Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Facebook News Nagy-Britanniában is elindult

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.01.

Ahogy Nagy-Britanniában egyre inkább szabályozzák a tech cégek működését, a Facebook a hangsúlyt egyre inkább a médiában és tájékoztatásban betöltött szerepére teszi.

Múlt héten indult el a Facebook News Nagy-Britanniában, első külföldi piacként. Ez a saját, válogatott híreket tartalmazó hírportál, ami az Android és iOS applikációk menüjében külön lapon jelenik meg. 

A portál több száz helyi és országos médiától vesz át tartalmat (pl Channel 4 News, Daily Mail Csoport, Financial Times, The Guardian, The Economist stb). A tavaly előzetesen nyilvánosságra hozott partnerlistán helyet kaptak a napi közéleti témák mellett az életmód magazinok is (pl. Cosmopolitan, Glamour).

Az amerikaihoz hasonlóan a felhasználó látni fog egy válogatott „nap hírei” listát. Ez egy személyre szabott lista az addig követett források és érdeklődési területek alapján, külön csoportosítva a sport, szórakozás, egészség és tudomány területeihez tartozó híreket.

A felhasználó megjelölheti, hogy tetszik-e neki az adott hír, vagy el is rejtheti azt – a visszajelzésekből pedig tanul az algoritmus.

A felhasználók eddig is nagy arányban tájékozódtak a hírfolyamban megjelenő információk alapján világ történéseiről. A válogatott hírekkel a Facebook még tovább megy: a közösségi média a fogyasztók első számú hírforrásává szeretne válni.

A személyes hírfolyamban megjelenőnél azonban sokkal kiegyensúlyozottabb hírválogatást tűztek ki célul.

A Facebook News egy új eszköz a Facebook számára, amivel a megcélozhatja azokat a felhasználókat is, akik a hírfolyamot már unják.

A nemzetközi terjeszkedésnek már itt volt az ideje: az USA-ban már 2019 októberben elindították a Facebook News tesztüzemét, majd 2020 júniusban lett elérhető minden felhasználó számára.

Arról nem közölt információt a Facebook, hogy hány felhasználó és milyen elköteleződéssel használja az új funkciót. Az sem tiszta, hogy miért tartott ennyi ideig az USA után a brit bevezetés, de valószínűleg többről van szó, mint a megállapodások megkötése.

Azt se felejtsük el, hogy Európában a Facebook és más tech cégek igencsak a szabályozók célkeresztjében vannak. 

Ezzel a változással új megvilágításba kerül a Facebook és Google szerepe a hirdetési- és médiapiacon. A későbbiek során fog csak kiderülni, hogy a szabályozási korlátozások hogyan hatnak majd a Facebook Newsra, kinek milyen bevételváltozást fog hozni, és a partnerekkel mennyire osztja meg a felhasználói adatokat.

A Facebook News további nemzetközi bővítése van tervben.

Jesper Doub, a Facebook hírpartneri igazgatója megerősítette, hogy Franciaország és Németország jönnek soron, bár konkrét bevezetési dátum még nem ismert.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet