Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google lehetővé teszi a célzott hirdetések letiltását és a személyre szabott keresések megtartását

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.10.25.

A Google egy új eszközt vezet be, amellyel a felhasználók testre szabhatják a keresési eredményekben, a YouTube-on, és a Google Discoverben megjelenő hirdetéseket. Az új Google My Ad Center segítségével a felhasználók letilthatják a célzott hirdetéseket anélkül, hogy lemondanának az olyan hasznos funkciókról, mint a személyre szabott keresési eredmények.

Korábban a célzott hirdetések letiltásához be kellett lépni a fiókbeállításokba és letiltani a Google-t a Web&App aktivitás és a YouTube előzmény adatainak gyűjtésétől.

A személyes adatok gyűjtésének engedélyezése nélkül a Google nem tud személyre szabott eredményeket szolgáltatni a fő keresőmotorjában, a Google Maps-ben, a YouTube-on és más platformokon.

A My Ad Center segítségével a felhasználók testre szabhatják a keresési eredményekben, a YouTube-on és a Google Discoverben megjelenő hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy nem kell fiókszintű beállításokat módosítani ezért, hogy bizonyos típusú hirdetéseket ne lásson.

Jerry Dischler, a Google hirdetésekért felelős alelnöke egy blogbejegyzésben írja:

“Ön döntheti el, hogy az Ön tevékenységének mely típusait használjuk fel a Google-termékek működéséhez – függetlenül a megjelenített reklámoktól. Korábban, ha a YouTube-előzmények be voltak kapcsolva, az automatikusan tájékoztatott arról, hogy a hirdetések hogyan lettek személyre szabva. Mostantól, ha nem szeretné, hogy a YouTube-előzményeit a hirdetések személyre szabásához használják, kikapcsolhatja a My Ad Center-ben, anélkül, hogy ez hatással lenne a hírfolyamában megjelenő releváns ajánlásokra.”

A személyre szabott hirdetések kikapcsolása a Google-ban

A My Ad Center-t úgy tervezték, hogy könnyen megtalálható és használható legyen. Közvetlenül elérhető a Google keresőből, YouTube-on vagy Discover-ben megjelenő hirdetésekből.

A My Ad Center panel megjelenítéséhez érintse meg a hárompontos menüt a hirdetés mellett, majd válassza: “További megjelenített hirdetések testreszabása”.

Ez a link a központi vezérlő központba vezet, ahol a képernyő tetején egy gombot lát a személyre szabott hirdetések kikapcsolására.

Ha ezt a beállítást kikapcsolja, továbbra is láthatja a hirdetéseket, bár azok kevésbé relevánsak lehetnek.

A személyre szabott hirdetések kikapcsolásának lehetősége a My Ad Center-ben a Google-on és azon kívül is megjelenő hirdetésekre vonatkozik, és automatikusan érvényesül minden olyan eszközön, ahol be van jelentkezve a Google-fiókjába.

Bizonyos hirdetési témák letiltása a My Ad Center használatával

Ha nem szeretné kikapcsolni az összes személyre szabott hirdetést, beállíthatja, hogy az egyes információk kategóriái hogyan tájékoztassák az Ön által látott hirdetéseket.

Kiválaszthatja például, hogy a kapcsolati státusza ne befolyásolja a Google által megjelenített hirdetéseket.

A személyre szabott hirdetések kikapcsolásának másik alternatívája, hogy letiltja azokat a hirdetési témákat, amelyekre nem szeretne rákattintani.

A My Ad Center segítségével a következő témákkal kapcsolatos hirdetések korlátozását választhatja:

  • Alkohol
  • Randizás
  • Fogyás
  • Szerencsejáték
  • Terhesség
  • Szülőség

Érdemes megjegyezni, hogy a Google soha nem használja fel az olyan alkalmazásokban tárolt tartalmakat, mint a Gmail, a Fotók és a Drive, hirdetésekhez. Továbbá a Google soha nem használ fel érzékeny adatokat a hirdetések személyre szabásához – például az egészségi állapot, a faj, a vallás vagy a szexuális irányultság.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet