Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A közösségi oldalak az új hírportálok

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.16.

Egy amerikai felmérés szerint a 35 év alatti emberek fele már a Facebook és a Twitter hírfolyamát használja elsődleges hírforrásként.

A Pew Research Center tanulmánya szerint fokozatosan nő a Facebook és a Twitter hétköznapi tájékozódásban betöltött szerepe. Noha a felmérésben különböző korú, nemű és más demográfiai csoportokat vizsgáltak, egyértelműen kirajzolódik, hogy ez a tendencia elsősorban a fiatalabb generációra igaz.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Noha ez nem egy eget rengető felfedezés, de mindenképpen elgondolkodtató a tájékozódási szokások ilyen irányú átalakulása. Egyre többen használják a Facebook hírfolyamát, mert egyszerűen nagyobb felhasználó bázissal rendelkezik, míg a Twitter sikere az aktualitásában rejlik. Sőt, az amerikai felnőttek közel 8%-a mindkét közösségi platformból informálódik!

A felmérés 2015 márciusi adatokat is tartalmaz, de a Pew Research már 2013 óta foglalkozik a témával és a social média, illetve a hírfogyasztási szokásokat vizsgálta. Az adatok összehasonlítása alapján jól látszódik, hogy a két felület (a felhasználói szokások szempontjából) már túlmutat a barátok, családtagok vizsgálódásán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

A hírfogyasztási szokások alakulásában megfigyelhető egyfajta különbség a két felület között is: az elemzők szerint ez az eltérő témakörök, és a sokszínű tartalom miatt van.

„A Twitter felhasználóinak egy sokkal nagyobb és zsúfoltabb adathalmazt kell böngészniük.” – írják a Pew Research oldalán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Természetesen megfigyelhető egyfajta különbség a nemek megoszlása alapján is, hiszen a fogyasztói szokások ebből a szempontból is igencsak eltérőek.

A felmérés ugyan az Egyesült Államokban készült, feltételezhetően Európában is hasonló a helyzet, bár magyarországi viszonylatokban nézve a Twitter továbbra is gyerekcipőben jár.

A hagyományos médiának természetesen nem kell a kiszorítástól tartania, de a felmérés tökéletesen rávilágított arra, hogy most már kötelező jelleggel kell használni a közösségi oldalakat is a saját tartalmak terjesztésére!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet