A változtatások a legújabb erőfeszítések arra, hogy a Meta a legfiatalabb felhasználói számára utólagos adatvédelmet építsen be.
2023 februárjától kezdve a Meta megszünteti a tizenéves felhasználóknak szóló hirdetések nemek szerinti célzásának lehetőségét. Emellett megszüntetik a hirdetők azon lehetőségét is, hogy személyre szabott hirdetéseket célozzanak meg a 18 év alatti felhasználóknak az alkalmazáson belüli tevékenységük alapján, beleértve azt, hogy kit követnek az Instagramon és milyen Facebook-oldalakat kedvelnek.
A változások életbe lépése után a Facebookon és az Instagramon a személyre szabott hirdetések csak a felhasználó életkorára és tartózkodási helyére támaszkodnak majd a relevancia meghatározásához (ahol a helymeghatározásra azért van szükség, hogy felmérjék, milyen termékek és szolgáltatások érhetőek el a felhasználó területén).
A Facebook és az Instagram hamarosan új ellenőrzéseket vezet be a tinédzser felhasználók számára (13 év alatti gyerekek – technikailag – nem léphetnek be ezekbe az alkalmazásokba). A tinédzserek lehetőséget kapnak arra, hogy “kevesebbet lássanak” egy adott témából, ezzel alakítva, hogy a platform milyen hirdetéseket mutasson nekik.
Miért fontos ez? A hirdetők többé nem célozhatják meg a 18 év alatti felhasználókat az alkalmazáson belüli tevékenység alapján, és nem célozhatják meg az életkorukat vagy a tartózkodási helyüket, kivéve, ha ez releváns. Új stratégiát kell felállítani, ha 18 év alatti felhasználóknak hirdet terméket vagy szolgáltatást.
A Meta nemrégiben új adatvédelmi frissítéseket vezetett be a 16, illetve egyes országokban a 18 év alattiak számára. Novembertől kezdődően a tizenévesek alapértelmezés szerint privátabb beállításokkal fognak rendelkezni, amikor csatlakoznak a Facebookhoz. A már a platformon lévő tizenévesek számára a Meta azt javasolja, hogy ezeket a módosításokat manuálisan végezzék el. Az új adatvédelmi beállítások a következőket érintik:
- Ki láthatja az ismerősök listáját
- Ki láthatja az általuk követett személyeket, oldalakat és listákat.
- Ki láthatja a profiljukon a bejegyzett bejegyzéseiket.
Ebben a hónapban a Meta 390 millió eurós (414 millió dollár) bírságot kapott, miután az Európai Unió (EU) szabályozó hatóságai megállapították, hogy jogellenesen kényszerítette a felhasználókat személyre szabott hirdetések elfogadására.
A Google blokkolja a 18 éven aluliaknak szóló hirdetések célzását. 2021-ben a Google frissítette a kiskorúakkal kapcsolatos online irányelveit, lehetővé téve a 18 év alattiak számára, hogy képeket távolítsanak el a keresésből. “A gyermekek különösen nagy veszélynek vannak kitéve, ha az interneten található képeik ellenőrzéséről van szó. Az elkövetkező hetekben bevezetünk egy új irányelvet, amely lehetővé teszi, hogy a 18 év alattiak, illetve szüleik vagy gondviselőik kérhessék képeik eltávolítását a Google képkeresési találatokból.”
A YouTube az alapértelmezett feltöltési módot privátra változtatja a 13-17 éves gyerekek számára. A SafeSearch automatikusan be lesz kapcsolva a 18 év alattiak számára a Google kereső használatával. A 18 év alattiak nem tudják majd bekapcsolni a helymeghatározási előzményeket.