Ha nem egyértelmű, hogy a Google korábban miért utasította el egyes hirdetéseidet, ezek a változtatások hasznosak lehetnek. A vonatkozó irányelvek módosításai hivatalosan 2022. március 21-én lépnek hatályba. Nézzük meg, mi változik?
Amikor a Google elutasít egy hirdetést, nem mindig világos, hogy miért utasította el, vagy hogy ez mit jelent a hirdető kampányának többi részére nézve. Ezen frissítések fő célja az, hogy világos példákat és érthetőbb magyarázatot adjon az elutasításokra.
A szabályzat változásai a következők lesznek:
1. Nem elegendő eredeti tartalom / Insufficient Original Content
Azok a webhelyek, amelyek hibaüzeneteket tartalmaztak, beleértve a „webhely fejlesztés alatt” jelzést, a jelen elégtelenségre vonatkozó irányelvek közé tartoznak.
Korábban ezek a hibaüzenetek megfeleltek a „Nem működő cél” szabályzatnak.
Most a következő cél URL-ek kapják ezt a hibaüzenetet:
· Parkolt domainek.
· Olyan webhely, amely csak egy webcím lefoglalására szolgál (nincs rajta tartalom).
· Olyan webhelyek, amelyek „Hamarosan” vagy „Fejlesztés alatt” üzenetet jelenítenek meg.
2. Új, „A célhely nem elérhető” szabályzat bevezetése / Destination not accessible
A második frissítés a Google új, független szabályzata. Ezt a szabályzatot „A célhely nem elérhető”-nek hívják, és a hozzáférési korlátozások követelményei alá esik.
Ha például webhelyünkön a „Karbantartás alatt” üzenet jelenik meg, akkor ezt a hibaüzenetet kapja a Google Ads.
További példák arra, amikor a Google elutasít:
· Olyan webhely, amely helyalapú hozzáférés-korlátozási üzenetet jelenít meg a célzott weboldalon.
· Olyan webhely, amely a célhely hozzáférési korlátozásaival kapcsolatos egyéb üzeneteket jelenít meg. Például: „Nincs hozzáférése az oldal megtekintéséhez”
3. Nem működő cél / Destination not working
Ezen frissítés célja az átláthatóság és az egyértelműség javítása a hirdetők számára.
A Google frissített nyelvezete ezen irányelv mentén a következőképpen fog megjelenni:
Ha webhelyünk „http”-t vagy szerverhibakódot tartalmaz, akkor ez az üzenet jelenik meg!
Ezenkívül fennállhat a kockázata annak, hogy ezt az elutasítást kapja, ha:
· Webhelyünk hitelesítési hibát ad vissza.
· Webhelyünk nem működik általános böngészőkön vagy eszközökön.
Miért jó ez a hirdetőknek?
A Google átláthatóbbá és egyértelműbbé teszi az elutasításokat, ezáltal gyorsabban azonosíthatjuk a hiba okát. És minél gyorsabban hárítjuk el az elutasítással kapcsolatos problémát, annál gyorsabban indulnak újra a hirdetések.
Ezek az irányelv-frissítések tehát 2022. március 21-én lépnek hatályba. Addig is győződjünk meg arról, hogy hirdetési céloldalaink a megfelelő állapotban vannak, hogy elkerüljük ezeket az elutasításokat!
Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-updates-destination-requirements-policy/439612/#close