A Google a napokban bejelentette az intelligens ajánlattétel algoritmusának továbbfejlesztését, amelynek a középpontjában a jelentési statisztikák és prediktív funkciók állnak.
Az intelligens ajánlattétel számos automatizált ajánlattételi stratégiából áll, amelyek lehetővé teszik a Google számára, hogy valós időben kezelje az ajánlattételt a fiók historikus adatai és céljai alapján.
- Cél CPA
- Cél ROAS
- Konverziók maximalizálás
- Konverziós érték maximalizálás
- Intelligens CPC
Az intelligens ajánlattétel opciók a kampány szintjén választhatóak ki.
Prediktív adatok a költségvetéshez, a Cél CPA-hoz és Cél ROAS-hoz
A kampány-ajánlatszimulátorok segítenek megérteni, hogy a cél-CPA, a cél-ROAS és a költségkeret változásai hogyan befolyásolhatják a teljesítményt. A mai napig ezek a számítások a kampány utolsó 7 napján alapultak. Ez azt jelentette, hogy a szimulátorok megmutatták, mi történt a múltban, de nem feltétlenül a jövőben. Most már a rendszer képes lesz jobban előre jelezni a keresési kampányok teljesítményét. Ha a jövőben legfeljebb 90 napos dátumtartományt választunk, a szimulátorok beépítik a szezonalitást is, hogy jobban megjósolják, hogyan változhat a teljesítmény a költségvetés vagy a cél megváltozása után.
Az intelligens ajánlattételt használó kampányok előrejelző adatai megtekinthetők a költségvetés beállítása mellett megjelenő kis grafikon szimbólumra kattintva.
Alább látható egy példa szimuláció, amely a jövőbeni 7 napos időszakra vonatkozó előrejelzett különbségeket mutatja a cél CPA különböző szintjein.
Az oszlopokban láthatók a várható kattintások, költségek, megjelenítések, a legfelső megjelenítések, a konverziók és azok értéke. A különböző dátumok kiválasztása frissíti az előrejelzéseket az oszlopokban.
További statisztikákat kaphatunk a jelentési fejlesztésekkel
A hirdetők mostantól ajánlásokat is láthatnak az intelligens ajánlattétel eredményeinek javítására, olyan kérdésekben, mint a kulcsszavak és a költségkeretek. A Google megjegyzi, hogy ezeket az ajánlásokat a jövőben más tényezőkre is kiterjesztik.
Az intelligens ajánlattétel teljesítményének nagyobb átláthatósága érdekében az ajánlattételi stratégia jelentés mostantól négy másik helyen is megosztja mutatóit egy Google Ads-fiókban:
- Kampány lapon: Mostantól láthatjuk az átlagos cél-CPA-t és az átlagos cél-ROAS-t a Kampányok lapon. Ez segít meglátni, hogy mire optimalizáljuk a célzott intelligens ajánlattételt, figyelembe véve az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókat, a hirdetéscsoport CPA-t és ROAS-célokat, valamint az általános CPA és ROAS-célok időbeli változását. Ezek már elérhetők a Keresési és a Shopping-kampányok számára, és hamarosan az alkalmazás kampányokhoz is elérhetők lesznek.
- Szintén a kampány lapon: Hogyha a keresési kampányok kampányok lapján a konverziók fölé visszük az egérmutatót, akkor láthatjuk hogy, hány nap van hátra a konverziók jelentésének egy adott időszakra vonatkozóan. Ez segít előrejelezni a tényleges teljesítményt, a konverziók késése miatt. Ha egy kampánynak elegendő adat áll rendelkezésre, akkor megjelenik egy becslés is arról, hogy várhatóan hány konverzió érkezik az elkövetkezendő napokban.
- Az Áttekintés oldalon: A (top signals) legnépszerűbb jelek most az Áttekintés oldalon jelennek meg azoknál a keresési kampányoknál, amelyek cél-CPA-t és a Konverziók maximalizálása funkciót használják. Ez megkönnyíti az intelligens ajánlattétel által használt legfontosabb tényezők megértését a teljesítmény növelése érdekében.
- Megosztott könyvtárban: Mostantól közvetlenül a Megosztott könyvtárból szerkeszthetjük a portfólió ajánlattételi stratégiák neveit, CPA-célkitűzéseit, ROAS-célkitűzéseit és Megjelenítési részesedés-célokat.