A Microsoft új eszközével egy helyen kezelhetjük majd a különböző platformokon futtatott kampányokat és a social média organikus tartalmakat is.
A Microsoft múlt hónapban jelentette be ezt a tervét, és a múlt héten bemutatta a pilot verzióját Unified Campaigns (egyesített kampányok) néven.
Hogyan fog működni?
A hirdető megadja a weboldal url-t, és a Microsoft Advertising hirdetéskezelő segít a kampány beállításokban. Javaslatot tesz a célzásra, kulcsszavakra és tartalomra (témákra) vonatkozóan is Google és közösségi média felületekhez is.
Természetesen a hirdetésekhez tartozó földrajzi célzások és költéslimitek is beállíthatók lesznek.
A Microsoft előzetes eredmény becsléseket is mutat majd, valamint hirdetési javaslatokat is kaphatunk – amit döntésünk alapján elfogadunk, módosítunk, vagy teljesen saját verziót töltünk fel.
Budget kezelés
A különböző platformokon futó hirdetéseket egy közös kampányként kezeli, így egy egységes kampánykeretet kell megadni, amit a Microsoft oszt fel optimálisan a platformok között.
Kezelhető hirdetési felületek:
Igen, a Microsoft hirdetéskezelőn keresztül lehet Google Search felületen is hirdetni – viszont ebben az esetben saját Google search kampányt nem futtathatunk már.
Elérhető riportok
A search kampányok megszokott részletességéhez képest korlátozottak az elérhető információk, inkább a smart kampányokhoz lesz hasonló a kapott adatok köre:
- Megjelenés
- Kattintások
- Konverziók száma, értéke (vásárlás, kapcsolatfelvétel stb).
- Az eseménykövetés használatával az oldalon töltött időről, illetve látogatott oldalak számáról is kaphatunk információt.
- TOP keresések
- TOP hirdetések
Mennyire marad kezünkben az irányítás?
A Microsoft kiemeli, hogy mesterséges intelligencia fogja a kulcsszavakat, ajánlattételt, hirdetésszövegeket és a platformok közötti költéselosztást optimalizálni.
A hirdetők leállíthatnak bizonyos kulcsszavakat és hirdetéseket, de a kampánymenedzsment nagy része automatizáltan fog működni.
Közösségi média menedzsment
A Unified Campaigns magában foglalja az organikus közösségi média területét is.
- Posztok kezelése: közzététel, vázlatok, ütemezések a különböző felületekhez kapcsolódóan.
- Bejövő üzenetek kezelése: Facebook Instagram, Twitter, Linkdin platformokról
Több platform adatainak közös elemzésére, a teljesítmények összehasonlítására is alkalmas riportot ígérnek a felületen.
Mennyibe fog kerülni?
A hirdetők csak a hirdetési díjat fizetik, a platform használatának nincs plusz költsége.
A többcsatornás kampány létrehozásának lépései
1. Kössük be a weboldal url-t
2. Nézzük át a vállalkozás adatait, javasolt témákat, kulcsszavakat, napi költést, lokációs célzást.
3. Az előző lépés beállításai alapján megkapjuk a hirdetésszöveg javaslatokat, ezt nézzük át, és szükség esetén módosítsunk rajta.
4. A Microsoft Hirdetésközpont javaslatot tesz képes hirdetések futtatására a social platformokon, de saját képek feltöltése is lehetséges.
5. Nézzük át a riportokat és optimalizáljuk a beállításokat.
A pilotban való részvételhez egy űrlapon lehet jelezni.