Az eMarketer felülvizsgálta az év elején közzétett előrejelzését a keresőhirdetésekre vonatkozóan, ami akkor még csökkenést mutatott a turizmus leállása miatt. Az új előrejelzés 2020-ra 5,9%-os növekedést mutat.
Az év folyamán világossá vált, hogy ezt a visszaesést ellensúlyozza az e-kereskedelem vártnál is erősebb növekedése. Ahogy a kiskereskedelem áttevődik a digitális csatornákra, úgy növekszik a hozzá kapcsolódó keresőhirdetési piac is.
Ez a trend nem átmeneti, hanem tartósnak mutatkozik.
Azonban nem minden pozitív a változásokban: a keresőhirdetések növekedési üteme lassabb, mint a járványt megelőzően várták. De legalább növekszik.
Most úgy tűnik, hogy az ebből származó bevétel 2022-re meghaladja majd azt, amit a járvány előtt jósoltak arra az időszakra. Tehát a rövid távú megtorpanást hosszabb távon nagyobb növekedés fogja követni.
A legutolsó becslés szerint a teljes keresőhirdetési piac 59,22Mrd USD, év közben az előző becslések még csak 54,37Mrd USD-t jeleztek.
A növekedést elsődlegesen a mobil keresőhirdetések hozták, az eMarketer szerint a desktop keresések szinte alig nőnek. Ezt szintén a nagyobb megfontolást igénylő utazási döntések elmaradása okozza.
Emellett leginkább növekedést mutató kategóriák a napi fogyasztási cikkek, amiket gyakrabban keresünk és vásárlunk mobilon keresztül.
Ezek a növekedési becslések összhangban vannak a Google által jelentett, Q2 és Q3 vonatkozásában is növekedést mutató bevételi adatokkal.
Hosszú távú előrejelzés:
2024-re most 99,2 Mrd USD hirdetési költést jósolnak, ami magasabb, mint az eddig jelzett 91.32 Mrd USD.
A növekedést leginkább a mobil hirdetési piac növekedése hozza majd, ami 2024-re a hirdetési költések 2/3-át fogja jelenteni.
2022-re a Google piaci részesedésének csökkenése várható 61,3%-ról 54,9%-ra, ahogy a hirdetők egy része fokozatosan áttér az Amazon hirdetési felületeire. Ezzel egyidőben az Amazon részesedése az USA hirdetési piacból 21,5%-ra nő.