A Google egyre nyitottabb és megengedőbb az AI által generált tartalmak felé – ellentétben a korábban sokszor hangoztatott elveivel.
A Google rendelkezik egy rendszerrel (“Google Helpful Content System), amely eddig kifejezetten a nem gépi tartalmat részesítette előnyben. Bár ez most egy szeptemberi frissítés után sem változott- lazult: a Google korábbi, géppel generált tartalomra vonatkozó útmutatója hangsúlyozta, hogy a “Google Helpful Content System” az emberek által létrehozott tartalmakat részesíti előnyben.
Bár ez nem változott, és továbbra is ezt kommunikálja a cég, állítólag jelentősen lazítottak ennek szigorúságán az elmúlt időszakban, mert a Google nyit és “megengedőbb” mostantól az AI által generált tartalmakra (összhangra törekvés a cél emögött állításuk szerint). Ez nagy segítség lehet a marketing szakemberek számára, megkönnyítheti a munkát, azonban továbbra is fontos és értékes munka marad a szövegek emberi felülvizsgálata, szükség esetén pedig annak módosítása.
Fontos még: a harmadik felektől származó tartalmak (pl. hitelkártya adatok) elhelyezését és kezelését is szigorítja a Google, illetve ezek nem megfelelő kezelése rossz hatással lehet a rangsorra. Illetve, ahogy az útmutatás tartalmazza: ha ezek a harmadik feles tartalmak nincsenek egyértelműen hasznossági összefüggésben az oldal alap működésével, inkább zárjuk ki azokat az indexálásból.