Ahogy Nagy-Britanniában egyre inkább szabályozzák a tech cégek működését, a Facebook a hangsúlyt egyre inkább a médiában és tájékoztatásban betöltött szerepére teszi.
Múlt héten indult el a Facebook News Nagy-Britanniában, első külföldi piacként. Ez a saját, válogatott híreket tartalmazó hírportál, ami az Android és iOS applikációk menüjében külön lapon jelenik meg.
A portál több száz helyi és országos médiától vesz át tartalmat (pl Channel 4 News, Daily Mail Csoport, Financial Times, The Guardian, The Economist stb). A tavaly előzetesen nyilvánosságra hozott partnerlistán helyet kaptak a napi közéleti témák mellett az életmód magazinok is (pl. Cosmopolitan, Glamour).
Az amerikaihoz hasonlóan a felhasználó látni fog egy válogatott „nap hírei” listát. Ez egy személyre szabott lista az addig követett források és érdeklődési területek alapján, külön csoportosítva a sport, szórakozás, egészség és tudomány területeihez tartozó híreket.
A felhasználó megjelölheti, hogy tetszik-e neki az adott hír, vagy el is rejtheti azt – a visszajelzésekből pedig tanul az algoritmus.
A felhasználók eddig is nagy arányban tájékozódtak a hírfolyamban megjelenő információk alapján világ történéseiről. A válogatott hírekkel a Facebook még tovább megy: a közösségi média a fogyasztók első számú hírforrásává szeretne válni.
A személyes hírfolyamban megjelenőnél azonban sokkal kiegyensúlyozottabb hírválogatást tűztek ki célul.
A Facebook News egy új eszköz a Facebook számára, amivel a megcélozhatja azokat a felhasználókat is, akik a hírfolyamot már unják.
A nemzetközi terjeszkedésnek már itt volt az ideje: az USA-ban már 2019 októberben elindították a Facebook News tesztüzemét, majd 2020 júniusban lett elérhető minden felhasználó számára.
Arról nem közölt információt a Facebook, hogy hány felhasználó és milyen elköteleződéssel használja az új funkciót. Az sem tiszta, hogy miért tartott ennyi ideig az USA után a brit bevezetés, de valószínűleg többről van szó, mint a megállapodások megkötése.
Azt se felejtsük el, hogy Európában a Facebook és más tech cégek igencsak a szabályozók célkeresztjében vannak.
Ezzel a változással új megvilágításba kerül a Facebook és Google szerepe a hirdetési- és médiapiacon. A későbbiek során fog csak kiderülni, hogy a szabályozási korlátozások hogyan hatnak majd a Facebook Newsra, kinek milyen bevételváltozást fog hozni, és a partnerekkel mennyire osztja meg a felhasználói adatokat.
A Facebook News további nemzetközi bővítése van tervben.
Jesper Doub, a Facebook hírpartneri igazgatója megerősítette, hogy Franciaország és Németország jönnek soron, bár konkrét bevezetési dátum még nem ismert.