Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google következő Pingvin frissítése heteken belül várható

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.01.22.
Gary Illyes a Google webmester trend elemzője Twitter oldalán tette közzé a hírt. Legkésőbb az első negyedév végére ígérte a frissülést, amely messze a legkonkrétabb dátum, amit az elmúlt időszakban a Pingvinnel kapcsolatban kaptunk.

Már bő egy éve annak, hogy a Google hivatalosan is meglépett egy olyan algoritmus frissítést, mely kifejezetten a link spam ellen irányult. A Pingvin 3.0, 2014 októberében került ki, amely valójában csak egy kisebb frissülés volt, hiszen az angol nyelvű kereséseknek kevesebb mint az 1%-ára volt hatással. A különbség az algoritmus frissülés (refresh) és frissítés (update) között, hogy utóbbi nem ad hozzá új szignálokat az algoritmushoz, míg a frissülés olyan oldalakat fokoz le, melyeken spamre utaló jeleket lát, amik még a korábbi frissítésnél nem voltak jelen.  Vagy épp ellenkezőleg, felülbírálja a korábbia lefokozást.

Korábbi Pingvin algoritmus frissítések

Ez előtt a Pingvin 2.1 2013 októberében jelent meg, amely fejlődésnek volt kikiáltva a Pingvin 2.0-hoz képest, ami pedig 2012 májusára volt datálható. Ez utóbbi verzió a Google égisze alatt egy új spam-elleni technológiaként mutatkozott be, mely a legutóbbi ismert alkalom volt, hogy a keresőóriás tényleges jeleket adott hozzá az algoritmushoz.

Vajon ez alkalommal mit tartogat számunkra a Google? A részletek homályosak, és ha következtethetünk az eddig történtekből sajnos fel kell készülnünk rá, hogy a kérdéseink továbbra sem kerülnek megválaszolásra, amíg a frissítés ténylegesen fel nem bukkan.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet