A Google Merchant Center egy új opcionális attribútumot vezetett be, a rövid címet – „short title” néven. Ez a frissítés lehetővé teszi, hogy termékeink tömörebbek és lényegre törőbbek legyenek.
A fő különbség a cím és a rövid cím attribútum között
- Title attribútum: pontosabban egyezik a termék céloldalával, valamint az ügyfelek keresésével.
- Short title attribútum: termék rövid és tömör azonosítására szolgál.
Jelenleg a short title attribútum olyan helyeken jelenik meg, ahol a felhasználók általában sokat böngésznek, beleértve a Discovery-kampányokat és a Gmail Shopping-hirdetéseit.
Mik a minimális követelmények a rövid címhez?
Az attribútum jelenlegi karakterkorlátja 1–150 karakter között van, de a Google azt javasolja, hogy a karakterszámot 5-65 karakter között tartsuk.
A rövid címek használatának másik követelménye, hogy nem kell pontosan egyeznie a céloldal címével, de legalább ugyanarra a termékre kell utalnia.
A Google arra is figyelmeztet, hogy ha nem tartjuk be a minimális követelményeket, akkor elutasítja a terméket.
Főbb követelmények:
- Használjunk professzionális és nyelvtanilag helyes nyelvezetet.
- Ne használjunk idegen nyelvű szavakat, hacsak nem értik azokat a vásárlók.
- Ne szerepeljenek promóciók a rövid címben.
- Kerüljük a túlzott nagybetűket.
A rövid címek optimalizálására vonatkozó főbb ajánlások
- 65 karakter alatt maradjunk. 65 karakter után előfordulhat, hogy a cím csonka lesz, így a felhasználói élmény kevésbé lesz vonzó.
- Először soroljuk fel a legfontosabb részleteket.
- Adjuk hozzá a márkanevet (ha ez megkülönböztető tényező).
Érdemes megfontolni/ kipróbálni a rövid címet a terméktáblázatban, és összehasonlítani a forgalom növekedését ezekből a mutatókból.
A cikk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-short-titles/439433/#close