Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A 2021 novemberi Google core update erős hatással volt a rangsorolási eredményekre

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.12.03.

A felmérések szerint a novemberi algoritmus frissítés már az első 24 órában éreztette a hatását – majd hasonló gyorsasággal le is csengett.

A november 17-én élesített frissítés 2021-ben már a harmadik core update volt a júniusi és a júliusi után. 

A Search Engine Journal megkérdezte a Google keresési eredmény-listáját (SERP) vizsgáló cégeket, hogy ők mekkora mozgást láttak az egyes pozíciókban. Az adatok alapján az látszik, hogy hamar, már az első 24 órában megtörtént a pozíció-változások többsége – bár a Google még nem erősítette meg, hogy lezárult volna az új frissítése élesítése. A legtöbb riportból az is látszik, hogy ez a novemberi frissítése nagyobb hatással volt a rangsorolásokra, mint a 2021 júliusi update.

Semrush

A Semrush adatai alapján az látszik, hogy nagyon hirtelen történtek változások a SERP-ben, és nagyon hirtelen is állt vissza a volatilitás a normális szintre. (Ha szeretnéd, magad is tudod követni a változásokat az Semrush Sensor eszközön.)

Nem csak általánosságban volt volatilisebb a mostani update a júliusi frissítéshez képest, de az egyes eszközök közt is eltérés figyelhető meg. Míg desktopon 12%-kal volt volatilisebb a novemberi update, addig mobilon ez 23% volt. Vagyis a weboldalunk vizsgálata során az egyes eszköztípusokra is külön térjünk ki.

Tovább is van, mondjuk még?

Az egyes szektorokon belül is (bár eltérő mértékű, de) magas volatilitás mutatható ki, ha a júliusi és a novemberi algoritmus-frissítést hasonlítjuk össze. Ezen belül is az egészségügyi szektor 41%-kal magasabb (július vs november) volatilitása volt a legmagasabb. Az utóbbi időben az algoritmus frissítések az egészségügyi weboldalak rangsorolására vannak a legnagyobb hatással. 

Az egyes szektorokon belül is kimutathatóan magasabb volt a volatilitás a novemberi update hatására.

A Top20 pozícióban található weboldalakat vizsgálva az is látható, hogy 16%-uk újonnan jelent meg az első 20 találat közt. Vagyis a november 17. után az első 20 pozícióban található weboldalak 16%-a a novemberi core update előtt a Top20-nál gyengébb pozícióval rendelkezett.

A Top20 pozícióban található weboldalak 16%-a újonnan jelent meg az első 20 találat közt.

Az alábbi képen pedig láthatjuk, hogy a Semrush felmérései szerint melyik 10-10 weboldal volt a nyertese, valamint a vesztese a novemberi core update-nek. A nyertesek közt találjuk a New York Post-ot, a Getty Images-t és a Tumblr-t. A vesztesek közt pedig olyan weboldalak szerepelnek, mint az AP News, Daily Motion vagy az India Today.

A novemberi core update győztesei és vesztesei

RankRanger

A RankRanger elemzése szerint a Top3 és Top10 pozíciókban a júliusihoz hasonló mértékű fluktuációt tapasztaltak, míg a Top5 pozíciókban pedig magasabbat.

A RankRanger adatai szerint a Top5 pozícióban magasabb volt a fluktuáció júliushoz képest.

Ha az elemzést az egészségügyi, pénzügyi, e-kereskedelmi és utazási weboldalakra szűkítjük, akkor azt látjuk, hogy bár a Top10 pozíciókban hasonló mértékű volt most novemberben a fluktuáció. Azonban a Top3 és Top5 pozíciókon belül a kereskedelmi oldalak nagyobb fluktuációt szenvedtek el a másik három szektorhoz képest.

A Top3 és Top5 pozíciókban a kereskedelmi oldalaknál volt a legnagyobb a fluktuáció.

SISTRIX

A SISTRIX, akik szintén figyelik a Google keresési eredmény listáját, megküldte a náluk márt Top20 nyertesek és vesztesek listájukat. Ők a nyertesek közt mérték a Wikipédiát, az IMDb-t és az Amazon-t, míg a vesztesek közt a Pinterest-et, a Forbes.com-ot és a Reuters-t. 

A SISTRIX listája a 2021 novemberi core update nyerteseiről
A SISTRIX listája a 2021 novemberi core update veszteseiről

seoClarity

A seoClarity is csak megerősíteni tudja a SERP volatilitására és a fluktuációra vonatkozó, a korábbiakban már idézett meglátásokat.

A seoClarity példának hozta a Wayfair-t és az eBay-t, akiknél a november 16-i és november 18-i adatokat összehasonlítva szignifikáns visszaesést mutatta ki. Bár utána – például a Wayfair esetében – a ‘visibility’ visszaállt közel a core update előtti szintre.

A Wayfair Visibility-je egy nagy beesés után visszaállt közel a core update előtti szintre.

A Walmart, HomeDepot, Bed Bath és Beyond áruházak 10%-os, 19%-os és 45-45%-os javulást könyvelhettek el azoknál a kulcsszavaiknál, amelyekkel a Top3 pozícióban rangsoroltak a core update előtt. Míg a cipőáruházak, mint a Zappos és a DSW 23%-os, illetve 25%-os csökkenést szenvedett a Top3 pozíciós kulcszavaik körében.

A seoClarity felmérése szerint a Booking.com november 16-ról november 21-re 18.000-rel több kulcsszóra rangsorolt a Top3 pozícióban! Ezzel szemben a Skyscanner a Top3 pozícióban rangsoroló kulcsszavainak 23%-át elvesztette.

A Top3 pozícióban rangsoroló kulcsszavainak 60%-át vesztette el a SnagaJob.com, míg a SimplyHired.com 19%-át.

A Pinterest a Top3 pozíciós kulcsszavainak 13%-át vesztette el, míg az Etsy 19%-kal bővítette a Top3 kulcsszavainak listáját.

Ennek ellenére a seoClarity szerint nincs ok pánikra. Ahogy a Wayfair esetében is láthattuk, a következő napokban még változhatnak a végső eredmények.

Mit tegyél, ha negatívan érintett a novemberi core update?

Bár a Google elmondása szerint lehetséges javulást elérni két algoritmus frissítés közt, azonban a legnagyobb változást egy újabb core update után érheted el. Ez azt is jelenti, hogy addig van időd átnézni a weboldaladat, mit tudnál javítana rajta a jobb rangsorolásért. Ezt segítendő a Google összeírt pár kérdést, amelyek megválaszolása segíthet az optimalizálási stratégia kidolgozásában.

Természetesen, ha elakadsz, keress meg minket, és SEO szakembereink segítenek átnézni és optimalizálni weboldaladat.

A hír forrása: https://searchengineland.com/googles-november-2021-core-update-hit-fast-and-hard-here-is-what-the-data-providers-saw-376312

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet