A 3rd party cookie kivezetésére adott határidőt 1 évvel meghosszabbítja a Google Chrome, így az csak 2024-ben fog megtörténni.
Ez már a második határidő módosítás erre vonatkozóan, hiszen eredetileg már idén (2022) szerették volna megszüntetni.
A Google-nek több időre van szüksége az új Privacy Sandbox teszteléshez, ami egy kevésbé bosszantó megoldást jelent a célzott hirdetések megjelenítéséhez.
Anthony Chavez, a Privacy Sandbox kezdeményezés alelnöke blogjában ezt írja:
„A legtöbb visszajelzés azt mutatta számunkra, hogy több időre és tesztelésre van szükség a Privacy Sandbox technológiában ahhoz, hogy felkészüljünk a 3rd party cookie-k teljes lecserélésére.
Ez az előrelátó megközelítés biztosítja a web gyarapodását anélkül, hogy site-okon átívelő azonosítóktól függenénk.”
A Google-nél már hónapok óta zajlanak a Privacy Sandbox tesztek. Fejlesztők és a piaci szereplők is egyetértenek abban, hogy hosszabb tesztelési periódus szükséges.
Jelenleg a Google terveiben egy fokozatos átmeneti időszak szerepel, ellentétben a korábbi hirtelen teljes átállással.
A Privacy Sandbox API már elérhető a fejlesztőknek, augusztusban ezt kiterjesztik globálisan többmillió felhasználó számára is. A Google fokozatosan terjeszti ki a tesztelést az év hátralevő részében és 2023-ban.
2023 Q3-ra várható, hogy a Chrome felhasználók számára teljeskörűen fog működni a Privacy Sandbox API, és ezt követően 2024 második felére tervezik a 3rd party cookie kivezetésének megkezdését. (Folyamatosan frissülő információk a privacy sandbox weboldalon találhatók.)
A hirdetők és piaci szereplők így időt nyertek mielőtt teljesen át kell alakítaniuk a hirdetési stratégiát és a Chrome felhasználók célzását.
Még nem tudjuk, hogy a 3rd party cookie Chrome-ból való kivezetése hogyan érinti majd a hirdetéseket ahogy azt sem, hogy a Privacy Sandbox mennyire lesz majd hatékony a hirdetések célzásában.
Erre vonatkozóan valószínűleg a 2022-23-ban szélesebb körben elérhető tesztekből tudunk majd többet.