Idén a Google bejelentette, hogy a fiókok bonyolultságának csökkentése érdekében a jogosult kulcsszavak közül azokat a pontos egyezésűeket fogja a rendszer előnyben részesíteni, amelyek megegyeznek a tényleges keresési kifejezéssel.
Most ugyanez következik a kifejezés és az általános egyezés esetén is.
Tehát például ha a ,,macska etetőtál vásárlás’’ keresési kifejezés a fiók több általános egyezésű kulcsszavához is passzol (pl. macska tál, etetőtál vásárlás, macska etetőtál vásárlás), akkor ebben az esetben a kifejezéssel megegyező kulcsszót fogja a Google előnyben részesíteni, és szintén ugyanígy fog történni kifejezés egyezés esetében.
A Google a pontos egyezésű kulcsszavakat továbbra is az általános és a kifejezés egyezés elé helyezi.
Ha egyik kulcsszó sem egyezik meg a keresési kifejezéssel, de többre is jogosult lenne a hirdetés megjelenése, akkor a Google innentől a Hirdetési Rangsor mellett a relevanciára utaló jeleket is számításba veszi a kulcsszavak jelentésének és az egyes hirdetéscsoportokban lévő landoló oldalak vizsgálatával.
A Google a következő táblázatot osztotta meg, amely bemutatja, mi szerint történik majd a megfeleltetés:
Jogosult kulcsszavak | Melyiket választja a rendszer |
Egynél több általános egyezésű | Csak a leginkább releváns hirdetéscsoportokban lévő leginkább releváns kulcsszavak kerülnek számításba. Ebből a leszűkített listából a Hirdetési Rangsor alapján születik végső döntés. |
Egy általános egyezésű és egy pontos/kifejezés egyezésű | Ha a rendszer a pontos/kifejezés egyezésű kulcsszót relevánsabbnak találja, akkor ezt fogja választani.Ha a pontos/kifejezés egyezésű kulcsszó relevanciája alacsonyabb az általános egyezésűnél, akkor is valószínűleg az előbbit választja a rendszer, amennyiben ez magasabban áll a Hirdetési Rangsorban. |
Egynél több pontos/kifejezés egyezésű | A több pontos/kifejezés egyezésű kulcsszó jogosult, de általános egyezésű nem, akkor a Hirdetési Rangsorban legmagasabban álló kulcsszót választja a rendszer. |
A változtatás célja, hogy a hirdetők magabiztosabban merjék használni az általános egyezésű kulcsszavakat anélkül, hogy félő lenne a kontroll elvesztése a többi hasonló vagy szigorúbb egyezési típusú kulcsszó felett.
A Google felhívta a figyelmet arra is, hogy nincs már előnye annak, ha ugyanazt a kulcsszót több különböző egyezési típussal is felvesszük, amennyiben Intelligens Ajánlattételt használunk, mivel ilyen esetben az általános egyezés lefedi ugyanazokat a keresési kifejezéseket – bár az Intelligens Ajánlattétel működőképessége nagyban függ a fiók historikus adatmennyiségétől, ezért érdemes tesztelni először ezt a funkciót, mielőtt átállítanánk.