A Google Ads új irányelvet vezet be, amely előírja, hogy a céloldalak megfeleljenek a „jobb hirdetésekre vonatkozó szabványoknak”, ahogy azt a Coalition For Better Ads megfogalmazta.
A Google cél követelményekre vonatkozó irányelvének módosítása kimondja, hogy ha egy hirdetés olyan oldalra vezet, amely nem felel meg a jobb hirdetési szabványoknak, a Google elutasítja a hirdetést.
A Google e-maileket küld a hirdetőknek, amelyben tájékoztatja őket az irányelv változásról, így nagyjából egy hónap marad a szükséges frissítések elvégzésére. Azaz októberig ad időt a hirdetőknek, hogy megfeleljenek egy új irányelvnek, különben hirdetéseiket elutasítják.
Ez az új irányelv azt jelenti, hogy fokozottan ügyelni kell arra, hogy az emberek mely oldalakra érkeznek. A Google nem akarja, hogy a hirdetők olyan oldalakra küldjék az embereket, amelyek tolakodó vagy bosszantó hirdetési élményeket tartalmaznak.
Előfordulhat, hogy céloldalak egyes ügyfeleknél már megfelelnek a jobb hirdetési szabványoknak, különösen akkor, ha a Google oldalélmény-frissítésére vannak optimalizálva.
Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy céloldalak megfelelnek a szabványoknak, akkor ezt a Google hirdetési élményről szóló jelentésben megnézhetjük.
A jobb hirdetési szabványoknak nem megfelelő hirdetések a következők:
- Pop-up hirdetések
- Videohirdetések automatikus lejátszása hanggal
- Olyan hirdetések, amelyek megakadályozzák, hogy a látogatók lássák a fő tartalmat
- Postai hirdetések visszaszámlálóval
- Nagy, ragadós hirdetések, amelyek az oldalon maradnak, miközben a látogató görget
- 30%-nál nagyobb hirdetés sűrűség
- Villogó, animált hirdetések
Tehát, ha egy hirdetés megszakítja a látogató böngészési élményét, az szinte bizonyosan ellentétes a jobb hirdetési szabványokkal.