Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google új kulcsszó társítási módot vezet be a kifejezés és pontos egyezésre

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.09.30.

Idén a Google bejelentette, hogy a fiókok bonyolultságának csökkentése érdekében a jogosult kulcsszavak közül azokat a pontos egyezésűeket fogja a rendszer előnyben részesíteni, amelyek megegyeznek a tényleges keresési kifejezéssel.

Most ugyanez következik a kifejezés és az általános egyezés esetén is.

Tehát például ha a ,,macska etetőtál vásárlás’’ keresési kifejezés a fiók több általános egyezésű kulcsszavához is passzol (pl. macska tál, etetőtál vásárlás, macska etetőtál vásárlás), akkor ebben az esetben a kifejezéssel megegyező kulcsszót fogja a Google előnyben részesíteni, és szintén ugyanígy fog történni kifejezés egyezés esetében.

A Google a pontos egyezésű kulcsszavakat továbbra is az általános és a kifejezés egyezés elé helyezi.

Ha egyik kulcsszó sem egyezik meg a keresési kifejezéssel, de többre is jogosult lenne a hirdetés megjelenése, akkor a Google innentől a Hirdetési Rangsor mellett a relevanciára utaló jeleket is számításba veszi a kulcsszavak jelentésének és az egyes hirdetéscsoportokban lévő landoló oldalak vizsgálatával.

A Google a következő táblázatot osztotta meg, amely bemutatja, mi szerint történik majd a megfeleltetés:

Jogosult kulcsszavakMelyiket választja a rendszer
Egynél több általános egyezésűCsak a leginkább releváns hirdetéscsoportokban lévő leginkább releváns kulcsszavak kerülnek számításba. Ebből a leszűkített listából a Hirdetési Rangsor alapján születik végső döntés.
Egy általános egyezésű és egy pontos/kifejezés egyezésűHa a rendszer a pontos/kifejezés egyezésű kulcsszót relevánsabbnak találja, akkor ezt fogja választani.Ha a pontos/kifejezés egyezésű kulcsszó relevanciája alacsonyabb az általános egyezésűnél, akkor is valószínűleg az előbbit választja a rendszer, amennyiben ez magasabban áll a Hirdetési Rangsorban.
Egynél több pontos/kifejezés egyezésűA több pontos/kifejezés egyezésű kulcsszó jogosult, de általános egyezésű nem, akkor a Hirdetési Rangsorban legmagasabban álló kulcsszót választja a rendszer.

A változtatás célja, hogy a hirdetők magabiztosabban merjék használni az általános egyezésű kulcsszavakat anélkül, hogy félő lenne a kontroll elvesztése a többi hasonló vagy szigorúbb egyezési típusú kulcsszó felett.

A Google felhívta a figyelmet arra is, hogy nincs már előnye annak, ha ugyanazt a kulcsszót több különböző egyezési típussal is felvesszük, amennyiben Intelligens Ajánlattételt használunk, mivel ilyen esetben az általános egyezés lefedi ugyanazokat a keresési kifejezéseket – bár az Intelligens Ajánlattétel működőképessége nagyban függ a fiók historikus adatmennyiségétől, ezért érdemes tesztelni először ezt a funkciót, mielőtt átállítanánk.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet