Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google frissíti a Merchant Center termékadat-specifikációit

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.04.18.

A 2024-re vonatkozó változtatások célja a termékinformációk minőségének javítása, amely garantálja, hogy a Merchant Centerbe beküldött összes termékadat helyesen van formázva, amely elősegíti a Shopping-hirdetések és az organikus Shopping-adatok sikerességét.

Mi változik ebben az évben?

Azonnali változások (2024. április 9.)

  • A Google új termékspecifikáció-attribútumokat vezetett be, amely megköveteli a kereskedőktől, hogy feltüntessék, ha egy szöveges tartalom generatív AI használatával készült.
  • Új hűségprogram attribútumot vezetett be, amely az Egyesült Államokban és Japánban áll rendelkezésre. A hűségprogram attribútum használatával beállíthatjuk a tagok számára érvényes árakat és a hűségpontokat. Az attribútum hozzáadása segít a Google-nak abban, hogy pontosan megjelenítse a hűségprogram előnyeit a Google-szolgáltatásokban.
  • Új minimális ár attribútum: a minimális ár attribútummal megadhatjuk a legalacsonyabb vagy a minimális hirdetési árat, amelyre egy termék ára lecsökkenthető. A Google ezeket az adatokat olyan funkciókhoz használja fel, mint az akciós árra vonatkozó javaslatok, az automatikus kedvezmények és a dinamikus promóciók.
  • Frissített útmutató a részletfizetés alapú ajánlatokhoz: ezzel a módosítással kibővítik a részletfizetés attribútumot egy új első részlet attribútummal, amellyel meghatározhatjuk, hogy a termék vásárlásakor kell-e részleges előleget fizetni. Korábban az ilyen első részletet az ár attribútum használatával kellett megadni. 

A gépjárműhirdetések esetén egy jóváírás típusa alattribútumot is hozzáadhatunk a részletfizetés attribútumhoz, amely lehetővé teszi annak meghatározását, hogy a részletfizetés-jóváírás típusa bérlés vagy finanszírozás.

  • Új díjmentes szállítás küszöbértéke attribútum: a díjmentes szállítás küszöbértéke attribútum használatával jelezhetjük azt a minimális megrendelési értéket, amely felett a szállítás díjmentes.
  • A Google frissíti a szállítás attribútum használatára vonatkozó útmutatót is, amely arra vonatkozik, hogy a szállítási költségbe nem számolódnak bele a kormány által kiszabott díjak, például az importvámok, az újrahasznosítási díjak, a szerzői jogi díjak vagy az államspecifikus kiskereskedelmi szállítási díjak.

Változások 2024. július 31-től

  • A Google kibővíti azoknak az országoknak a listáját, ahol kötelező a szállítási költség megadása, és a listát további országokra is kiterjesztik. Mostantól a szállítási költség megadása nélküli ajánlatokat elutasítják Indiában és Új-Zélandon.

Változások 2024. szeptember 1-től

  • Egyszerűsítik a készletkezelést olyan kereskedők számára, akik használják a „ma átvehető” vagy a „későbbi átvétel” funkciót, azáltal, hogy az átvételi mód attribútumot opcionálissá teszik.
  • 2023-ban bevezettek egy új tanúsítvány attribútumot, amely lehetővé teszi az EU energiatakarékossági címkézési szabályozásainak való megfelelést. Ez az attribútum átfedésben van a már meglévő energiatakarékossági osztály attribútumokkal, ezért az energiatakarékossági attribútumokat megszüntetik, és a tanúsítvány attribútumot fogják helyettük használni.
  • Korábban a nem latin-amerikai országokban az ár attribútumot a részletfizetés attribútum használatával megadott részletfizetési ár első részleteként értelmezték. A részletfizetés attribútumhoz április 9-én hozzáadtak egy új első részlet alattribútumot, így szeptember 1. után megszüntetik az első részlet ár attribútum használatával történő megadásának lehetőségét.

Forrás:

https://support.google.com/merchants/answer/14784710

https://support.google.com/merchants/answer/7052112?sjid=6518302611189432562-EU#marketplaces

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet