A Google tájékoztatja a hirdetőket azokról a diagnosztikai problémákról, amelyek hátrányosan befolyásolhatják egy kampány teljesítményét.
A Google Ads új adatkészletet vezet be az Insights oldalon, amely kiemeli a diagnosztikai ellenőrzések során talált problémákat.
A diagnosztikai statisztikák segítenek azonosítani azokat a problémákat, amelyek megakadályozzák a kampányok megjelenítését, alacsony látogatottságot okoznak, és megnehezítik a konverziók mérését.
Ezek az adatok a Performance Max kampányoknál az “Insights” és az “Overview” oldalakon találhatók, így a problémák azonnal elháríthatóak.
A Google Ads részletes statisztikát nyújt az alábbiakról:
- Fiók állapota
- Számlázási állapot
- Irányelv felülvizsgálata
- Konverziókövetés
- A kampány költségvetése
- Ajánlattételi stratégia célja
- Kampány állapota
- A hirdetés erőssége
Az esetlegesen felmerülő problémák megoldása érdekében személyre szabott javaslatokat is kapunk, így rövid időn belül visszaállíthatjuk a kampányok optimális teljesítményét.
A Google Ads diagnosztikai elemzéseinek megjelenését májusban jelentették be, két hónappal később pedig már el is indul.
Google Ads Diagnosztikai elemzések csak akkor jelennek meg, ha egy kampány nem kapott forgalmat vagy konverziókat. Ha a kampány fut és az emberek látják a hirdetéseket, rájuk kattintottak, akkor nem jelennek meg ezek a riportált problémák.
Elindult ugyan, de a Google még nem tette mindenki számára hozzáférhetővé az Insights oldalt, jelenleg béta verzióban fut.
Jelenleg ráadásul nem csak nem érhető még el mindenkinél, de nem is érinti az összes kampányt. Első körben csak a Performance Max kampányoknál elérhetőek a diagnosztikai elemzések, de a következő néhány hónapban várhatóan más kampánytípusokra is kiterjesztik ezt.