Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A belső hivatkozású linkek “túloptimalizálásnak” minősülnek?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.09.17.

A Google Webmasters Youtube csatornájának egyik videójában John Mueller, a Google szakembere válaszolt a felhasználók kérdéseire. Az egyik téma bizonyára sokakat érinthet, főleg úgy, hogy egy keresőmarketinggel foglalkozó cég téves információra hivatkozva távolította el a linkeket az ügyfele weboldaláról.

google

A kérdés így szólt:

“Múltkor a keresőmarketing ügynökségünk eltávolította az oldalon belüli belső hivatkozású linkekeket a cikkeinkből, amik a fizetői (pénztár) oldalra mutattak, mivel úgy ítélték meg, hogy ez “túloptimalizálásnak” minősül. Utánajártam, de azt olvastam, hogy ez elvileg nem jelenthetne gondot. Kíváncsi lennék a Google álláspontjára is.”

A John Mueller válaszából kiderül, hogy ez valóban nem okozhat gondot:

“Nem látok problémát azzal kapcsolatban, hogy a cikkkekben belső hivatkozású linkeket használjunk. Ha például ön az adott cikk témájának egy szakértője és forgalmaz olyan termékeket, amik az adott cikk témájához tartoznak; például miért válassza az érdeklődő azt a terméket, vagy pro és kontra érveket felsorakoztunk egyik-másik termék mellett, akkor igen hasznos lehet ez a fajta linkhasználat. Így nincs szükség arra, hogy minden kulcsszó átlinkeljen egy másik oldalra az ön oldalán belül, helyette inkább használjon nyugodtan cikkben elhelyezett hivatkozásokat, amik akár az ön, vagy más forgalmazó által kínált termékre, vagy akár a termék gyártójának honlapjára linkelnek át. Úgy gondolom, hogy ez elég hasznos minden szempontból és nem egy olyan dolog, amit el kéne távolítani.”

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet