogják bővíteni.
-
Vertikális hirdetések
Tavaly óta van a rendszerben, de eddig kevés figyelmet kapott, holott a youtubeon a megtekintési idő 70%-ban mobilról érkezik, mely számára egyértelműen ez a formátum az előnyös. A videó anélkül kerül ki teljes képernyőre, hogy el kellene fordítani a kijelzőt.
-
Masthead Ads (erről már volt szó korábban is)
Televíziók és egyéb eszközökre továbbított hirdetések. Elvileg ez hasonló hatást képes elérni, mint egy TV reklám, csak alacsonyabb költségen. Előzetes tanulmányok szerint ezt a formátumot elkötelezettebb célközönség nézi, így jobb eredményeket képesek elérni pl. üzenetküldések esetén.