A változtatások arra irányulnak, hogy elősegítsék a felhasználók adatainak védelmét és közben továbbra is biztosítsák, hogy a keresőmarketinget folytatóknak rendelkezésükre álljanak azok az információk, amelyekkel a kampányaikat fejleszthetik.
A Google Marketing Livestream hamarosan induló termékekre vonatkozó előzetes bejelentésében Vidhya Srinivasan, a Google Ads fejlesztési alelnöke írt a Google Analytics gépi tanulásáról, a Tag Manager Beleegyezési módjáról és a first-party adatokkal folytatott intelligens konverziókról.
A gépi tanulás kiterjesztése viselkedéselemzésre Google Analytics-ben
A Google tavaly bejelentette a GA4-et, amely magába foglalja a konverzió modellezést, hogy ezzel segítse a mérési hézagok megszüntetését és jobb betekintést nyújtson a fogyasztók viselkedési adataiba, miközben a személyes adatok védelme egyre nagyobb aggodalmat kelt a felhasználókban. Az új bejelentésben a Google állást foglalt amellett, hogy kiterjesszék a haladó gépi tanulást a viselkedéselemzési jelentésekre GA-ben.
,,Például, az Ügyfélszerzés jelentésben, ha van egy hézag egy adott kampány által hozott új felhasználók számában, akkor modellezést használunk arra, hogy feltöltsük a hézagot. Sütikkel vagy sütik nélkül, ez a funkció segíteni fog a digitális marketingeseknek abban, hogy jobban megértsék a vásárlói útvonalat az appokon és a weboldalakon keresztül’, írta Srinivasan.
Beleegyezési mód Google Tag Managerben
A Beleegyezési mód segíti a hirdetőket Európában és az UK-ban beállítani azt, ahogy a Google megjelöli a felhasználókat az egyéni beleegyezési státuszuk szerint. Ha a felhasználó nem egyezik bele a sütik használatába, akkor ahelyett a Beleegyezési mód konverzió modellezést használ a vásárlói útvonal követésére.
,,Hogy egyszerűbbé tegyük a Beleegyezési mód használatát a weboldalakon, hamarosan elérhetővé tesszük a közvetlenül a Google Tag Managerből való beállítást, ahol módosíthatóvá és személyre szabhatóvá válik a címke szerinti viselkedés, reagálva a felhasználók beleegyezési preferenciáira’’, mondta a Google fejlesztési igazgatóhelyettese.
Intelligens konverziók segítik a mérések megőrzését sütik helyett
Amikor a sütik nem elérhetők, first-party és beleegyezéssel követett adatok segítik a mérési hézagok betöltését.
,,Az intelligens konverziók módot adnak a címkéknek arra, hogy beleegyezéssel követett, first-party adatokat használjanak annak mérésére, hogyan konvertálnak a felhasználók a hirdetésekkel való interakciók után. A hirdetőknek szintén rendelkezésére fognak állni a szükséges adatok a teljesítmény elemzésére, és arra, hogy fejlesszék a méréseket olyan esetekben, amikor a hirdetéseket a felhasználó egy bizonyos készüléken látja, de aztán egy másik készüléken konvertál. Az adatok mindig fel lesznek szabdalva, hogy ezzel védve legyenek a felhasználók személyes adatai’’, olvasható a Google blogján.
Ezekről az új termékekről és funkciókról további bejelentések várhatók a május 27-i Google Marketing Livestreamen.
Összefoglalva
Miközben a felhasználók adatai védelmének összeegyeztetése a hirdetők számára biztosított célzási és mérési pontossággal továbbra is egyeztetés alatt van, a Google Ads fenti megoldásai kísérletet tesznek arra, hogy a két oldal valóban összeegyeztethető legyen és hatékony maradhasson a Google-ben való hirdetés.