A keresőoptimalizálással foglalkozó amerikai BrightLocal ügynökség áprilisban, 900 fő részvételével elvégzett kutatása alapján a felhasználók 61% választja szívesebben azokat a helyi vállalkozásokat és üzleteket, melyek mobilbarát weboldallal rendelkeznek. Így tehát jelentős versenyhátrányba kerülnek azok, akik nem teszik elérhetővé ilyen formában a fogyasztók számára releváns információkat.
Most, hogy a Google közel egy hónapja elindította mobilbarát algoritmusát a keresési találatok rangsorolásához, érdemes megvizsgálni, hogyan változtak a fogyasztók mobilhasználattal kapcsolatos preferenciái az elmúlt időszakban. A már említett kutatás szerint jelentősen nőtt azoknak a felhasználóknak az aránya a korábbi évekhez képest, akik mobilkészüléken keresnek információt a helyi vállalkozásokról. Itt azok az üzletek bírnak a legnagyobb súllyal, ahol azonnali vásárlást lehet végrehajtani, és nem előzi meg hosszas tervezés a felkeresésüket, úgymint az éttermek, élelmiszerboltok, ruhaüzletek, bárok vagy fodrászatok.
A leggyakrabban keresett információ az üzlet pontos címe, emellett pedig a nyitvatartási időt, telefonszámot és térképet tartják a legfontosabbnak a megkérdezettek. A fogyasztók pedig egyre inkább elvárják a legkisebb üzletektől is, hogy mobilkészüléken is megfelelően használható legyen a honlapjuk.
Tehát, ha egy vállalkozás rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal, nem csak könnyebben megtalálják azt a felhasználók a keresési eredmények között, hanem arra is nagyobb az esély, hogy belőlük tényleges vásárló váljon.