Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A mobilbarát weboldal még mindig rangsorolási tényező?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.10.16.

A Google régóta arról beszélt, hogy rangsorolási tényező-e az, ha a weboldalunk mobilbarát. Korábban kifejezetten az volt, de aztán egyre inkább azt kommunikálták, hogy egyre kevésbé az.

A SEJ cikke részletesen tárgyalja a témát, melyben többek között kitér az alábbiakra:

  • A Google szerint egyetlen „oldalélmény” rangsorolási tényező, mint például a mobilbarátság, nem határozza meg egyedül a helyezést.
  • Ehelyett a Google algoritmusa rangsoroló „rendszereket” használ, amelyek különféle jeleket vizsgálnak.
  • Az, hogy a Google nem helyezi a hangsúlyt a mobilbarátságra mint rangsorolási rendszerre nyilvánvalóvá vált, amikor eltávolította az oldallal kapcsolatos élményre és a mobilbarátságra vonatkozó említést a megerősített rangsorolási rendszerlistájáról (korábbi frissítés) .
  • „Nem azt mondja, hogy az oldalélmény megszűnt, mint szempont, vagy hogy az embereknek figyelmen kívül kellene hagyniuk az olyan dolgokat, mint a Core Web Vitals vagy a mobilbarátság.”
  • Épp ellenkezőleg: azt írja, hogy ha sikeresek akarunk lenni akkor ezeket együttesen kell kezelnünk (és ennek IGEN is RÉSZE a mobilbarát verzió is).

Nem rangsorolási szempont tehát közvetlenül, mégis fontos része a sikernek.


Forrás:
https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/mobile-friendliness/#close

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet