A fogyasztók adatvédelmére való folyamatos összpontosítás egy újabb Google Ads frissítést eredményezett, amely hasonló célcsoportok megcélzására van hatással.
A héten Ginny Marvin, a Google Ads összekötője megerősítette, hogy a Google 2023-ban fokozatosan kivezeti a hasonló közönségek (similar) célzását.
2023 májusától nem állnak rendelkezésre új hasonló közönségszegmensek
Ha jelenleg hasonló közönségeket használunk kampányainkban és hirdetési csoportjainkban, akkor azokban nem lesz változás.
Bár a meglévő hasonló közönségszegmenseket 2023 augusztusáig továbbra is használhatjuk, új hasonló közönségszegmenseket nem adhatunk hozzá a kampányokhoz és csoportokhoz.
Hasonló közönségek 2023 augusztusában teljesen eltűnnek
A hasonló közönségek megszüntetésének második fázisa 2023 augusztusában fog megtörténni.
A Google ekkor eltávolítja a meglévő hasonló célközönség-szegmenseket az összes hirdetési csoportból és kampányból. De nem kell megijedni – a hirdetők szükség esetén továbbra is hozzáférhetnek ezeknek a szegmenseknek a múltbeli jelentéséhez.
Miért történik a változás?
A Google azt állítja, hogy ez a közönségváltás a következők miatt következett be:
- Az online marketing megközelítések fejlődése
Az adatvédelmet megőrző alternatívák fejlődése
Ez egy nagy változás a Google eredeti, 2021-es álláspontjához képest.
Miután kezdetben bejelentették, hogy nem biztosítanak alternatívát a harmadik féltől származó cookie-k helyett, a hirdetők határozott visszajelzései segítettek megváltoztatni a helyzetet.
A Google felismerte, hogy a termékek és szolgáltatások hatékony értékesítéséhez a hirdetőknek szükségük van a felhasználói célzás valamilyen formájára. Alternatíva nélkül a hirdetők valószínűleg eltávolodtak volna a Google-tól, ami jelentősen befolyásolta volna a Google hirdetési bevételeit.
Konkrétan a hasonló célközönségekről szólva, a változás a hasonló célközönségeket egy automatizáltabb célzási megoldásra fogja átállítani.
Tehát, bár a hasonló célközönség-célzás önálló lehetőségként nem áll majd rendelkezésre, más, automatizáltabb célzási és licitálási megoldások hasonló jeleket használnak, így nincs szükség a hasonló célközönség funkcióra.
Lehetőségek
- Meglévő hozzáadott közönséglisták alkalmazása
- Az első féltől származó, a meglévő és az új ügyfelek elérésére szolgáló ügyfél-összevetési listákból származó jelek használata
A Google támogatási útmutatója kiválóan alkalmas arra, hogy jobban megértsük az egyes kampánytípusok összetettségét, és hogy hogyan készítsük fel a különböző kampánytípusokat erre a 2023-as átállásra.
Az eredeti cikk itt érhető el: